Citat:
Ursprungligen postat av
studenten777
Det där stör jag mig på. Du riktar parabol mot punkt X. Precis som jag ställer in antennen mot en mast.
Inga konstigheter.
Fatta hur osannolikt det är att satelliten ligger STILLA i vacuum?? Det ska va i stort sett omöjligt. Visst miniraketer hit och dit som korrigerar...Förstå vilken EXTREM precision som krävs i dessa miniraketer.
Men en ballong däremot. Som fäster mot firmamentet
ÄVEN om det nu hade varit en ballong eller en mast på 36000 km höjd så förändrar det inte att paraboler är ett enkelt bevis för en klotformad jord.
Med matematik på grundskolenivå kan du räkna ut att jorden omöjligt kan vara platt. Du kan även räkna ut att det är ett klot och diametern på jorden.
Detta är det ni plattskallar inte begriper.
En vanlig riktantenn som du riktar mot en rundstrålande radio/TV-mast har liten riktverkan samt att den stora riktverkan är antingen horisontalt eller vertikalt.
En parabol har en väldigt hög riktverkan. Denna riktverkan är punktformad, alltså både vertikalt och horisontalt.
Jag har byggt antenner själv och hållit på med amatörradio i min ungdom. Så just denna bit vet jag rätt mycket om.
Men låt mig gissa, du kommer ignorera denna info. Exakt samma som infon om vår- och höstdagjämning. Det är förnekelse det du håller på med, ett sektliknande tillstånd.