2019-08-18, 19:13
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Manipulerad? skulle inte tro det

Googla long exposure flight takeoff för mer bevis

Exakt samma mönster som rymdfarkosterna.... Det var som sjutton.
Det har inte fallit dig in att rymdfarkoster i omloppsbana flyger horisontellt?
Citera
2019-08-18, 20:07
Medlem
madtops avatar
Citat:

Och du kan inte komma på en enda förklaring till det? Det är helt tomt i ditt huvud?

Tror du seriöst att om man ska åka upp och lägga sig i omloppsbana att man åker rakt upp för att därefter gör en 90 graders böj?

Det finns absolut inget mysko med rymdfarkosternas banor, de är exakt så man kan förvänta sig att de ska se ut. Att du inte förstår deras banor är inget bevis för att jorden är platt, det är bara ett bevis för att du har extrem otur när du tänker.
Senast redigerad av madtop 2019-08-18 kl. 20:14.
Citera
2019-08-18, 20:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Manipulerad? skulle inte tro det

Googla long exposure flight takeoff för mer bevis

Något lurt är det om den bilden verkligen är ett passagerarplan. Ljusstrimman på bilden går ju nästan rakt upp vilket inga passagerarplan klarar. Kan vara så att brännvidden på kameran spelar spratt för skulle man flyga så brant som på bilden så skulle det inte ta många sekunder innan planet stallar och störtar.
Citera
2019-08-18, 21:12
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
"Rymdskepp" och flygplan har samma sorts rörelsemönster. Hallå! Rymden är uppåt, jorden anropar!

https://www.instagram.com/p/B1SbwTnH8Vh/

Nej, flygmönstren är helt olika. Hur dum är du egentligen? Kan du verkligen inte se att flygplanet startar horisontellt medan rymdfärjan startar vertikalt?
Citera
2019-08-18, 21:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nasa och Disney har båda Flat Earth symbolik i respektive logos ...

Att du hittar en massa "symbolik" både här och där är inget som påverkar jordens form.

Citat:
...för att slutligen landa raketen i bermuda triangeln.

Fast det falsifieras av att vi faktiskt använder oss av satelliter.
Jag tycker du borde köpa en TV-parabol och testa.

Vad är din förklaring till att ni plattjordare inte lyckas med något så enkelt som att visa att satellit-TV är "fejk"? Har ni bara otur eller kan det vara så att det faktiskt finns satelliter?
Senast redigerad av madtop 2019-08-18 kl. 21:17.
Citera
2019-08-18, 22:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Allting går att dölja bara man gör det på tillräckligt öde ställen. Jag ska återkomma med bevis. Håll till godo

Innan du ens bryr dig om att länka till något YT-klipp med "bevis" så måste du falsifiera att det inte finns satelliter.

Geostationära kommunikationssatelliter är ett ypperligt bevis för att vi kan skicka upp saker i rymden och få dem att lägga sig i en omloppsbana runt den sfäriska jorden.

Jag har redan frågat och jag kan fråga igen:
Varför tror du att ingen lyckas falsifiera något så enkelt som satellit-TV?
Citera
2019-08-18, 22:35
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Något lurt är det om den bilden verkligen är ett passagerarplan. Ljusstrimman på bilden går ju nästan rakt upp vilket inga passagerarplan klarar. Kan vara så att brännvidden på kameran spelar spratt för skulle man flyga så brant som på bilden så skulle det inte ta många sekunder innan planet stallar och störtar.

Inte så märkvärdigt. Det är väldigt svårt att se de egentliga avstånden från det perspektivet. Man kan inte se exakt den horisontella färden medan den vertikala står ut. Så det är säkert ingen märkvärdig start. Men passagerarplan kan starta så gott som vertikalt även om man inte flyger så med passagerare ombord. Se klippet nedan från en flyguppvisning. Igen, man vet inte vad det är för sorts flygning i en enda bild. Den är inte från en flyguppvisning men det kan ha varit en transport utan passagerare.

https://youtu.be/8wyWcdyEkOo
Citera
2019-08-18, 22:49
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att du hittar en massa "symbolik" både här och där är inget som påverkar jordens form.

Fast det falsifieras av att vi faktiskt använder oss av satelliter.
Jag tycker du borde köpa en TV-parabol och testa.

Vad är din förklaring till att ni plattjordare inte lyckas med något så enkelt som att visa att satellit-TV är "fejk"? Har ni bara otur eller kan det vara så att det faktiskt finns satelliter?

Alltså.. för det första tror jag inte ens ni nasa fanboys har funderat en sekund på att undersöka det mest basala

Raketerna kurvar NEDÅT... Inte uppåt
https://mobile.twitter.com/mak7pia/status/994000727331700736
Citera
2019-08-18, 22:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Alltså.. för det första tror jag inte ens ni nasa fanboys har funderat en sekund på att undersöka det mest basala

Jodå, jag har t.ex undersökt hur satellit-TV fungerar.
Och det visar sig att parabolerna tar emot en radiosignal från rymden, signalen kommer från en punkt på 36000 km höjd rakt ovanför ekvatorn.
Citera
2019-08-18, 23:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Alltså.. för det första tror jag inte ens ni nasa fanboys har funderat en sekund på att undersöka det mest basala.
Visst har jag installerat några parabolantenner, och varenda gång har det fungerat när jag riktat parabolen mot korrekt satellit.

Har du gjort några studier som ger dig stöd för att jorden är platt? Förutom att studera Youtube alltså.
Citera
2019-08-18, 23:36
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Raketerna kurvar NEDÅT... Inte uppåt
https://mobile.twitter.com/mak7pia/status/994000727331700736

Nej det gör de inte, stoopid. Raketen färdas bara ifrån kameran i den bilden. Raketen stiger fortfarande på sin väg mot omloppsbana. Ta en titt på en raketstart från ett bättre perspektiv istället. Hur tror du denna ser ut från marknivå?

https://youtu.be/GE_USPTmYXM
Citera
2019-08-19, 08:53
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Nej det gör de inte, stoopid. Raketen färdas bara ifrån kameran i den bilden. Raketen stiger fortfarande på sin väg mot omloppsbana. Ta en titt på en raketstart från ett bättre perspektiv istället. Hur tror du denna ser ut från marknivå?

https://youtu.be/GE_USPTmYXM

Och det klippet säger vad?

Den slutar stiga strax ovanför flygplanet....

Planar den ut reda där så når den aldrig ovanför "van halen"

Hemläxa till dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in