2019-08-19, 07:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag avsåg inte dom som absolut inte var hennes vänner när hon levde men låtsas det med älskvärda ord nu när hon är död. Sånt hyckleri är vanligt och alltid en skymf mot den avlidne.

LW valde av skäl vi inte behöver gå in på att inte vara förtrolig om sitt liv och hade inte någon nära vän om man inte som vän räknar dom man mekaniskt hälsar på.
Du har hävdat att du inte känner någon inblandad så varför påstår du dig veta något om hennes närmaste vänner.
Av någon anledning vill du svartmåla henne fast du enligt egen uppgift aldrig har sett henne.
Har du problem med kvinnor rent generellt?
Citera
2019-08-19, 07:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det är så att vi stundtals är mer lättlurade, det är vi alla mer eller mindre i våra kontakter. De som litar på alla vill jag inte ens tänka på hur de kan ta emot mängder med lögner och sen på ett övertygande sätt berättad det vidare, helt ovetandes att de framför fejkade sanningar.
Här på detta förum känner vi inte varandra alls. Jag tänker att många kan nog ha för hög tillit ändå efter ett tag, då kanske de inte märker att de blir duperade?!
Därför ska man inte heller dra för snabba växlar att någon medvetet sprider lögner, det kan vara fullkomligt omedvetet.
Alla skickar nog ett pm ibland men sker det medvetna lögner där just för att det ska spridas vidare, så sipprar det garanterat ut i tråden med expressfart kan jag tro. Det vet man ju inte förrän man testat själv förstås men det har jag banne mig inte tänkt göra!! Har du?

De få PM jag tagit emot och skickat är lätt räknade. Jag är mycket glad och tacksam över dem då de är sända i gott syfte och av ren artighet. Tråden har aldrig fått ta del av innehållet i något av PM:n jag mottagit.

Hoppas att tråddeltagarna i LW-fallet tar sig uppriktig och rejäl tid till att även granska sina eventuella PM. Lögner kan knacka på alla dörrar. Ju mindre insyn desto större chans att förtal och osanningar trivs, tänker jag...
Citera
2019-08-19, 07:42
Medlem
Citat:
Jag avsåg inte dom som absolut inte var hennes vänner när hon levde men låtsas det med älskvärda ord nu när hon är död. Sånt hyckleri är vanligt och alltid en skymf mot den avlidne.

LW valde av skäl vi inte behöver gå in på att inte vara förtrolig om sitt liv och hade inte någon nära vän om man inte som vän räknar dom man mekaniskt hälsar på.

Hon hade ju åtminstone en kvinnlig vän, en som hon vigde
Citera
2019-08-19, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tror att det faktum att vitt kan stå för sorg i Asien, var det som vägde tyngst här.

Du har uppfattat det helt korrekt

Som du säkert känner till, så är Syd-Korea tillhörande ett av de mer demokratiska länderna i Asien.

Inom flera Asiatiska kulturer är den VITA färgen symboliserande SORG/en

Till observandum, den frågan som tidigare ställts till mig inom tråden gällande, varför jag tidigare gav Lena Wesström's fridfullt vilande själ på henne's grifteplats inom Almby Griftegård och där 5 stycken VITA roser, var sålunda [av den anledningen] att den vita färgen symboliserar sorg/en.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-19 kl. 07:49.
Citera
2019-08-19, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jo, tidigt i tråden fanns det en uppgift, som jag inte hittar längre, om att barnen D var hos morföräldrarna under USAresan. Inte konstigt, men som jag minns det skrev postaren att de lämnats där redan på.... var det söndag, måndag eller tisdag. Då på jag inte märke till det, men nu tänker jag att det kan vara viktigt var de var den här kvällen. KANSKE hävdades det att HD också sov hos föräldrarna på mordnatten, men det tycker jag tråden borde plockat upp. Om inte annat säger det ngt om hur planerad USA resan var för HD.
Förresten undrar jag om privatpersoner kan få ut info från UD om vilka som söker ESTA i USA.

Har UD ens koll på vilka som söker ESTA?

Det är väl bara en person som hävdade att HD va sent ute
med sin ansökan, samma person hävdade att HD hade en ny pojkvän, en
tveksam uppgift tycker jag.
Citera
2019-08-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten

"Den hittade kroppen flyttades från platsen vid 23-tiden på lördagskvällen och i dag på eftermiddagen hävdes avspärrningarna runt platsen."

Det betyder att JG skrev så på sociala medier innan kroppen ens var flyttad från fyndplatsen.
Inlägg 24/5 2018

På vilket vis kunde JG få vetskap så tidigt?

Han är inte släkt med LW och dessutom tagit bort henne från sociala media...
Citera
2019-08-19, 08:45
Medlem
Citat:
Blir inte renhet och helighet samt oskuld lite missvisade ?

Du har missförstått det hela, men härtill sagt lämnar jag mina förklaringar och som nedan följer skrivet

Jag förklarade hur det är inom den Svenska Kyrkan beträffande den VITA färgen och vad den symboliserar, för att därefter förklara skillnaden mellan den Svenska Kyrkan's symboliserande vita färg och den inom flera Asiatiska kulturer's förekommande.

Jag skildrade gällande en skillnad mellan den Svenska Kyrkan's vita färg och vad den färgen symboliserade, det vill säga, renhet och helighet samt oskuld.

Till observandum, när jag tidigare beskrev gällande inom den Svenska Kyrkan om oskuld, talar jag om, skuldlöshet och oskyldighet så som skuldfrihet och ovanlighet, här ingår dygd och ärbarhet, så som hederlighet och sedsamhet, det vill säga, god egenskap och god moral, så som heder och värdefull egenskap.

Till skillnad från detta ovan skrivna, så handlar detta om, att inom flera Asiatiska kulturer symboliserar den VITA färgen SORG/en ... och det var just exakt det som jag ville framföra i ett av mina tidigare skrivna inlägg, beträffande att, jag har valt, att lägga 5 VITA ROSOR på Lena Wesström's grifteplats av den anledningen, att den vita färgen symboliserar sorgen inom de flera Asiatiska kulturer och jag kommer att besöka Lena Wesström's viloplats på nytt igen, vilket i sin tur alltid äger rum på en Söndag och ingen annan dag.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-19, 08:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg 24/5 2018

Det nämndes iofs redan runt kl 17:53 här i Flashbacktråden att det (troligtvis) var LW's kropp som hittats vid buskage vid motorvägen:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Så rent teoretiskt kan JG ha "fått vetskap" härifrån tråden.
Citera
2019-08-19, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg 24/5 2018

Mycket bra observerat @Tufsankatt.

Den avlidna kvinno-kroppen, transporterades från den då aktuella mordplatsen till lik-förvaring klockan 🕙22:45 Lördagen den 19 Maj år 2018.

Klockan 🕖19:03 under Lördagen den 19 Maj år 2018 skrev Jerr* Gr*y följande text och citat: /

"Vila i frid Softis"

Jag har vid några tidigare tillfällen ställt följande fråga inom tråden ... citat: /

"Kan man verkligen veta-om något, som man på förhand inte ! känner till" ?

Till observandum, Den Léna = Den Mjuka = Soft och därefter Latiniserat med nominativ-ändelsen -is ... till Soft-is.

Till nytt observandum, SD har förkärlek för att Latinisera sina ord med nominativ-ändelsen -is

Till exempel: "Våt-is" "Torr-is" "Gråt-is" och så vidare. Det finns många fler ordexempel som jag känner till involverar SD's språkbruk.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2019-08-19, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har UD ens koll på vilka som söker ESTA?

Det är väl bara en person som hävdade att HD va sent ute
med sin ansökan, samma person hävdade att HD hade en ny pojkvän, en
tveksam uppgift tycker jag.

Minns du vem denna ende är som hävdade att hon hade en ny pojkvän? Jag har också läst det någonstans, men allt kring HD är som sagt diffusa uppgifter, är ju därför det minst sagt är intressant.
Citera
2019-08-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det nämndes iofs redan runt kl 17:53 här i Flashbacktråden att det (troligtvis) var LW's kropp som hittats vid buskage vid motorvägen:

Så rent teoretiskt kan JG ha "fått vetskap" härifrån tråden.
Så kan det vara förståss... att han sitter på FB och väntar på att information ska komma...!?

Hur mycket är han i tråden nu och läser/skriver kan man också isf fundera på.
Citera
2019-08-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Minns du vem denna ende är som hävdade att hon hade en ny pojkvän? Jag har också läst det någonstans, men allt kring HD är som sagt diffusa uppgifter, är ju därför det minst sagt är intressant.

Varsågod.

Citat:
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in