2019-08-18, 21:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han kanske var något slags trygghet när SD blev alltför tokig, påträngande och efterhängsen.
Hon kanske kände att hon behövde skydd av någon hon litade på.
Spekulation förstås. Om LW igen hade en relation med UW efter att han hade skilt sig från MH så kan jag inte förstå vad det har att göra med trådens fantasier om att hon hade flera relationer med gifta män.
Däremot kan det kanske förklara MH:s hat mot LW.

Ja, det finns, som jag skrev, utrymme för olika tolkningar.
”I samband med” UWs skilsmässa vet jag inte riktigt vad det betyder. Före, under, efter?

Jag är på sidan 858 i omläsningen, och ännu har ingen gift men dykt upp, ingen som LW har ett förhållande med medan han är gift.

Förutom SD då.
Citera
2019-08-18, 21:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nu kommer de som är alerta att kunna se några bilder om inte bildtagg hinner radera dem.
När jag tittar på det jag laddat upp så kommer en fråga i huvudet om LW:s kollega som var jämngammal med henne. Jag talar om Jon*s Hå*rd som kan ses längst upp till höger på bildmixen. De arbetade ju med utslussning av flyktingar vid Örebro kommun. JH benämns idag som Gruppledare på jobbet i en intervju 1 år senare och min tanke som kommer är om han hade den befattningen när LW försvann och hur var relationen mellan kollegorna LW/JH?

En annan fråga som dykt upp i mina tankar är om det är bekräftat i vilket exakt område fyndet i skogen gjordes? Jag vet att flera vill ha det till att det är i ett skogsparti nära SD och UW hus, men jag funderar på om det kan vara närmare slutet av Rättarevägen och nära gång- och cykelbron över Västerleden. Någon som har riktiga fakta?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag tror att hon hade många fina vänner som hon var älskad och omtyckt av.

Det spelar ingen roll hur vännerna ser ut på annat sätt för mig än att jag har svårt att minnas namn och binda ihop det med vem det är. Det är helt enkelt lättare med ansikten.

Tack Hona 6
20 st av LWs manliga "vänner" och inga kvinnor som tyckte om och älskade henne.
Frågan är hur många fler än dom vi redan vet hon älskade med hade fruar som definitivt inte var LWs vänner.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-18 kl. 22:06.
Citera
2019-08-18, 22:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack Hona 6
Frågan är hur många fler än dom vi redan vet hon älskade med som hade fruar som nog inte var LWs vänner.

Fram till sid 858 i denna tråd: ingen.

Och hur det var irl, ja det vet vi inte, men så länge inget annat framkommer i tråden menar åtminstone jag att det inte finns grund för den spekulationen.
Citera
2019-08-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jo, tidigt i tråden fanns det en uppgift, som jag inte hittar längre, om att barnen D var hos morföräldrarna under USAresan. Inte konstigt, men som jag minns det skrev postaren att de lämnats där redan på.... var det söndag, måndag eller tisdag. Då på jag inte märke till det, men nu tänker jag att det kan vara viktigt var de var den här kvällen. KANSKE hävdades det att HD också sov hos föräldrarna på mordnatten, men det tycker jag tråden borde plockat upp. Om inte annat säger det ngt om hur planerad USA resan var för HD.
Förresten undrar jag om privatpersoner kan få ut info från UD om vilka som söker ESTA i USA.

Jag håller på att kolla tråden tillbaka för jag minns saker jag läst men inte vilka som skrivit. Får se om jag hittar info om var barnen befann sig.
Jag vet också att jag funderat många ggr på varför SD och HD inte sov tillsammans om de var på väg tillbaka till varann och skulle iväg på resa nästa dag, kanske bara jag som tycker det är konstigt?
Får se vad jag hittar med lite tålamod.
Citera
2019-08-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vilka är inkluderade i ditt ”vi” (som jag fetat ovan)? Vilkas talan för du?

Vilken är orsaken till att du önskar att just postaren @Schazz ska redogöra för alla sina källors och/eller egna erfarenheters trovärdighet? Min känsla är att det i din önskan om att Schazz noga ska fundera över sanningshalten i det hen delgivit tråden döljer sig en fordran, om än i mildare utstyrsel. Vad är det du eventuellt förväntar dig att Schazz ska ”erkänna”? Drömmer du om att hen ska bekänna att de inlägg hen bidragit med enbart är baserade på fantasier, utstuderat baktaleri och ondskefulla lögner? Eller har jag helt missuppfattat dina intentioner? Det ligger ju en latent risk för missuppfattningar då man endast ”möts” i skriftvärlden förstås.

Hej Cloudedcrystalbeam!

Vi gör alla felbedömningar med jämna mellanrum, men vi blir också omedvetet lurade med jämna mellanrum. Det betyder i sin tur många ggr att källan vi pratat med har gett fel information.
Vi är alla ibland mer observanta och mindre observanta. Det växlar beroende på flera olika saker.
Man kan därför vara övertygad om något som senare visar sig vara fel.
Det är inte så att jag misstänker Schazz för att medvetet ljuga, men ibland är det bra att dubbelkolla om källan man pratat med fortfarande har samma uppfattning, eftersom den personen i sin tur kan missförstått någonting. Hela världen är full med missuppfattningar varje dag, det är som sagt oundvikligt.
Glad att du frågar, det är inte min avsikt att det ska kännas så.
Citera
2019-08-18, 22:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Tack Hona 6
Frågan är hur många fler än dom vi redan vet hon älskade med hade fruar som definitivt inte var LWs vänner.

Jag kan göra en bildmix med Lenas kvinnliga vänner med, för det hade hon många. Dock var det inte många som var geocachare.
De flesta av männen du ser på bilden delar LW:s stora intresse GC. Jag valde helt enkelt att sätta ihop en bild med exempel på de män som kan ha haft någon slags betydelse för LW och vice versa. Då menar jag inte att alla skulle ha haft ett intimt förhållande med henne och det förstår nog du med utan en förklarande text.
Lena har dödats med kraftigt våld. Då tänker jag (och sannolikt många med mig) att det kan vara en man som har mördat henne - ensam eller med hjälp. En man är också misstänkt från den dag hon upptäcktes vara försvunnen och som du vet är han det fortfarande.
Citera
2019-08-18, 23:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Inflikar:
Skulle det kunna vara TM du tänker på, när det gäller ”vänskapsförhållandet”?
Att det sedan skulle påverka utredningen håller jag inte för troligt.

När jag skummat igenom några inlägg (inte de ovan) om honom så verkar det som om det togs upp att TM och SD är gamla kompisar.
Sedan missförstod någon något och någon annan sa att hen inte menat att misstänkliggöra TM. Ungefär så.

Jag lyssnade för övrigt på ett radioinlägg där TM intervjuades ang polisens resurser och prioriteringar. Fick intrycket att han är kompetent och vederhäftig.
Nej, det verkar ju inte vara något skumt alls med just honom. Dessutom skulle väl knappast en enstaka kriminaltekniker kunna ställa till med sådana problem som det tycks handla om i den här utredningen. Jag tänker att det i så fall snarare är som Peter Springare menar, att det här med korruption är någonting som sitter i väggarna, och att det nog kan sitta högre upp:
En skakande sanning om svensk polis, där korruption och ren kriminalitet frodas – en myndighet vars uppdrag är att skydda demokratin och se till att lagar och förordningar följs.
......
Höga polischefer begår brott och laborerar med sanningen. Till sin hjälp har det högre skiktet av polischefer en överdimensionerad kommunikationsavdelning som kan liknas vid en statlig "trollfabrik".
https://www.vulkanmedia.se/peter-springare-polis-om-ett-stressat-valdsmonopol/
Den här boken skulle väl ha kommit ut i juni, men sedan blev det tyst. Kanske Springare rättade in sig i ledet till slut, och drog tillbaka boken mot löfte om en chefsposition med hög lön?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-18 kl. 23:11.
Citera
2019-08-18, 23:31
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Cloudedcrystalbeam!

Vi gör alla felbedömningar med jämna mellanrum, men vi blir också omedvetet lurade med jämna mellanrum. Det betyder i sin tur många ggr att källan vi pratat med har gett fel information.
Vi är alla ibland mer observanta och mindre observanta. Det växlar beroende på flera olika saker.
Man kan därför vara övertygad om något som senare visar sig vara fel.
Det är inte så att jag misstänker Schazz för att medvetet ljuga, men ibland är det bra att dubbelkolla om källan man pratat med fortfarande har samma uppfattning, eftersom den personen i sin tur kan missförstått någonting. Hela världen är full med missuppfattningar varje dag, det är som sagt oundvikligt.
Glad att du frågar, det är inte min avsikt att det ska kännas så.

Tack för att du tagit dig tid att förklara hur du tänker, funderar och resonerar kring den mångfacetterade ”information” vi delges dagligen, inte minst i detta forum. Givetvis borde alla i tråden kontinuerligt utvärdera och eventuellt omvärdera uppgifter som visar tecken på ”ljuskänslighet” eller liknande. Eventuella sanningar kan vara förklädda lögner, även vissa av de som eventuellt tar bakdörren via PM, anser jag.
Citera
2019-08-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du vet mycket väl att PJ och HD hade kontakt och fortfarande har.

Sh.Holmes vad är det här för spännande uppgifter du sitter inne med??
Vem är PJ?
Är det HDs nya kille jag läste om någonstans tidigt i tråden???
Nu måste du berätta, jag vill veta ALLT!!!
Citera
2019-08-19, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för att du tagit dig tid att förklara hur du tänker, funderar och resonerar kring den mångfacetterade ”information” vi delges dagligen, inte minst i detta forum. Givetvis borde alla i tråden kontinuerligt utvärdera och eventuellt omvärdera uppgifter som visar tecken på ”ljuskänslighet” eller liknande. Eventuella sanningar kan vara förklädda lögner, även vissa av de som eventuellt tar bakdörren via PM, anser jag.

Ja det är så att vi stundtals är mer lättlurade, det är vi alla mer eller mindre i våra kontakter. De som litar på alla vill jag inte ens tänka på hur de kan ta emot mängder med lögner och sen på ett övertygande sätt berättad det vidare, helt ovetandes att de framför fejkade sanningar.
Här på detta förum känner vi inte varandra alls. Jag tänker att många kan nog ha för hög tillit ändå efter ett tag, då kanske de inte märker att de blir duperade?!
Därför ska man inte heller dra för snabba växlar att någon medvetet sprider lögner, det kan vara fullkomligt omedvetet.
Alla skickar nog ett pm ibland men sker det medvetna lögner där just för att det ska spridas vidare, så sipprar det garanterat ut i tråden med expressfart kan jag tro. Det vet man ju inte förrän man testat själv förstås men det har jag banne mig inte tänkt göra!! Har du?
Citera
2019-08-19, 04:51
Medlem
Citat:
Tack Hona 6

Hörrö Snor-kråkan duger dessa damer?

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=3522451&s et_site_id=2&fbrefresh=3522451&sign=ba5b94cddb5905 80709551614f915add
Citera
2019-08-19, 06:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hörrö Snor-kråkan duger dessa damer?

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=3522451&s et_site_id=2&fbrefresh=3522451&sign=ba5b94cddb5905 80709551614f915add
Jag avsåg inte dom som absolut inte var hennes vänner när hon levde men låtsas det med älskvärda ord nu när hon är död. Sånt hyckleri är vanligt och alltid en skymf mot den avlidne.

LW valde av skäl vi inte behöver gå in på att inte vara förtrolig om sitt liv och hade inte någon nära vän om man inte som vän räknar dom man mekaniskt hälsar på.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-19 kl. 07:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in