2019-08-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
16/6 -18 kommer detta inlägg.
(Apropå att jag läser om hela tråden och efter förfrågan håller ögonen öppna efter indikationer/info om huruvida LW hade flera relationer med gifta män, eller om relationen med SD var den enda.

Inlägget ovan lämnar öppet för f l e r a olika tolkningar.)

StudebakerHog666
Det där var verkligen intressant!!
1. Det första man undrar är om det ens är sant att UW och MH, en tid efter skilsmässan försökte igen?
2. Om det nu är sant, när i så fall?
3. Schazz var dessutom den som i annat inlägg skrivit att MH hade alibi, som vi undrar om postaren även nu idag är lika övertygad om att källan fortfarande är lika trovärdig efter att Schazz funderat noga?
Citera
2019-08-18, 20:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hold your horses, folks! Mycket skenande med teorier i tråden efter JM:s inlägg (som vanligt). Hen ler nog nu.

LW skulle hämtas upp för Norgefärden på onsdagsmorgonen.
På tisdagen fyllde LW:s yngsta son år. Hans födelsedagspresent blev en försvunnen mamma som sen hittades mördad.
LW mördades på måndagen ca 23.35 den 14 maj.
SD är huvudmisstänkt (fortfarande).

Ville egentligen någon kvinna följa med SD till USA? Gjorde LW narr av honom? Han fick skylla sig själv att ingen ville ha honom längre?

Teori:
Huvudmisstänkt är skyldig.
HD och JG skyddar den misstänkte.
MH är nöjd att LW är mördad, men oskyldig. När hon hängde ut LW och barnen på sin blogg i juli -18 var hon nog förhörd och såg sin chans att hämnas U och smutskasta familjen W.

Något av det klokaste jag läst i denna tråd på länge! Kortfattat, utan utsvävande fantasier. Helt min åsikt.
Citera
2019-08-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Uppgiften att HDs föräldrar inte visste var paret var, kom från media, men vi i tråden skrev att de kan menat olika saker m det. Eller svarat så för att de inte ville prata m media.

Hursomhelst, någon hävdade tidigt att barnen D körts till morföräldrarna på xxxdagen. När? Det tyder ju ändå på att SDs och HDs resa var planerad.

Vilken dag är xxxdagen?
Menar du måndagen eller tisdagen?
Ja man kan hoppas att det är så, men om det tyder på det vet jag inte vad du menar med? Kan du förklara hur du menar?
Citera
2019-08-18, 20:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är otroligt svårt att vara objektiv, även om man inte är inblandad på något sätt. Svårast är att vara objektiv måste det ändå vara om man känner någon part i detta. Det har jag väldigt stor respekt för.
Man har nog olika lätt eller svårt för det. Jag tror att de flesta poliser och åklagare ändå klarar av att förhålla sig objektiva, men sedan finns det säkert undantag också där det inte fungerar så bra.

Några av er var inne på en teori om att det skulle kunna finnas släkt- eller vänskapsförhållanden mellan en utredare och någon inblandad, och att detta på något sätt skulle ha kunnat påverka utredningen, och vara förklaringen till de problem som verkar ha uppstått.

Jag tycker att det låter rätt osannolikt, men det skulle vara intressant om du ville utveckla den här idén (givet att du kan peka på något konkret i det aktuella fallet alltså).
Citera
2019-08-18, 20:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag fick en intressant länk till bilddumpar av Honan som kan vara intressant för tråden.

Det är en av SDs gamla dykarkompisar och geoacahare, T*ny M**rk som är kriminaltekniker vid Örebropolisen som gjort några inlägg för många år sedan i SDs gästbok. TMs eget konto verkar dock spärrat.
(källa:Honan)

http://forumbilder.se/H90FS/dykarkompis-och-krimtekniker

Egen reflexion:

Har svårt att tänka mig att TM skulle trots sin kompetens hos Örebropolisen vara inblandad i denna utredning? Det vore konstigt om man som "jävig" ens har tillåtelse att arbeta med allvarliga fall där man är eller har varit vän med den misstänkte?
Någon som känner till hur det ligger till?

OfT:

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man har nog olika lätt eller svårt för det. Jag tror att de flesta poliser och åklagare ändå klarar av att förhålla sig objektiva, men sedan finns det säkert undantag också där det inte fungerar så bra.

Några av er var inne på en teori om att det skulle kunna finnas släkt- eller vänskapsförhållanden mellan en utredare och någon inblandad, och att detta på något sätt skulle ha kunnat påverka utredningen, och vara förklaringen till de problem som verkar ha uppstått.

Jag tycker att det låter rätt osannolikt, men det skulle vara intressant om du ville utveckla den här idén (givet att du kan peka på något konkret i det aktuella fallet alltså).

Inflikar:
Skulle det kunna vara TM du tänker på, när det gäller ”vänskapsförhållandet”?
Att det sedan skulle påverka utredningen håller jag inte för troligt.

När jag skummat igenom några inlägg (inte de ovan) om honom så verkar det som om det togs upp att TM och SD är gamla kompisar.
Sedan missförstod någon något och någon annan sa att hen inte menat att misstänkliggöra TM. Ungefär så.

Jag lyssnade för övrigt på ett radioinlägg där TM intervjuades ang polisens resurser och prioriteringar. Fick intrycket att han är kompetent och vederhäftig.
Citera
2019-08-18, 21:04
Medlem
Citat:

Hej Draifos!
Nu var inte detta till mig, men jag har läst hela den texten som du tagit just de här meningarna ifrån och funderar på.
Och jag tänker att du övertolkar notknapparen här.
Självklart är det rutinerade utredare som inte blandar in sina egna känslor i en utredning. Dessutom är det aldrig utredare som känner inblandade som arbetar med såna här fall.
Jag tolkar notknapparen att han menar postarna som skriver här i tråden och som känner de inblandade, då är det svårt att vara objektiv. Så menar i alla fall jag.
Citera
2019-08-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Inom den Svenska kyrkan, så symboliserar den vita färgen ⬜ för ... renhet och helighet samt oskuld och används vid glädje-högtider, men nu till observandum gällande din fråga om bland annat den vita färgen ⬜ på rosorna.

Inom flera Asiatiska kulturer är VITT i stället en symbol för sorgen

Till nytt observandum, Du kan be den underbara och godhjärtade medlemmen @OzzieTheOwl att bringa klarhet i detta ovan skrivna, @OzzieTheOwl har Koreánska släktingar och är sålunda införstådd i den nu mera hädangångna Hjärsta-kvinnan's kultur och seder gällande den vita färgen's symboliserande.

Mvh/ @JokerMannen

Jaha, och vad tjänar du på att skriva att OzzieTheOwl har Koreanska släktingar? Är det för att tråden ska tro att du vet vem hen är, eller? Jag förstår inte vitsen.

Vad kan du berätta för alla i tråden om mig, då?
Citera
2019-08-18, 21:30
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
StudebakerHog666
Det där var verkligen intressant!!
1. Det första man undrar är om det ens är sant att UW och MH, en tid efter skilsmässan försökte igen?
2. Om det nu är sant, när i så fall?
3. Schazz var dessutom den som i annat inlägg skrivit att MH hade alibi, som vi undrar om postaren även nu idag är lika övertygad om att källan fortfarande är lika trovärdig efter att Schazz funderat noga?

Vilka är inkluderade i ditt ”vi” (som jag fetat ovan)? Vilkas talan för du?

Vilken är orsaken till att du önskar att just postaren @Schazz ska redogöra för alla sina källors och/eller egna erfarenheters trovärdighet? Min känsla är att det i din önskan om att Schazz noga ska fundera över sanningshalten i det hen delgivit tråden döljer sig en fordran, om än i mildare utstyrsel. Vad är det du eventuellt förväntar dig att Schazz ska ”erkänna”? Drömmer du om att hen ska bekänna att de inlägg hen bidragit med enbart är baserade på fantasier, utstuderat baktaleri och ondskefulla lögner? Eller har jag helt missuppfattat dina intentioner? Det ligger ju en latent risk för missuppfattningar då man endast ”möts” i skriftvärlden förstås.
Citera
2019-08-18, 21:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack för länk! Nu slipper jag kolla NA och Norrköpingstidningen varje dag.
Jag tänkte först att begravning sker i stillhet med endast de närmaste och har även kollat av olika "hitta graven"-sajter.
Anledningen till att jag är lite nyfiken på annons är att jag fått indikationer på att LW återgick till en relation med UW i samband med hans skilsmässa från MH. OM så är fallet kan vi lägga ännu en relation till listan.
Han kanske var något slags trygghet när SD blev alltför tokig, påträngande och efterhängsen.
Hon kanske kände att hon behövde skydd av någon hon litade på.
Spekulation förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
16/6 -18 kommer detta inlägg. (Apropå att jag läser om hela tråden och efter förfrågan håller ögonen öppna efter indikationer/info om huruvida LW hade flera relationer med gifta män, eller om relationen med SD var den enda.

Inlägget ovan lämnar öppet för f l e r a olika tolkningar.)
Om LW igen hade en relation med UW efter att han hade skilt sig från MH så kan jag inte förstå vad det har att göra med trådens fantasier om att hon hade flera relationer med gifta män.
Däremot kan det kanske förklara MH:s hat mot LW.
Citera
2019-08-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vilken dag är xxxdagen?
Menar du måndagen eller tisdagen?
Ja man kan hoppas att det är så, men om det tyder på det vet jag inte vad du menar med? Kan du förklara hur du menar?

Jo, tidigt i tråden fanns det en uppgift, som jag inte hittar längre, om att barnen D var hos morföräldrarna under USAresan. Inte konstigt, men som jag minns det skrev postaren att de lämnats där redan på.... var det söndag, måndag eller tisdag. Då på jag inte märke till det, men nu tänker jag att det kan vara viktigt var de var den här kvällen. KANSKE hävdades det att HD också sov hos föräldrarna på mordnatten, men det tycker jag tråden borde plockat upp. Om inte annat säger det ngt om hur planerad USA resan var för HD.
Förresten undrar jag om privatpersoner kan få ut info från UD om vilka som söker ESTA i USA.
Citera
2019-08-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han kanske var något slags trygghet när SD blev alltför tokig, påträngande och efterhängsen.
Hon kanske kände att hon behövde skydd av någon hon litade på.
Spekulation förstås. Om LW igen hade en relation med UW efter att han hade skilt sig från MH så kan jag inte förstå vad det har att göra med trådens fantasier om att hon hade flera relationer med gifta män.
Däremot kan det kanske förklara MH:s hat mot LW.
Och jag förstår inte vad Schazz tänkte sig se i dödsannonser. Klart att LW för alltid var UWs barns mor.
Citera
2019-08-18, 21:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Flickvännens mor, eller styvmor (annat efternamn) är brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro. Hon är säkert ett gott stöd för de tre barnen med sin erfarenhet.
Vill minnas det postats uppgifter om koppling församlingen/polisen, osäker på det
En stark känsla av Grönköping kommer jag svårligen förbi är anledningen till haveriet i utredningen.

Men hon har säkert inga känslor
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-18 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in