2018-07-18, 12:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack för info. Jag tror dock att AL var väl medveten om att det bara var en vänskapsrelation. Och från SDs talesman här i tråden var det Beholder X som sågs som den ”nya”. Men hen kan ju mycket väl försöka med nya spår...

AL trodde kanske inte att de var "bara" vänner eftersom hans vänner uppfattat det som att de var tillsammans, men möjligt att hon hade flera män samtidigt.
JH, som hon var och geocachade med i Edinburgh, bor i Örebro. Varför skulle han hållas hemlig, tro? Han ser bra ut - senig och vältränad - en blandning mellan Kenau Reeves och Figge Norling.
Citera
2018-07-18, 12:23
Medlem
Citat:
Snarare SDs om du läser alla hens inlägg.
Har dock uppfattat det som att SD helst ligger med kvinnsfolk 😏
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/02773837-4c0e-4830-a527-29a647b3f30c_l.jpg
Bildtext: Happy to have a nice walk in beautiful Edinburgh
9/8/2013
UW?

Sista fotot i LWs geocachlogg:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c29dae19-950b-4534-8056-f2d1ce0156f1_l.jpg
5/10/2018
Tack! Hennes, på bilden, högra öga (borde bli vänster i verkligheten) hänger ned, tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Snicksnack. LW var, vilket många intygat, en tjej med skinn på näsan. Om det spreds rykten på byn och hon fick reda på detta så hade hon skrivit ett långt inlägg på Fejjan om detta för att klargöra saker. Hon var tydlig, bestämd och driven så du behöver inte göra henne till ett offer som fick använda sin energi till att freda sig. I den mån det gick att hålla isär alla relationer så gjorde hon så. LW var van att få som hon ville, i alla lägen. Då handlar det inte enbart om kärleksrelationer. Ville hon något så blev det så. Vi är många som fick uppleva hennes gränslöshet och backade för att vi insåg att det inte var någon idé att gå i polemik om triviala saker. Med triviala saker menar jag t ex svar på en fråga om att få låna en grej, då kunde hon smsa mitt i natten och gärna flera gånger tills hon fick svar.

Ok, tack för att du ger en mer nyanserad bild, som säkert stämmer. Tuff och van att få som hon vill men ändå ett offer tillslut.
Citera
2018-07-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, skridskoturen var den 11 februari 2017.

När var bilincidenten? Mars?
Citera
2018-07-18, 12:25
Medlem
Citat:
Bildramat var kvällen före hennes födelsedag om ngn minns när den var. Du gör det själv svårt genom att prata om anmälan, är det om ofredandet som hon drog tillbaka (för att det inte skulle bli värre) i slutet av 2016. Då var skridskoturen efteråt, ja.

- Nov 2016 sker anmälan om ofredande, denna dra LW tillbaka
- LW fortsätter sedan att umgås med SD
- Natten mot 10 januari 2017 sker anmälan om misshandel
- 11 februari 2017 åker LW skridskor med HD, flertalet bilder på paret finns
- 28 februari 2017 finns goa bilder på semmelevent där LW fikar med SD
Citera
2018-07-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, du dyker upp i tråden (välkommen) 2 månader efter mordet och menar att det är mkt som är intressant, skenet bedrar o s v, lonely wolf (sista intressant ordval av dig) och inte alls som det ser ut. Polisen borde kartlägga mer, säger du.
Nog för att myndigheten är underbemannade, men menar du att AL inte skulle ha kontrollerats som sig bör? Det tror jag inte på.

LW kanske lekte med AL som trodde att de hade en relation de senaste månaderna innan hennes död. AL är nog en bestämd natur som går sin egen väg om saker inte passar honom. Är det som menas med "lonely wolf" eller vad?

AL har en son som är i samma ålder som LW:s dotter. För två år sen förekom AL i massmedia då han kämpade för att hans sons ensamkommande och asylsökande klasskamrat inte skulle förpassas långt upp i landet. Kan tänka mig att det bl a tilltalade LW utöver de faktum att han är driven, bestämd, snygg, singelpappa och geocachare.

AL var nog helt enkelt ett hinder för GM, d v s om mordet handlar om svartsjuka.
Vad har AL för geocachnick? Finns lonely wolf som någons geocachnick?
Citera
2018-07-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har dock uppfattat det som att SD helst ligger med kvinnsfolk 😏

Jaha, det är svårt att hålla isär vänner och ”vänner”.
Citera
2018-07-18, 12:29
Medlem
Citat:
Snarare SDs om du läser alla hens inlägg.

Faktiskt inte. Jag har mött SD några gånger. Enligt mig är han en kuf och har ingen plats i mitt liv. Men jag finns i LWs och UWs krets på flera plan. Känner också flera gemansamma vänner väldigt väl.
Jag har inte som mål med att rentvå SD men har hela tiden velat ge en större förståelse för komplexiteten i alla inbördes relationer.
Citera
2018-07-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Så kan det ju också ha varit, att någon var svartsjuk på själva geocachandet i sig. Eller t.ex. hade moraliska invändningar mot hennes fli(r)tiga umgänge med de unga geocachepojkarna. Vet man något om hur exmaken såg på geocachandet? Var han förresten med i samma frikyrkoförsamling som LW?

LW och exmaken delade samma grund men LW gick till en ny församling efter kontroverser i den första. Sen hände ngt i den församling hon gick till, där JH (inte Beholder!) var med. Vet inte hur UW såg på geocachandet solitärt men han hade åsikter om föräldraskapet i kombination med skattletandet.
Citera
2018-07-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Tack för klargörandet. Det är så många namnförkortningar på gubbarna som har florerat runt i hennes liv så jag blir alldeles snurrig i huvudet.

Fråga: Är det bara karlar som sysslar med geocaching där i föreningen i Örebro? Den enda tjej som det har stått om förutom LW är ju HD. Inte underligt på att karlarna dras som flugor till de få tjejer som i så fall finns i föreningen och blir svartsjuka på varandra när de inte får tjejen de suktar efter.
Hela situationen är ju tragisk på det hela taget och en annan sak som slår mig när jag följer fallet så här på avstånd är ju att ingen av de vi följer i utredningen verkar ha något egentligt vardagsliv förutom geocachingen.Läser man loggarna så verkar ju jobb, familj och normalt umgänge få stå tillbaka för att de ska ut i skogen och hitta burkar.
Detta gäller främst LW men även några av de andra som vi följer i utredningen. Hade jag varit arbetsgivare hade allihopa fått sparken pga att de missköter sina jobb och jag får en känsla av att LW tappat jobbet i kyrkan pga att hon misskött sina uppgifter men det vet jag förstås inte.
Det är ingen förening. Det finns en örebrosida på Facebook.
De flesta kvinnor geocachar med sina barn.
Citera
2018-07-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Så kan det ju också ha varit, att någon var svartsjuk på själva geocachandet i sig. Eller t.ex. hade moraliska invändningar mot hennes fli(r)tiga umgänge med de unga geocachepojkarna. Vet man något om hur exmaken såg på geocachandet? Var han förresten med i samma frikyrkoförsamling som LW?

Ja, exmaken var med i samma församling och gifte sedemera om sig med en som jobbade som pastor där. (Innan de skilde sig). Så jag kan gissa att LW hade goda skäl att byta arbetsplats. Och tydligen bytte hon samtidigt till det spännande geocach livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in