2019-08-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Kiruna är ganska litet, bor väl ca 15000 pers inom tätorten och 5000 till i periferin (+- någon tusing).
Mycket skvaller och skitsnack i den där stan som i alla andra småstäder gissar jag. Mycket hat mot allt och alla känner jag när jag besöker min gamla hemstad. Man unnar verkligen inte någon att ha det bättre än en själv.

Nu kanske jag generaliserar en smula, men det är saker man verkligen uppmärksammar efter att man flyttat från stan och kommer tillbaks några år senare.
Man sitter vig köksbordet med sin kaffekopp och klagar på ta mej f*n allt och alla!

Lite Off Topic, men kanske hjälper utbölingar att förstå mentaliteten i den hålan.

Att kommunen är stor har betydelse. Eftersom det är en kommun med stor yta och liten befolkningsmängd så går alla på samma gymnasium så man har lätt anknytningar till de flesta hörn av kommunen.
Många har stugor långt ute i ingenstans eller så känner man någon som har det, så många är bevandrade ute i skogarna. Även om man själv inte har jakt och fiske som intresse så har man säkert andra i sin närhet som är det och man har spenderat barndomen ute bland sjöar och älvar.

Tack för lite info o nyanser!
Citera
2019-08-18, 16:08
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Hon har väl alltid fest den idioten . Förstört 4 människors liv plus deras anhörigas - med sitt jävla manipulerande intrigskapande drama skit.
Hon ligger bakom att Jocke är död , hur man än vänder det så är HON orsaken till att mi hatade Jocke så mycket . Utan henne inge drama och inge hat.
Oavsett vad ni tror så är det helt kallt så.
Hon trodde nog inte att det skulle gå så här långt den slampan - men nu gjorde de det.
Få se vem hon ska lyckas manipulera - med sex så hon får nån över huvudtaget att utnyttja på alkohol, piller tjack och pengar.
Nån kåt snubbe lär ju nappa.
informera om ni hör vilka hon börjar synas med så alla får veta vem som är så dum i huvudet.

Människor som söker uppmärksamhet och ligger runt lite här och där för att få bekräftelse som denna DN tycks göra.
Självklart startar hon intriger mellan männen och många är ju även svartsjuktlagda och går igång som bara den.
Har man dessutom tankar runt hur och var man ska gömma ett lik så känns det som en farlig kombo.
Självklart har hon satt igång det hela och jag tror även hon är inblandad som medhjälp.
Det visar sig nog.
Citera
2019-08-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Brott mot griftefriden handlar bla om förflyttning av kroppen sedan om man gjort åverkan i efterhand, Kan vara styckning - bränna kroppen etc etc finns många saker i den benämningen!

Oftast räcker det inte med att flytta på kroppen. Men kanske om den är nedgrävd. Bränd som någon förslog låter rimligt.
Citera
2019-08-18, 16:46
Medlem
Mrkicklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Har denna dam fb?

profile.php?id=100000405113916

Fantastiska omslagsbilder.. På de för 3 år sedan så har JD uttryck sin kärlek.
Citera
2019-08-18, 17:24
Medlem
Nikita78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Oftast räcker det inte med att flytta på kroppen. Men kanske om den är nedgrävd. Bränd som någon förslog låter rimligt.

Ja men nog är det brott mot giftefriden att förflytta en kropp 10 jävla mil
Citera
2019-08-18, 17:28
Medlem
Vet någon var pappan till DNs yngsta barn (dottern) bor nu?
Citera
2019-08-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikita78
Ja men nog är det brott mot giftefriden att förflytta en kropp 10 jävla mil

Det kanske är så men vi vet faktiskt inte.
Citera
2019-08-18, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkickling
profile.php?id=100000405113916

Fantastiska omslagsbilder.. På de för 3 år sedan så har JD uttryck sin kärlek.

Hon har väl tagit bort sin fb? Hittar henne inte då man söker
Citera
2019-08-18, 17:53
Medlem
Donna har kvar facebook, men är då inget se, bara en massa svammel och bilder på missfoster.
Citera
2019-08-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Människor som söker uppmärksamhet och ligger runt lite här och där för att få bekräftelse som denna DN tycks göra.
Självklart startar hon intriger mellan männen och många är ju även svartsjuktlagda och går igång som bara den.
Har man dessutom tankar runt hur och var man ska gömma ett lik så känns det som en farlig kombo.
Självklart har hon satt igång det hela och jag tror även hon är inblandad som medhjälp.
Det visar sig nog.
Ja det är min övertygelse åxå .
Hörde att hon börjat umgås med en Annan nerdekad tant s*f*a da*tof* . Mycket känd i missbrukarkretsar , en avdankad alkiskärring med smak för opiater och tjack.
En sak som jag kom på är att bägge två har körkort - vilket jag anser som helt livsfarligt med tanke på deras leverne. Hoppas polisen läser detta och stannar dem vid tillfälle för blås och drogkontroll. (Offtopic)
Två skitar som får hänga med varandra för att ingen annan vill umgås med dem . Ja - utom dem som vill byta lite godis mot * kärlek*
Citera
2019-08-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Branden var ju samma dag dom blev häktade...
Fet chans att dom skulle hunnit bränna honom, samt gräva ner honom och att sen bli häktade på samma dag?
Nej....

Dessutom stod det ju att branden hände natten mot söndag, men dom blev väl häktade på lördag?
Jag ser inte hur Aftonbladet har fått ihop storyn där...
Tror inte de bränt honom men däremot be is så som deras kläder och annat som kommit i kontakt med Jocke. Storyn kan visst stämma då polisen grep dem först vid 23 tiden den 3 aug. Kan ha varit och satt ut eld på akuten innan o h den brann ned över 12 slaget till den 4 aug.
Vet inte givetvis men jag tänker så för att få ihop allt
Citera
2019-08-18, 18:00
Medlem
Vildvittranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Kiruna är ganska litet, bor väl ca 15000 pers inom tätorten och 5000 till i periferin (+- någon tusing).
Mycket skvaller och skitsnack i den där stan som i alla andra småstäder gissar jag. Mycket hat mot allt och alla känner jag när jag besöker min gamla hemstad. Man unnar verkligen inte någon att ha det bättre än en själv.

Nu kanske jag generaliserar en smula, men det är saker man verkligen uppmärksammar efter att man flyttat från stan och kommer tillbaks några år senare.
Man sitter vig köksbordet med sin kaffekopp och klagar på ta mej f*n allt och alla!

Lite Off Topic, men kanske hjälper utbölingar att förstå mentaliteten i den hålan.

Att kommunen är stor har betydelse. Eftersom det är en kommun med stor yta och liten befolkningsmängd så går alla på samma gymnasium så man har lätt anknytningar till de flesta hörn av kommunen.
Många har stugor långt ute i ingenstans eller så känner man någon som har det, så många är bevandrade ute i skogarna. Även om man själv inte har jakt och fiske som intresse så har man säkert andra i sin närhet som är det och man har spenderat barndomen ute bland sjöar och älvar.

— Off Topic: —
Hahaha, instämmer helt (ang. beskr på bymentaliteten). ..
Är själv inflyttad fr Sthlm t Kiruna-byn för 13 år sen och gnölbölet va det första man lärde sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in