2019-08-18, 12:05
Medlem
Har denna dam fb?
Citera
2019-08-18, 12:50
Medlem
Antingen e du dackface eller e du redigt manipulerad av henne
Citera
2019-08-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenh00k
JD mor har gått ut på fb och skrivit att dessa MGM har "berövat" henne att krama om sin son en sista gång med det sagt så tror jag tyvärr kroppen inte är intakt. Hade allt varit intakt så hade inte hon blivit nekad att ta ett sista farväl.
Kanske bränd med tanke på att man skrev att de kunde vara inblandade i någon brand
Citera
2019-08-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Kanske bränd med tanke på att man skrev att de kunde vara inblandade i någon brand

Låter väl rätt orimligt att han har dött 27e och blivit bränd den 4e. Tror knappast dom bränt kroppen..
Citera
2019-08-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fejkgunnarselberg
Hoppas dom lyckas bevisa isf att DN har stor makt och list och att hon har förhäxat samtliga häktade, och att deras fria vilja helt raderats sen förhäxningen. Om hon har förhäxat dom så borde ju hon sitta inne istället för de häktade.
Hoff
Vad JAG menar är inte att hon sagt till någon att mörda Jocke, UTAN att hon ligger BAKOM hatet mellan honom och MI och är så ledes INDIREKT ansvarig för hans död!
Det kan man inte bli -tyvärr- dömd för.

Allt går att missförstå när man lägger den sidan till
Eller hur?
Citera
2019-08-18, 14:31
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Branden var ju samma dag dom blev häktade...
Fet chans att dom skulle hunnit bränna honom, samt gräva ner honom och att sen bli häktade på samma dag?
Nej....

Dessutom stod det ju att branden hände natten mot söndag, men dom blev väl häktade på lördag?
Jag ser inte hur Aftonbladet har fått ihop storyn där...
Citera
2019-08-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Branden var ju samma dag dom blev häktade...
Fet chans att dom skulle hunnit bränna honom, samt gräva ner honom och att sen bli häktade på samma dag?
Nej....

Dessutom stod det ju att branden hände natten mot söndag, men dom blev väl häktade på lördag?
Jag ser inte hur Aftonbladet har fått ihop storyn där...
både abl. och nsd har haft en sån torka på vad de ska skriva att de trycker vad som helst som låter bra, Ex. att det fanns en fjärde gripen eller "det finns en anledning till att de söker i paraka. Trots att knappast någon i världen ens i intelligensreserven inbillat sig att de sökte UTAN anledning. Skrattretande.Men det märks verkligen att kiruna är en liten håla med tanke på allt totalt ovidkommande skvaller som förekommer, inte minst här där krösamajjorna till o med undrar vad den där donnan har för kläder på sig o vill ha bilder länkade. Skrattretande vilken Lönneberganivå! Hur litet ÄR kiruna egentligen?
Citera
2019-08-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durandal88
både abl. och nsd har haft en sån torka på vad de ska skriva att de trycker vad som helst som låter bra, Ex. att det fanns en fjärde gripen eller "det finns en anledning till att de söker i paraka. Trots att knappast någon i världen ens i intelligensreserven inbillat sig att de sökte UTAN anledning. Skrattretande.Men det märks verkligen att kiruna är en liten håla med tanke på allt totalt ovidkommande skvaller som förekommer, inte minst här där krösamajjorna till o med undrar vad den där donnan har för kläder på sig o vill ha bilder länkade. Skrattretande vilken Lönneberganivå! Hur litet ÄR kiruna egentligen?

Kiruna är ganska litet, bor väl ca 15000 pers inom tätorten och 5000 till i periferin (+- någon tusing).
Mycket skvaller och skitsnack i den där stan som i alla andra småstäder gissar jag. Mycket hat mot allt och alla känner jag när jag besöker min gamla hemstad. Man unnar verkligen inte någon att ha det bättre än en själv.

Nu kanske jag generaliserar en smula, men det är saker man verkligen uppmärksammar efter att man flyttat från stan och kommer tillbaks några år senare.
Man sitter vig köksbordet med sin kaffekopp och klagar på ta mej f*n allt och alla!

Lite Off Topic, men kanske hjälper utbölingar att förstå mentaliteten i den hålan.

Att kommunen är stor har betydelse. Eftersom det är en kommun med stor yta och liten befolkningsmängd så går alla på samma gymnasium så man har lätt anknytningar till de flesta hörn av kommunen.
Många har stugor långt ute i ingenstans eller så känner man någon som har det, så många är bevandrade ute i skogarna. Även om man själv inte har jakt och fiske som intresse så har man säkert andra i sin närhet som är det och man har spenderat barndomen ute bland sjöar och älvar.
Citera
2019-08-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durandal88
Ca 20 k invånare i kommunen. Väldigt litet
Citera
2019-08-18, 15:56
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Hoff
Vad JAG menar är inte att hon sagt till någon att mörda Jocke, UTAN att hon ligger BAKOM hatet mellan honom och MI och är så ledes INDIREKT ansvarig för hans död!
Det kan man inte bli -tyvärr- dömd för.

Allt går att missförstå när man lägger den sidan till
Eller hur?
Stämpling till mord indirekt men det är jävligt svårt att bevisa att så skett, Så DN går fri tills nästa stackare faller för henne....
Citera
2019-08-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burnbabylon
Låter väl rätt orimligt att han har dött 27e och blivit bränd den 4e. Tror knappast dom bränt kroppen..

Det är alltså fråga om mord och brott mot griftefriden. Vad anser du att brott mot griftefriden kan vara här? Att bara flytta en kropp brukar inte vara tillräckligt för att den rubriceringen ska tillkomma...
Citera
2019-08-18, 16:05
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Det är alltså fråga om mord och brott mot griftefriden. Vad anser du att brott mot griftefriden kan vara här? Att bara flytta en kropp brukar inte vara tillräckligt för att den rubriceringen ska tillkomma...
Brott mot griftefriden handlar bla om förflyttning av kroppen sedan om man gjort åverkan i efterhand, Kan vara styckning - bränna kroppen etc etc finns många saker i den benämningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in