Citat:
Ursprungligen postat av
Durandal88
både abl. och nsd har haft en sån torka på vad de ska skriva att de trycker vad som helst som låter bra, Ex. att det fanns en fjärde gripen eller "det finns en anledning till att de söker i paraka. Trots att knappast någon i världen ens i intelligensreserven inbillat sig att de sökte UTAN anledning. Skrattretande.Men det märks verkligen att kiruna är en liten håla med tanke på allt totalt ovidkommande skvaller som förekommer, inte minst här där krösamajjorna till o med undrar vad den där donnan har för kläder på sig o vill ha bilder länkade. Skrattretande vilken Lönneberganivå! Hur litet ÄR kiruna egentligen?
Kiruna är ganska litet, bor väl ca 15000 pers inom tätorten och 5000 till i periferin (+- någon tusing).
Mycket skvaller och skitsnack i den där stan som i alla andra småstäder gissar jag. Mycket hat mot allt och alla känner jag när jag besöker min gamla hemstad. Man unnar verkligen inte någon att ha det bättre än en själv.
Nu kanske jag generaliserar en smula, men det är saker man verkligen uppmärksammar efter att man flyttat från stan och kommer tillbaks några år senare.
Man sitter vig köksbordet med sin kaffekopp och klagar på ta mej f*n allt och alla!
Lite Off Topic, men kanske hjälper utbölingar att förstå mentaliteten i den hålan.
Att kommunen är stor har betydelse. Eftersom det är en kommun med stor yta och liten befolkningsmängd så går alla på samma gymnasium så man har lätt anknytningar till de flesta hörn av kommunen.
Många har stugor långt ute i ingenstans eller så känner man någon som har det, så många är bevandrade ute i skogarna. Även om man själv inte har jakt och fiske som intresse så har man säkert andra i sin närhet som är det och man har spenderat barndomen ute bland sjöar och älvar.