2019-08-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokvi
Personlig orker jeg ikke å delta i en tråd der det finnes så mange muslimhatere. Jeg er ikke religiøs selv, men blir sjokkert over alt hatet her.

Ja kom tillbaka när ditt land är lika översvämmat som sverige så ska du nog tänka lite annorlunda.
Citera
2019-08-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Mer på ämnet:

Han mår inte så bra.

Politiet sier de raskt vil ta stilling til om terror- og drapssiktede Philip Manshaus (21) skal tvangsinnlegges for rettspsykiatrisk vurdering, ifølge TV 2.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8m7Jor/politiet-vil-vurdere-aa-tvangsinnlegge-manshaus?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Han har själv motsatt sig psykiatrisk hjälp. Tippar att det børjar gå upp før honom vad han gjort och førsøkt gøra, och de runt honom fruktar "Valhall".

Som jag trodde från början: han är psykiskt sjuk.
Och, det tror jag inte för att på nått sätt bortförklara hans handling, det tycker jag är löjligt, utan hur den ser ut. Irrationellt och klantigt. Sen ser han helt lost ut på bilderna sas.

Breivik, inte psyksjuk.
Akilov, inte psykiskt sjuk.
Citera
2019-08-16, 23:15
Moderator
Gromguttens avatar
https://www.dagbladet.no/nyheter/erkjenner-faktiske-forhold/71499390

Han erkänner de faktiska førhållandena, men tar inte ställning til skuldfrågan. Det behøver han inte heller, det løser domstolen åt honom...

Terrordømd.

Fan vad det läcker.
Citera
2019-08-17, 01:13
Moderator
Gromguttens avatar
Førkrossad pappa:

– Dette er dypt tragisk og ubegripelig. Jeg forstår ikke hvem det er som står bak en slik hjernevask av unge mennesker og får dem til å utføre slike grusomme handlinger.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LAe4aV/philip-manshaus-far-etter-soennens-forklaring-forstaar-ikke-hvem-som-staar-bak-en-slik-hjernevask

Vad kan vi gøra før att hindra att unga radikaliseras så här?
Citera
2019-08-17, 01:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Førkrossad pappa:

– Dette er dypt tragisk og ubegripelig. Jeg forstår ikke hvem det er som står bak en slik hjernevask av unge mennesker og får dem til å utføre slike grusomme handlinger.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LAe4aV/philip-manshaus-far-etter-soennens-forklaring-forstaar-ikke-hvem-som-staar-bak-en-slik-hjernevask

Vad kan vi gøra før att hindra att unga radikaliseras så här?

SE dem.

Varje gång jag (som 40+are) passerar barn i mitt område så ger jag en gest som gestaltar att jag ser dem, samt är tillgänglig för dem om de behöver mig. Efter 10+ år så har inte en enda av dem förvandlats till samhällsomstörtare.

Jag är dock pedofil och har ett genuint intresse av barn. Det kanske är svårare för er som inte är pedofiler att få barn som inte är era egna i er närhet att känna sig behövda och uppskattade... Perhaps that's something you should work on?

(Jag har aldrig i hela mitt liv haft sex med ett barn. Genuint intellektuellt intresse duger gott och väl.)
Senast redigerad av Trolltestet 2019-08-17 kl. 02:05.
Citera
2019-08-17, 15:13
Medlem
Enda en nordmann som følger tråden melder seg. Skulle gjerne deltatt mer og sett saklig diskusjon og deling av informasjon.

Reagerte på lenken til bilder av GM fra baby til voksen. Viser seg at han har lagt den ut selv;

https://www.klassekampen.no/article/20190813/ARTICLE/190819985
Citera
2019-08-17, 18:08
Medlem
Jeg ser det er endel snakk om definisjonen av terror, hva denne er i Sverige, NATO, må det ha vært politisk motivasjon et cetera.

Siden forholdet fant sted i Norge, gjelder norsk strafferett. Det burde være klart for de fleste (?) Straffeloven (det dere kaller brottsbalken, tror jeg) § 131 definerer terror slik:

Terrorhensikt foreligger dersom en handling som nevnt i første ledd begås i den hensikt

a) å forstyrre alvorlig en funksjon av grunnleggende betydning i samfunnet, som for eksempel lovgivende, utøvende eller dømmende myndighet, energiforsyning, sikker forsyning av mat eller vann, bank- og pengevesen eller helseberedskap og smittevern,

b) å skape alvorlig frykt i en befolkning, eller

c) urettmessig å tvinge offentlige myndigheter eller en mellomstatlig organisasjon til å gjøre, tåle eller unnlate noe av vesentlig betydning for landet eller organisasjonen, eller for et annet land eller en mellomstatlig organisasjon.

Ingen politisk motivasjon nødvendig, altså.

Breivik ble dømt for terror (§ 131 var i tidligere straffelov §147a), i tillegg til 77 drap og jeg husker ikke hvor mange drapsforsøk.
Citera
2019-08-17, 22:42
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine
Jeg ser det er endel snakk om definisjonen av terror, hva denne er i Sverige, NATO, må det ha vært politisk motivasjon et cetera.

Siden forholdet fant sted i Norge, gjelder norsk strafferett. Det burde være klart for de fleste (?) Straffeloven (det dere kaller brottsbalken, tror jeg) § 131 definerer terror slik:

Terrorhensikt foreligger dersom en handling som nevnt i første ledd begås i den hensikt

a) å forstyrre alvorlig en funksjon av grunnleggende betydning i samfunnet, som for eksempel lovgivende, utøvende eller dømmende myndighet, energiforsyning, sikker forsyning av mat eller vann, bank- og pengevesen eller helseberedskap og smittevern,

b) å skape alvorlig frykt i en befolkning, eller

c) urettmessig å tvinge offentlige myndigheter eller en mellomstatlig organisasjon til å gjøre, tåle eller unnlate noe av vesentlig betydning for landet eller organisasjonen, eller for et annet land eller en mellomstatlig organisasjon.

Ingen politisk motivasjon nødvendig, altså.

Breivik ble dømt for terror (§ 131 var i tidligere straffelov §147a), i tillegg til 77 drap og jeg husker ikke hvor mange drapsforsøk.

Han er siktet for terrorisme så det er jo ikke så mye å snakke om.
Citera
2019-08-18, 14:11
Medlem
Broren har video på sin Facebook nå der han forklarer at polititet så ting på hans Facebook de ikke likte, og la han i bakken og tok han med på psykiatrisk der han er nå.
Senast redigerad av Nokvi 2019-08-18 kl. 14:52.
Citera
2019-08-18, 23:37
Moderator
Gromguttens avatar
Han kan dömas hårdare än Breivik, Norge har nya och tuffare terroristlagar, kan bli 30 år.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-straffes-strengere-enn-breivik/71499934

Dessutom:

Manshaus er siktet for å ha drept sin 17 år gamle stesøster, Johanne Z. Ihle-Hansen.

Dagbladet har fått opplysninger om at politiet mener at Manshaus skjøt sin stesøster fordi hun ikke var etnisk norsk, og hadde en annen hudfarge. Politiets funn i boligen på Eiksmarka og ytterligere etterforskning skal vise dette.

Politiet undersøker også om drapet kan ha en sammenheng med at hun kan ha funnet ut av hva han var i ferd med å gjøre, og har forsøkt å stoppe ham, bekrefter politiadvokat Pål-Fredrik Hjorth Kraby overfor NRK.

Sammantaget spås han få 30 års fängelse, med tidigaste utsläpp efter 20.
Citera
2019-08-19, 00:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Han kan dömas hårdare än Breivik, Norge har nya och tuffare terroristlagar, kan bli 30 år.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-straffes-strengere-enn-breivik/71499934

Dessutom:

Manshaus er siktet for å ha drept sin 17 år gamle stesøster, Johanne Z. Ihle-Hansen.

Dagbladet har fått opplysninger om at politiet mener at Manshaus skjøt sin stesøster fordi hun ikke var etnisk norsk, og hadde en annen hudfarge. Politiets funn i boligen på Eiksmarka og ytterligere etterforskning skal vise dette.

Politiet undersøker også om drapet kan ha en sammenheng med at hun kan ha funnet ut av hva han var i ferd med å gjøre, og har forsøkt å stoppe ham, bekrefter politiadvokat Pål-Fredrik Hjorth Kraby overfor NRK.

Sammantaget spås han få 30 års fängelse, med tidigaste utsläpp efter 20.

Han kommer med stor säkerhet att ha tagit livet av sig långt långt före det.

Han ser som sagt väldigt väldigt GAY ut också, varpå han lär ha identitetskriser sedan långt tillbaks, då jag får uppfattningen att inte ens hans bror hade accepterat om han kom ut som GAY.

Dead Man Walking, i korthet.
Citera
2019-08-19, 00:40
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Terrorism

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto