2019-08-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag ser vad som presenterats, endast påståenden hittills.
Då har du inte sett vad som har presenterats.
Citera
2019-08-16, 21:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Då har du inte sett vad som har presenterats.
Jag har tydligen inte det speciella seendet (tro?) att se något annat än påståenden.
Citera
2019-08-16, 21:18
Medlem
Citat:
Jag har tydligen inte det speciella seendet (tro?) att se något annat än påståenden.
Du behöver bara ett förstånd kunna skriva och läsa och börja leta.
Citera
2019-08-16, 21:18
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Nej jag släpper det inte så lätt. Om du missförstår så enkla och uppenbara saker som objekt och subjekt kommer du med all säkerhet att missförstå vad jag har att framlägga.

Pröva, jag kanske förvånar dig, dock förväntar jag mig ingenting från dig eftersom jag återigen påpekat att Gud som "subjekt" inte kan ses eller förstås, så naturligtvis är mitt syfte enbart att belysa att du ljuger när du säger att du ser och förstår och andra inte gör det.

Citat:
Frågan kvarstår dock. Varför gick du händelserna i förväg och yttrade illusion innan du fick läsa vad som skulle läsas?
För jag så hemskt gärna önskar ett svar på min fråga...eller inte.
Citera
2019-08-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Pröva, jag kanske förvånar dig, dock förväntar jag mig ingenting från dig eftersom jag återigen påpekat att Gud som "subjekt" inte kan ses eller förstås, så naturligtvis är mitt syfte enbart att belysa att du ljuger när du säger att du ser och förstår och andra inte gör det.

För jag så hemskt gärna önskar ett svar på min fråga...eller inte.

Du är förvirrad, vilse och borta. Du kan inte skilja mellan objekt och subjekt och nu ägnar du dig åt förtal och menar på att jag ljuger.

Förkovra dig och var ödmjuk.
Citera
2019-08-16, 21:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du behöver bara ett förstånd kunna skriva och läsa och börja leta.
Ja, men det hjälper ju inte så länge det inte finns något belägg att finna.
Citera
2019-08-16, 21:26
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Du är förvirrad, vilse och borta. Du kan inte skilja mellan objekt och subjekt och nu ägnar du dig åt förtal och menar på att jag ljuger.
Ja du ljuger när du påstår att du ser någonting som inte kan ses och förstår någonting som inte kan förstås, mer intressant är kanske varför du gör det? Är du kanske inte medveten om att du ljuger?

Citat:
Förkovra dig och var ödmjuk.
Jag tycker jag är ganska ödmjuk, har trots allt inte kallat dig blind och idiot som du har kallat andra flertal gånger i denna tråd.
Citera
2019-08-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ja, men det hjälper ju inte så länge det inte finns något belägg att finna.
Du ser inte för att du är blind
Citera
2019-08-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ja du ljuger när du påstår att du ser någonting som inte kan ses och förstår någonting som inte kan förstås, mer intressant är kanske varför du gör det? Är du kanske inte medveten om att du ljuger?

Jag tycker jag är ganska ödmjuk, har trots allt inte kallat dig blind och idiot som du har kallat andra flertal gånger i denna tråd.

Du har inte kunnat skilja på objekt och subjekt. Du yttrade illusion innan du fick erfara vad som skulle erfaras. Du vet förövrigt inte vad jag ser och förstår eftersom jag inte yttrat detta än ändå kallar du mig lögnare. Du är helt förvirrad och haft fel på varenda punkt.
Citera
2019-08-16, 21:30
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Du har inte kunnat skilja på objekt och subjekt. Du yttrade illusion innan du fick erfara vad som skulle erfaras. Du vet förövrigt inte vad jag ser och förstår eftersom jag inte yttrat detta än ändå kallar du mig lögnare. Du är helt förvirrad och haft fel på varenda punkt.

Jodå, jag vet att du varken ser Gud eller förstår Gud, varför gör jag det? För att det inte går att göra.
Citera
2019-08-16, 21:31
Medlem
Citat:
Jodå, jag vet att du varken ser Gud eller förstår Gud, varför gör jag det? För att det inte går att göra.
Gud förbarmar sig över mig. Jag har inte yttrat dessa ord. Jag har inte påstått att jag kan se eller förstå Gud. Förbannelse över de som ljuger.
Citera
2019-08-16, 21:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du ser inte för att du är blind
Nu hittar du på igen.
Nu är jag helt säker på att det inte finns något att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in