2019-08-15, 18:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Draifos 68240490

Ja, man borde kunna tvinga åklagaren att lägga korten på bordet. Det är ett märkligt agerande av polis och åklagare att i media insinuera att det skulle finnas skäl att misstänka SD, samtidigt som man uppenbarligen inte kan visa på något sakligt stöd alls för att man skulle vara på rätt spår. Det tycks handla om en mycket långdragen och insinuant kampanj där allt som kan ge en bild av SD som suspekt sprids i media, samtidigt som allt som talar emot den här bilden undanhålls allmänheten.

Ta t.ex. det här med "historiken". Här kallar man tydligen till sig lokalpressen och låter den läsa en kraftigt maskerad utredning som rör två anmälningar som LW gjorde kring årskiftet 2016/2017. Det vi får ta del av är uteslutande LW:s version. Många har utifrån de här artiklarna uppfattat det som att SD har agerat klandervärt, men hade polisen inte maskerat SD:s version av bilincidenten så hade man kanske uppfattat det på ett annat sätt. Det går inte att uppfatta polisens undanhållande av SD:s version annat än som ett försök att måla upp en ensidig bild av SD som suspekt.

Sedan kom artikeln om "jättemycket teknisk bevisning". Visst, åklagaren säger inte uttryckligen i intervjun att det finns teknisk bevisning som pekar mot SD, men hur är det då tänkt att det skall uppfattas? Syftet här är väl att ge oss en bild av att finns bevis för att SD är gärningsmannen. Något annat syfte med det här utspelet är i alla fall svårt att tänka sig.

Under hösten kom sedan uppgifterna om vittnet. Ett vittne skulle alltså ha iakttagit någon som pratade utanför bostaden vid tidpunkten för brottet. Jag kan inte tänka mig vad syftet med att gå ut med de här uppgifterna kan ha varit, annat än att man ville ge allmänheten en bild av att det skulle finnas vittnesiakttagelser som var besvärande för den misstänkte mördaren.

Det skulle vara intressant att läsa även sådant som antagligen ger en mer fullständig och objektiv bild av den här historien. T.ex. SD:s version av bilincidenten, vad resultaten från NFC till slut visade, och vilka förstahandsuppgifter vittnet sedan lämnade. Men allt som kan störa den här bilden av SD som misstänkt omfattas naturligtvis av den godtyckliga "förundersökningssekretessen". Slut citat.[/i]
☆☆☆☆☆☆☆
Hoppas inte Draifos misstycker jag postar hans mycket klarsynta inlägg om hur det inte får gå till i en rättsstat.
Anledningen är att jag tycker skriften borde publiceras om inte i NA som är det media som okritiskt förmedlat uppgifter i avsikt att misstänkliggöra MGM så i riksmedia Expressen,Aftonbladet etc.

Efter att ånyo fördjupat mig i Simon Anderssons doktorsavhandling "skäligen misstänkt" så är det förvånande att han inte i sin i övrigt väl genomarbetade avhandling föreslår en tidsgräns för hur länge en misstänkt får kvarstå som skäligen misstänkt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-15 kl. 19:27.
Citera
2019-08-15, 18:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du gissar fel, först tog HD kontakt med CO för att få sin logg återinsatt då den betydde " väldigt mycket" för henne. Men eftersom hon inte varit där godkändes heller inte loggen enligt Groundspeaks riktlinjer.
Alltså samma kontrovers då LW tog bort en av HDs fuskloggar.
Skillnaden är att SD hotade LW att godkänna loggen, annars skulle det få "allvarliga följder".
Han hotade inte CO på en ö i havet....

Där togs loggen bort för att SD och JG skrivit in LW. De förklarade för HQ att det var ett skämt som HQ köpte.

LW godkände den väl inte?
Citera
2019-08-15, 18:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja hon hade många vänner, fast jag vet inte vad det spelar för roll hur de ser ut?
I vilket fall kan kanske alla utom snoris och Carina förstå vilken omtyckt och fin kvinna hon var.
Jag delar de andras sorg, eller iaf de flesta andra, för SD sörjer då inte. Han har blod på sina händer.

Ja, jag tror att hon hade många fina vänner som hon var älskad och omtyckt av.

Det spelar ingen roll hur vännerna ser ut på annat sätt för mig än att jag har svårt att minnas namn och binda ihop det med vem det är. Det är helt enkelt lättare med ansikten.

Särskilt nu när det gått så lång tid. Nu har jag glömt vem Rymden var, fast jag absolut känner igen nicket.

(förbannar min dotter som mekade med min dator)
Citera
2019-08-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW godkände den väl inte?

Nej hon gjorde aldrig det, sedan hände något "allvarligt " henne.
Citera
2019-08-15, 19:01
Medlem
Citat:
Snyggt jobbat!

Här är några till:

LagAmie
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5445ec41-8f10-4baa-9941-91e4d5c2e3af.jpg

Latorp
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ebdc6bde-8f29-421e-8b88-a937dc570225.jpg

Taurus
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3038ea12-986b-4291-8f9e-15520fdc0cc1.jpg

Rymden
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ffed1e40-f42c-4feb-9e2b-280242e700f7.jpg

KK
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8efbca1b-03f7-44b0-a6f5-aef6339dc847.jpg

Där kom några fler som jag saknade i
Honan6:s bildgalleri, ett stort Tack även
till dig!

Välkommen tillbaka från din sommarsemester!
Citera
2019-08-15, 19:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Välkommen tillbaka!

Vad tror du om att JG går i SDs ärenden? För vem var det så viktigt med fuskloggen egentligen?
Kan det vara ett sätt att komma åt LW och andra genom att dels manipulera JG att gå SDs ärenden och nu Holmes som plötsligt har ställt sig mot SD?

Du vet ju hur narcissister och psykopater kan agera. Kan detta vara ett sätt att styra skeppet?

Tack! Det har varit riktigt skönt med semester 👍.

Om SD är en narcissist så är allt möjligt.
Då styr och ställer han säkert precis som
han vill med HD, JG, svärmor, svärfar, svägerska...
och kanske även med oss här i tråden.
Och han ville säkert även styra LW i så fall.

Annars så kan jag tänka mig att JG kan
känna sig skyldig för att han inte
upptäkt att SD och LW hade en affär i
6 år. Om han främst är HDs vän så
kanske hon litade på att han skulle ha
berättat för henne om något pågick
som hon behövde få reda på. Han kan
känna sig skyldig som inte bevakat
hennes intressen. Jag tycker att det är
för mycket slump att HD geocachat i LWs
barndomstrakter helgen innan mordet
och att JG cachade LWs WIG timmar innan
mordet. Jag tror att något byggts upp
över tid och kvällen LW mördades så
var det någon eller några som exploderade.
Citera
2019-08-15, 19:13
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nytt försök med bild på LW och hennes manliga vänner

www.bildtagg.se/bild/p0p0vay2cuhtcgqlp032tfil

Konstigt, för mig fungerar inte länken.
Citera
2019-08-15, 19:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nej hon gjorde aldrig det, sedan hände något "allvarligt " henne.

De kanske försökte tvinga henne innan de
skulle till USA och hon skulle till Norge.
Och när hon vägrade blev någon så
ursinnig att det slog över fullständigt.

Du som känner dem; är de så besatta av
GC och sin statistik?
Citera
2019-08-15, 19:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag tror att hon hade många fina vänner som hon var älskad och omtyckt av.

Det spelar ingen roll hur vännerna ser ut på annat sätt för mig än att jag har svårt att minnas namn och binda ihop det med vem det är. Det är helt enkelt lättare med ansikten.

Särskilt nu när det gått så lång tid. Nu har jag glömt vem Rymden var, fast jag absolut känner igen nicket.

(förbannar min dotter som mekade med min dator)

Rymden bor i Örebro och var med på
resan till Norge.
Citera
2019-08-15, 19:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
resan till Norge.

Det var inte han som tog avstånd från LW i samband med att anmälan kom upp?

Jag funderar på vad SD har sagt till folk och JG om varför han plötsligt blockat henne på FB?
Citera
2019-08-15, 19:21
Medlem
Citat:
De kanske försökte tvinga henne innan de
skulle till USA och hon skulle till Norge.
Och när hon vägrade blev någon så
ursinnig att det slog över fullständigt.

Du som känner dem; är de så besatta av
GC och sin statistik?

Ja de är helt besatta, deras sorgliga existens kretsar kring en meningslös hobby.
De är t.o.m så besatta att de lämnar sina barn ensamma hemma, trots att en mördare går lös i deras kvarter..
Citera
2019-08-15, 19:22
Medlem
Citat:
resan till Norge.
Det har funnits rykten om att han har en hörselskadade och att han tidigare ogillade LW. Någon undrade vad han tyckte om att hon skulle med i bussen. Han, eller ngn mycket nära honom, slutade nästan m geocaching efter LWs försvinnande. Av ngt skäl jag glömt avförde tråden honom som misstänkt straxt efter jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in