2019-08-15, 08:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför skulle JG hota någon om han inte
vore inblandad i mordet?
Han kanske inte var inblandad innan mordet men har efteråt förstått vem som är skyldig.
Han är antagligen för feg för att berätta vad han vet för polisen.

Citat:
Han försökte få dig att tillåta HDs fusklogg
”för att det var viktigt” för henne.
Hur långt skulle han vara beredd att gå
för att hjälpa HD med något som var
viktigt för henne?
Kanske hur långt som helst.

Citat:
SD var väl rasande för att LW hade tagit
bort en av HDs fuskloggar? Det skulle inte
förundra mig om de mördade henne för
att hon vägrade godkänna den.
Är det vanligt med fusk inom GC eller är det bara SD, HD och JG som håller på med sådant?
Citera
2019-08-15, 08:56
Medlem
Citat:
vore inblandad i mordet?

viktigt för henne?

Välkommen tillbaka Glorian!

Jag fick en tanken om JG att han skulle göra allt för sina vänner, så länge han är övertygad om deras oskuld och uppför sig som han förväntar sig, dvs korrekt!
Att JG skulle ha extremt hög rättspatos!
Att han därför straffade ut LW och totalignorerade henne, för att han inte visste allt, för att SD lurat JG på något eller många sätt?

Sh.Homes har en helt annan bild av JG, så min bild av JG gick i kras.
Men däremot kan JG helt å hållet ändå vara övertygad om SD oskuld och vägra inse att han själv hjälper/hjälpt en GM?

Eller så är JG självaste GM kanske? Han styr upp och ska rätta till allt för paret Davidsson, som om de vore små barn, vad håller JG på med? Precis som du skrev med din fråga, hur långt är JG beredd att gå för detas skull? Är han totalt förblindad av sitt tunnelseeende att han vägrar inse sanningen för att han inte vill ha fel? Eller är JG självaste GM och i ren panik måste rädda SD ur alla misstankar för han vet ju vem som gjort det?
Varför är JG så övertygad om SD oskuld?

Intressant att SD blev rasande på LW för att hon plockat bort en av hans fuskloggar, lika intressant som att min bild av LW förstärktes här, som en person som alltid är hård men rättvis, vill alltid tala sanning och gå till botten med saker, dvs min tanke och bild att även hon har högt rättspatos. Därför anmälde hon SD, därför fikade hon med HD och lade hon korten på bordet, och därför fick någon ett helvete på jorden och det bör varit SD som fick det?

Detta helvete på jorden tänkte jag att SD fick med HD, men det kanske var med JG han fick det mest besvärligt med?
SD fortsätter ändå umgås med LW, och situationen förvärras enligt LWs vönner, hon är rädd?

Varför skulle SD hota LW?
För att hon inte vill ha honom när han ändå måste ha två kvinnor?
För att hon vet saker SD och JG sysslar med och ställer krav på SD?
SD och HD har skiljt sig, vad är problemet nu att de inte får sin relation att fungera?
LW säger tlll sina vänner att det blir värre, hon är rädd, om någonting händer mig...

Tycker någonstans att förklaringen till att SD hotar LW bör granskas ordentligt, här ligger en hund begraven, minst en!
För som jag ser det är annars allt fritt fram för dom två. SD har skiljt sig så vad är problemet?
Och om det vore SD som är problemet, dvs hon inte ville ha med honom att göra, så hade hon väl blockat hans nummer? Anmält honom igen, då för hot tänker jag och ansökt om kontaktförbud?
Så tanken blir att SD hotar med någon annan, att han inte kan avbryta det hemska han sysslar med? Han är involverad/beroende av GM?

Är det JG som är GM.
Krävde JG unfriendningar av LW för att hon kommit på vad JG dragit in SD i, och ville gå till botten med det?
Kom JG på dom att de aldrig avslutat deras relation?
Stod JG vid planket när SD kom till Lena denna måndagkväll och krävde att de skulle prata vid planket för att inte störa Aron som sov? Är det SD som är huvudvittne när JG mördar LW och tiger för att han är beroende/insyltad med JG?

Knarkaffärer har det spekulerats om tidigare, fanns det något som tydde på det eller vad det gissningar som aldrig bekräftats?
Citera
2019-08-15, 08:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Varför tog JG på sig uppgiften att fråga dig om att tillåta en fusklogg åt HD? Hon kunde väl själv ha frågat! Ja, man kan verkligen undra hur de kunde tänka på cacher när LW precis har mördats. Fast, kanske inte så konstigt. HD var ju ute och cachade med JG och Sillen när SD satt i häkte. Cacher är viktigare än nåt annat?

Jag har sovit på saken lite och börjat tänka lite på det du skriver.
Det är ju märkligt att JG ringer om detta och inte HD själv.

Jag funderar på om det är så att detta med fuskloggningen används som ett sätt att "klämma åt" någon. Är det verkligen HD som själv kommer på tanken, eller är det SD som "anser". Anser hit och anser dit? Och nu ska det fixas.

Kanske är det ett sätt att dels hålla sina "marionetter" (som SM kallade dem) i styr, samtidigt kan man "straffa", förnedra, anfalla, försöka styra den som man vill åt. Det gör SD då inte själv, utan har sina bundsförvanter som budbärare. Då känns det som att de är flera som tycker samma sak.

Sedan verkar många av de här geocacharna extremt bitna i sin hobby. Det påminner mig om andra sporter som t ex golf där hobbyn till sist tar över människors liv så att det blir en livsstil. Man är inte längre en familjefar med en hobby, utan man är en geocachare med familj.
Citera
2019-08-15, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför tror du att det aldrig funnits någon bevisning mot SD? För att han aldrig blev häktad på sannolika skäl? Du vet väl att det krävs bevisning även för en häktning på skälig misstanke? Menar du då att tingsrätten gjorde ett rättsvidrigt beslut vid den förhandlingen? Isåfall: Varför har då inte SD:s försvarare gjort något åt detta hänsynslösa förfarande från domstolens sida?

Lägger mig i ordväxlingen.
Menar du att det inte räcker med avsaknad av alibi, att höra till den krets som 'bör' ( statistiskt) misstänkas parat med tidigare anmälningar för att man ska kunna bli häktad på skälig grund?
Jag menar (tror) att det mycket väl kan räcka.
Finns ju exempel på mgm:s som häktats på sannolika skäl och som varit bevisligen helt oskyldiga.

"Bevis" i en rättssal är ju inte alltid det samma som bevis i tex naturvetenskapliga sammanhang. Sitter inte inne med någon bra definition av begreppet men är tex ett bekräftat telefonsamtal mellan SD och LW under kvällen ett bevis eller ett indicium på SD:s skuld?

Vill ej argumentera, försöker resonera.
(menar ej att du är oresonlig på något vis)
Citera
2019-08-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag funderar på om det är så att detta med fuskloggningen används som ett sätt att "klämma åt" någon. Är det verkligen HD som själv kommer på tanken, eller är det SD som "anser". Anser hit och anser dit? Och nu ska det fixas.

Kanske är det ett sätt att dels hålla sina "marionetter" (som SM kallade dem) i styr, samtidigt kan man "straffa", förnedra, anfalla, försöka styra den som man vill åt. Det gör SD då inte själv, utan har sina bundsförvanter som budbärare. Då känns det som att de är flera som tycker samma sak.

Sedan verkar många av de här geocacharna extremt bitna i sin hobby. Det påminner mig om andra sporter som t ex golf där hobbyn till sist tar över människors liv så att det blir en livsstil. Man är inte längre en familjefar med en hobby, utan man är en geocachare med familj.

Gomorron notknapparen!
Exakt Ulanna har en poäng där!
Varför ringer hon inte själv? Varför tycker JG att såna barnsligheter som fusklogga är så viktigt att han gör sig såna besvär för HDs viktiga tramssaker?
Vad var det för speciellt med den loggen i så fall? Var det ett perfekt alibi och samtidigt perfekt sätt att försöka nästla in Sh.Holmes i deras lögner?
Sh.Holmes har inte GM lyckats få som marionettdocka alla fall, vem det nu än är som styr och är GM???
Citera
2019-08-15, 09:27
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

"Kanske är det ett sätt att dels hålla sina "marionetter" (som SM kallade dem) i styr, samtidigt kan man "straffa", förnedra, anfalla, försöka styra den som man vill åt. Det gör SD då inte själv, utan har sina bundsförvanter som budbärare. Då känns det som att de är flera som tycker samma sak. "

Om man granskar SD:s texter och bilder på GC-forumet så framkommer det tydligt att SD är en person som vill Arrangera, Regissera och Sufflera - såväl medaktörer som publik. Detta sker nog hela tiden irl och ibland tycks han även lyckas få fram budskap till tråden - kanske på egen hand eller med hjälp av sina lakejer. Därför blir jag inte särskilt förvånad om JG fick i uppdrag att kontakta Sh.Holmes och få honom att tillåta fuskloggning för HD.

Inte nog med att JG väldigt snabbt gick ut offentligt med bild på sig och den mördade S*ftis som han unfriendat året innan för att ta parti för sin vän SD - han går även andras cacheärenden och vill ha tillåten fusk för HD och detta bara ca 14 dgr efter att LW hittats död? Jag undrar verkligen vad JG tänker med.
Citera
2019-08-15, 09:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja JG är märklig, SD misshandlade LW och JG blockar LW... SD går bakom ryggen och ljuger för både HD och JG om hans affär, och JG blockar... LW,
LW blir mördad och JG vill att HD ska få fusklogga...
@pampon skrev mycket intressant och vi vet att JG och järngänget kartlade vilka som skriver här. Blev @pampon skrämd till tystnad?

JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?

Mycket märkligt med @pampom.
Personen har blivit medlem för många år sedan och har bara skrivit dessa få inlägg som är mycket klarsynta. Känns inte som någon vekling heller.

Jag har funderat lite på det märkliga beteende som JG har haft som du berättar om.

Jag känner mig övertygad om en sak, och det är att ingen i SDs närhet vill tro att han är den skyldige. Inte skyldig till något mer än otroheten.

Nä, vem kan tro att en fåntratt, en färgklick, en spelevink som tramsar kan samtidigt ha en sådan mörk sida. Och denna har han också dolt väldigt väl.

Min fundering och spekulation:
Jag tänker på att när JG pratar med dig och du frågar om han visste om misshandelsanmälningen då träder ett starkt försvar upp i JGs huvud. För honom är du den som har fel, du har fått allt om bakfoten, det kan inte ligga till så. Du ljuger eller har missuppfattat något.

När han sedan börjar tänka att OM det nu skulle ha skett något, ja då kan ju inte SD ha gjort något utan anledning. Det måste ha varit något som LW gjorde. Annars skulle inte SD ha gjort något.
Slutsatsen för JG blir att hon måste ha förtjänat det på något sätt, för SD skulle aldrig göra något sådant. Det vet JG.

Jag tänker återigen på MV inlägg där han jämförde SD som manipulatör med Johanna Möller eller Knutbypastorn. Om något av det vi har hört i tråden om denne man stämmer, och han är gm, då är han en person som är väldigt kontrollerande genom sitt övertygande sätt och förfinade härskarteknik.

Han är mycket skicklig på det han gör. Det är vad jag tror.
Citera
2019-08-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Kanske är det ett sätt att dels hålla sina "marionetter" (som SM kallade dem) i styr, samtidigt kan man "straffa", förnedra, anfalla, försöka styra den som man vill åt. Det gör SD då inte själv, utan har sina bundsförvanter som budbärare. Då känns det som att de är flera som tycker samma sak. "

Om man granskar SD:s texter och bilder på GC-forumet så framkommer det tydligt att SD är en person som vill Arrangera, Regissera och Sufflera - såväl medaktörer som publik. Detta sker nog hela tiden irl och ibland tycks han även lyckas få fram budskap till tråden - kanske på egen hand eller med hjälp av sina lakejer. Därför blir jag inte särskilt förvånad om JG fick i uppdrag att kontakta Sh.Holmes och få honom att tillåta fuskloggning för HD.

Inte nog med att JG väldigt snabbt gick ut offentligt med bild på sig och den mördade S*ftis som han unfriendat året innan för att ta parti för sin vän SD - han går även andras cacheärenden och vill ha tillåten fusk för HD och detta bara ca 14 dgr efter att LW hittats död? Jag undrar verkligen vad JG tänker med.

Ja det är jättekonstigt agerande av JG.
Vore han GM skulle han stängt sin Facebook som paret D tänker jag. Det var dörför jag fick känslan att han har inget att dölja, han tål granskningarna och han kan vara så fullständigt lurad att han inte inser det själv? Fullständigt övertygad om paret D oskuld?
Var det dörför han kunde skriva om softis på Facebook och verkligen menade vad han skrev?

Varför unfriendade JG sin vän softis som han sen uppenbarligen sörjer?
Vad är det vi inte förstår?
Citera
2019-08-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej och gomorron JokerMannen!

Jag tänker att det betyder inte per automatik, att alla med-lögnarna måste vara medvetna om att GM är GM, men de vet detaljer som är avgörande, för en fällande dom? Eller menar du att de är medvetna om att de skyddar en mördare?

Är med-lögnarna beroende på samma sätt eller olika sätt av GM?

God morgon själv @SmartaMarta666, och tack för vänligt bemötande.

Bekantskapskretsen, den, vilken som står vederbörande nära i betydelsefullhet, hade redan från begynnelsen bestämt sig för att skydda personen, detta sagt i sin tur måste ske på lögnen's vägar, för att på så sätt inte röja sanningen om vederbörande's egentliga jag.

Till observandum, ju betydelsefullare personen är inom sin bekantskapskrets, desto mer skyddas vederbörande mot den egentliga sanningen att få uppenbara sig, detta sker med brukandet av lögner.

Lögner, kan både vara effektiva så som även ineffektiva, detta beror i sin tur på samstämmigheten av lögnerna inom bekantskapskretsen.

Till nytt observandum, det gäller som regel för bekantskapskretsen att fjärma sanningen med hjälp av lögner.

Komplettering: fjärma = att låta öka avståndet till sanningen med hjälpa av lögner, så att sanningen kommer längre och längre bort.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-15, 10:09
Medlem
👤 Jag har tidigare låtit mig deklarera inom denna tråden, att JG måste synas i alla sina sömmar.

Jag påpekar `å de kraftigaste ! att det är av oerhört stor betydelse, att vederbörande synas.

Själv, är jag fram till dagen's dato, tvärsäker på att JG vet vem som bringade livet om Hjärsta-kvinnan under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Sedan, skall det här, till ovan kompletteras, att det är helt och hållet upp till JG själv, om vederbörande vill berätta den egentliga sanningen eller inte.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-15, 10:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
vore inblandad i mordet?

viktigt för henne?

Välkommen tillbaka!

Vad tror du om att JG går i SDs ärenden? För vem var det så viktigt med fuskloggen egentligen?
Kan det vara ett sätt att komma åt LW och andra genom att dels manipulera JG att gå SDs ärenden och nu Holmes som plötsligt har ställt sig mot SD?

Du vet ju hur narcissister och psykopater kan agera. Kan detta vara ett sätt att styra skeppet?
Citera
2019-08-15, 10:32
Medlem
Citat:

Jag har svårt att tro att JG tagit egna initiativ. Det jag ser är en skenhelig Foolkind, marionett och lakej - allt i ett!

Alla vi pratar om i tråden kan läsa här om de vill och kanske några börja känna sig lurade?

( Inte för att smutskasta LW, men jag uppfattar henne som att hon var en Geocachare med barn istället för en Trebarnsmor som geocachar. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in