Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Varför skulle JG hota någon om han inte
vore inblandad i mordet?
Han försökte få dig att tillåta HDs fusklogg
”för att det var viktigt” för henne.
Hur långt skulle han vara beredd att gå
för att hjälpa HD med något som var
viktigt för henne?
SD var väl rasande för att LW hade tagit
bort en av HDs fuskloggar? Det skulle inte
förundra mig om de mördade henne för
att hon vägrade godkänna den.
Välkommen tillbaka Glorian!
Jag fick en tanken om JG att han skulle göra allt för sina vänner, så länge han är övertygad om deras oskuld och uppför sig som han förväntar sig, dvs korrekt!
Att JG skulle ha extremt hög rättspatos!
Att han därför straffade ut LW och totalignorerade henne, för att han inte visste allt, för att SD lurat JG på något eller många sätt?
Sh.Homes har en helt annan bild av JG, så min bild av JG gick i kras.
Men däremot kan JG helt å hållet ändå vara övertygad om SD oskuld och vägra inse att han själv hjälper/hjälpt en GM?
Eller så är JG självaste GM kanske? Han styr upp och ska rätta till allt för paret Davidsson, som om de vore små barn, vad håller JG på med? Precis som du skrev med din fråga, hur långt är JG beredd att gå för detas skull? Är han totalt förblindad av sitt tunnelseeende att han vägrar inse sanningen för att han inte vill ha fel? Eller är JG självaste GM och i ren panik måste rädda SD ur alla misstankar för han vet ju vem som gjort det?
Varför är JG så övertygad om SD oskuld?
Intressant att SD blev rasande på LW för att hon plockat bort en av hans fuskloggar, lika intressant som att min bild av LW förstärktes här, som en person som alltid är hård men rättvis, vill alltid tala sanning och gå till botten med saker, dvs min tanke och bild att även hon har högt rättspatos. Därför anmälde hon SD, därför fikade hon med HD och lade hon korten på bordet, och därför fick någon ett helvete på jorden och det bör varit SD som fick det?
Detta helvete på jorden tänkte jag att SD fick med HD, men det kanske var med JG han fick det mest besvärligt med?
SD fortsätter ändå umgås med LW, och situationen förvärras enligt LWs vönner, hon är rädd?
Varför skulle SD hota LW?
För att hon inte vill ha honom när han ändå måste ha två kvinnor?
För att hon vet saker SD och JG sysslar med och ställer krav på SD?
SD och HD har skiljt sig, vad är problemet nu att de inte får sin relation att fungera?
LW säger tlll sina vänner att det blir värre, hon är rädd, om någonting händer mig...
Tycker någonstans att förklaringen till att SD hotar LW bör granskas ordentligt, här ligger en hund begraven, minst en!
För som jag ser det är annars allt fritt fram för dom två. SD har skiljt sig så vad är problemet?
Och om det vore SD som är problemet, dvs hon inte ville ha med honom att göra, så hade hon väl blockat hans nummer? Anmält honom igen, då för hot tänker jag och ansökt om kontaktförbud?
Så tanken blir att SD hotar med någon annan, att han inte kan avbryta det hemska han sysslar med? Han är involverad/beroende av GM?
Är det JG som är GM.
Krävde JG unfriendningar av LW för att hon kommit på vad JG dragit in SD i, och ville gå till botten med det?
Kom JG på dom att de aldrig avslutat deras relation?
Stod JG vid planket när SD kom till Lena denna måndagkväll och krävde att de skulle prata vid planket för att inte störa Aron som sov? Är det SD som är huvudvittne när JG mördar LW och tiger för att han är beroende/insyltad med JG?
Knarkaffärer har det spekulerats om tidigare, fanns det något som tydde på det eller vad det gissningar som aldrig bekräftats?