2019-08-15, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej notknapparen!

Vad menar du med att Holmes plötsligt ställt sig mot SD? Han har väl alltid misstänkt SD? Har du skrivit fel?

Jag uttryckte mig väldigt otydligt.

Jag menade att det kanske inte alls var HD som som ville få JG att agera, utan kanske SD som använder HD som "ursäkt" för att få dels JG att gå SDs ärenden och på så sätt förolämpa Holmes genom attbe honom göra något som han vet att Holmes avskyr; fusklogga HDs logg.

På det viset kan han styra skeppet mot Holmes som han nu har fått veta via JG att han har berättat om anmälningarna om misshandel och som helt öppet tar ställning mot SD i frågan om mordet.

En härskarteknik som är så utstuderad så att det enbart kan utövas av en person som har övat tekniken i åratal. Min spekulation.

Hur får SD JG att agera i hans ledband?

Ja, tänk att Billy lyckades manövrera sina kompisar till den milda grad så att de t om ljög i första förhören. Då pratar vi inte om att ha snattat, utan en försvunnen person som de vetat om varit hos Billy på kvällen innan försvinnandet. De själva hade inget alls att vinna på att ljuga, tvärtom. När det upptäcktes att historierna inte var samstämmiga blev de också misstänkta (häktade?). Och Tova var så till den milda grad hjärntvättad, att hon åkte till Billy trots att hon i sin dagbok skrev"om jag överlever sommaren...", vilket hon alltså inte gjorde.

När man lyssnar på hur bekymmerslöst denna Billy ljuger i rätten, hur vardaglig och avspänd han låter, kan jag förstå att man inte kan ana det avgrund som döljer sig bakom den banala ytan. "Helt enkelt"säger han ledigt i nästan varje mening.

Så avspänd kan ingen vara som är oskyldig till det hemska mord gm utförde. Som att man pratar om hur man stekte plättar. "Helt enkelt"....

Så avspänd verkar denna mgm vara.
Det är som inget har hänt...
"Helt enkelt".
Senast redigerad av notknapparen 2019-08-15 kl. 14:19.
Citera
2019-08-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag menade att det kanske inte alls var HD som som ville få JG att agera, utan kanske SD som använder HD som "ursäkt" för att få dels JG att gå SDs ärenden och på så sätt förolämpa Holmes genom attbe honom göra något som han vet att Holmes avskyr; fusklogga HDs logg.

På det viset kan han styra skeppet mot Holmes som han nu har fått veta via JG att han har berättat om anmälningarna om misshandel och som helt öppet tar ställning mot SD i frågan om mordet.

En härskarteknik som är så utstuderad så att det enbart kan utövas av en person som har övat tekniken i åratal. Min spekulation.

Ja, tänk att Billy lyckades manövrera sina kompisar till den milda grad så att de t om ljög i första förhören. Då pratar vi inte om att ha snattat, utan en försvunnen person som de vetat om varit hos Billy på kvällen innan försvinnandet. De själva hade inget alls att vinna på att ljuga, tvärtom. När det upptäcktes att historierna inte var samstämmiga blev de också misstänkta (häktade?). Och Tova var så till den milda grad hjärntvättad, att hon åkte till Billy trots att hon i sin dagbok skrev"om jag överlever sommaren...", vilket hon alltså inte gjorde.

När man lyssnar på hur bekymmerslöst denna Billy ljuger i rätten, hur vardaglig och avspänd han låter, kan jag förstå att man inte kan ana det avgrund som döljer sig bakom den banala ytan. "Helt enkelt"säger han ledigt i nästan varje mening.

Så avspänd kan ingen vara som är oskyldig till det hemska mord gm utförde. Som att man pratar om hur man stekte plättar. "Helt enkelt"....

"Helt enkelt".

Ja, träning ger som bekant färdighet. Hur många små som stora lögner har han under dessa år av otrohet med LW inte presenterat för HD tillika barnen. Det blir rätt många med tanke på tidsrymden som förflutit. Helt enkelt.
Citera
2019-08-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"Helt enkelt".

Tack för en bra förklaring, som alltid notknapparen!
Ja som Billys mamma sa, hon hade ingenting konstigt märkt, hon trodde de hade en bra relation. Så sa hon också, att hon förstod att hon inte kände sin egen son.
Och jag vet av egen erfarenhet i min närhet, hur en människa de litat på i många år, visar sig vara kapabel till saker de aldrig kunnat föreställa sig, hur styrda de blivit som just marionettdockor eller hjärntvättning, att tro på saker som inte var sant.
Det tar lång tid att få ihop det för människor som blivit förda bakom ljuset, det är en obehaglig resa dit.

Ska man vara grundlig och vända på alla stenar, så måste man även våga se på inblandade personer, från nya håll, vare sig man vill eller inte.
Och lätt är det inte, särskilt inte för de som själva är involverade och är övertygade att de har rätt, de mest övertygade är de som oftast har fel, just för att de inte kan se på saker och människor i nya synvinklar!
Citera
2019-08-15, 15:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, naturligtvis vill hon inte visa alla "pusselbitarna". Då skulle vi ju antagligen kunna se hela bilden:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Lite förundrad blir man väl över att flera av er tycks vilja hålla den här åklagaren bakom ryggen.

Har du något personligt agg mot denna åklagaren? Eller vad grundar du dina tvivel gentemot henne på?
Citera
2019-08-15, 15:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har du något personligt agg mot denna åklagaren? Eller vad grundar du dina tvivel gentemot henne på?

Det finns väl ingen ÅK som visar "alla pusselbitarna"?
Ingen Åk vill att gm och allmänheten ska "se hela bilden" innan åtalet?

Vet inte vad @Draifos är ute efter.
Hela rättssystemet?
Citera
2019-08-15, 15:43
Medlem
Honan6s avatar
Nytt försök med bild på LW och hennes manliga vänner

www.bildtagg.se/bild/p0p0vay2cuhtcgqlp032tfil
Citera
2019-08-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Som jag uppfattar det gäller det fortfarande kontroversen om FTF loggningen av En ö i havet den 3 september 2016. Där var SD och JG på plats och SD bör ha loggat med sitt teamkonto som på den tiden inkluderade HD, och så skrev de dit LW som inte var på plats som någon form av ett skämt.

HD har ingen längre svit av dagar loggade i sträck (31 dagar i sträck bara), däremot så slutar hennes FTF svit på 35 månader i sträck med sista månad augusti 2016. Hade inte loggen för september tagits bort så hade hon haft en obruten svit från oktober 2013 fram tills nu.

När HD skaffade eget konto så loggade hon om alla cacher som tagits med hennes teamkonto på sitt nya personliga konto och av dessa FTF loggningar så är det ytterst få, kanske bara denna logg, som därefter raderats av cacheägaren.

Jag gissar att kontakten som JG tog med CO i första hand gällde raderingen av den logg som SD själv gjort. Där fattade också GC HQ senare beslut att loggningen skulle kvarstå.

Du gissar fel, först tog HD kontakt med CO för att få sin logg återinsatt då den betydde " väldigt mycket" för henne. Men eftersom hon inte varit där godkändes heller inte loggen enligt Groundspeaks riktlinjer.
Alltså samma kontrovers då LW tog bort en av HDs fuskloggar.
Skillnaden är att SD hotade LW att godkänna loggen, annars skulle det få "allvarliga följder".
Han hotade inte CO på en ö i havet....

Där togs loggen bort för att SD och JG skrivit in LW. De förklarade för HQ att det var ett skämt som HQ köpte.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-15 kl. 16:14.
Citera
2019-08-15, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Suveränt!
Tack!
Citera
2019-08-15, 16:55
Medlem
Citat:

Stort Tack för arbetet du lagt ned
med alla fotom!
Citera
2019-08-15, 17:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Snyggt jobbat!

Här är några till:

LagAmie
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5445ec41-8f10-4baa-9941-91e4d5c2e3af.jpg

Latorp
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ebdc6bde-8f29-421e-8b88-a937dc570225.jpg

Taurus
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3038ea12-986b-4291-8f9e-15520fdc0cc1.jpg

Rymden
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ffed1e40-f42c-4feb-9e2b-280242e700f7.jpg

KK
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8efbca1b-03f7-44b0-a6f5-aef6339dc847.jpg
Senast redigerad av gloriouslife 2019-08-15 kl. 17:43.
Citera
2019-08-15, 17:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nytt försök med bild på LW och hennes manliga "vänner"
Tack Hona ,riktigt bra jobb, förutan att du nog missat en vaneljugare du och LW kanske inte räknade som nära vän men åtminstonde själv utger sig för att vara nära manlig vän?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-15 kl. 18:04.
Citera
2019-08-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Snyggt jobbat!

Här är några till:

LagAmie
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5445ec41-8f10-4baa-9941-91e4d5c2e3af.jpg

Latorp
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ebdc6bde-8f29-421e-8b88-a937dc570225.jpg

Taurus
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3038ea12-986b-4291-8f9e-15520fdc0cc1.jpg

Rymden
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ffed1e40-f42c-4feb-9e2b-280242e700f7.jpg

KK
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8efbca1b-03f7-44b0-a6f5-aef6339dc847.jpg

Ja hon hade många vänner, fast jag vet inte vad det spelar för roll hur de ser ut?
I vilket fall kan kanske alla utom snoris och Carina förstå vilken omtyckt och fin kvinna hon var.
Jag delar de andras sorg, eller iaf de flesta andra, för SD sörjer då inte. Han har blod på sina händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in