Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, jag misstänker samma som du. Jag har känt en kvinna, som - då när vi kände varandra - var i mitten av 20-åren, men såg ut som ett barn i kroppen. Samtidigt som det var något i ansiktet och blicken som talade om att hon var en vuxen kvinna, och kombinationen blev grotesk.
Hon var plattbystad, smalhöftad, saknade mens och hade stannat i växten på 140 cm. Hon hade aldrig varit förälskad, och förstod överhuvudtaget inget när vi andra tjejer pratade om kärlek och åtrå. Hon hade just haft ätstörningar flera år, i den ålder då hon borde ha gått igenom puberteten, och när hon blev frisk från dem var det för sent.
Samma hände för övrigt flera av de "ryska gymnastikundren" under Sovjettiden. Deras utveckling hölls tillbaka p.g.a kontrollerad kost och mycket hård träning - då såg de ut som söta, fjärilslätta småflickor fast de var 18-20 år när de var på topp. Men efter de triumferna fick de sedan förbli som åldrande barn hela livet: inga egna barn, och förmodligen inga män...
Ja, det kan inte vara lätt att vara hon... Hur hon än vänder sig så har hon ändan bak, liksom. Hoppas att hon orkar stå emot pressen...
Usch, ja verkligen. Verkligheten kommer komma ikapp henne, det är därför det är viktigt att vuxna låter henne vara sig själv istället för enbart en symbol för miljöpolitik. Ju längre tiden går desto hårdare kommer hon krascha i sitt kroppsliga uppvaknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picamagpie
Det var en videosnutt kommer jag ihåg nu. Den visade väskor och saker som skulle med. Man kunde se vinflaskor också. Det finns en länk i tråden nånstans till videon
Citat:
Ursprungligen postat av
PixelGuy
Tack! Det är en väldans massa vin som är med på videon där... Ska verkligen alla de flaskorna med på färden? Jag ser även bl a ett 6-pack toapapper.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Klart att man dumpar det i havet. Var tror du att valar, delfiner, sälar, sjölejon och för den delen även fiskar och andra havslevande varelser gör av sina avfallsprodukter..?

Det är inte farligt, det är biologiskt nedbrytbart. Det är plast och en del annat konstgjort material som är farligt.
Du har givetvis rätt i detta - men då blir det samtidigt lite svårt att hävda att resan skulle vara fri från utsläpp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag har svårt att tro att man använder den där repstumpen idag, men det skulle vara väldigt intressant att veta, faktiskt. Men min gissning är att de använder toapapper som är extra lättupplösligt i havsvatten. Kan inte tänka mig annat, faktiskt.
Det var som sagt ett 6-pack toapapper med på videon och det är såklart möjligt att de har mer toapapper som inte syns i bild.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Angående underlivet, så får man väl tvätta med havsvatten och sedan torka med en handduk ordentligt uppblött i medhavt sötvatten. Eller bara sötvatten, om man har "råd" med det. Gissar jag. Det räcker ju faktiskt att tvätta underlivet var tredje dag eller så, i nödfall. Greta har knappast mens, så det är inget problem (annars skulle DET vara det värsta). De ska ju ändå inte ha sex med varandra på båten, så det finns ingen att hålla sig fräsch inför.
Du har kanske rätt i att det borde vara minimal risk så länge ingen penetration förekommer... men som du själv skrev angående vinmängden - förutom Greta är det väl två vuxna kvinnor i besättningen? Sex borde vara svårt med tanke på att alla delar hytt men det går säkert att hitta en privat hörna, ungefär som med blå hinken, där två kan få hålla på ostört medan de andra sover eller sjunger ramsor om "the house is on fire" nere i båten.