2019-08-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Menar du att du inte kan svara på frågor med svar istället för frågor? Det lät som på ditt inlägg att du ville ha både en maskulin man och en empatisk man vilket låter som en man som skiftar i egenskaper likt en kameleont eller en skådis som dansar efter din pipa.
Vad sägs om att faktiskt läsa vad du skriver innan du svarar och sedan försök förstå varför någon svarar dig som den gör?
Jag ser ingen motsättning mellan maskulin och empatisk. Med maskulin menar jag en kropp som formats av hälsosamma nivåer av testosteron, inte oempatisk eller socialt enkelspårig.
Citera
2019-08-15, 12:15
Medlem
Citat:
Menar du att du inte kan svara på frågor med svar istället för frågor? Det lät som på ditt inlägg att du ville ha både en maskulin man och en empatisk man vilket låter som en man som skiftar i egenskaper likt en kameleont eller en skådis som dansar efter din pipa.
Vad sägs om att faktiskt läsa vad du skriver innan du svarar och sedan försök förstå varför någon svarar dig som den gör?
Tycker du inte själv att din modell över könen har uppenbara brister om du för att kunna föreställa dig en maskulin man med empati behöver se honom som en kameleont som skiftar mellan maskulinitet och nåt annat? Även om män på gruppnivå är mer åt dark triad-hållet betyder det ju inte att det inte finns gott om individer som är maskulina och samtidigt empatiska.
Citera
2019-08-15, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag frågar dig.

Håller de sig i ledet eller förtjänar de att hatas?

Jag frågar dig.

Tycker du kvinnor ska ha ett eget led?
Citera
2019-08-15, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag frågar dig.

Tycker du kvinnor ska ha ett eget led?
Jag fattar inte ens frågan, vaddå ”ett eget led”?

Utgå från det befintliga ledet, tycker du att svenska kvinnor rättar sig i ledet eller förtjänar de att hatas?

Du kan alltså utgå från att det bara finns ett led att rätta sig efter för att slippa utsättas för hat.
Citera
2019-08-15, 13:53
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Tycker du inte själv att din modell över könen har uppenbara brister om du för att kunna föreställa dig en maskulin man med empati behöver se honom som en kameleont som skiftar mellan maskulinitet och nåt annat? Även om män på gruppnivå är mer åt dark triad-hållet betyder det ju inte att det inte finns gott om individer som är maskulina och samtidigt empatiska.
Hade gärna hört din definition av maskulin man och definition av empati. Något är ruttet här....
Citera
2019-08-15, 13:55
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jag fattar inte ens frågan, vaddå ”ett eget led”?

Utgå från det befintliga ledet, tycker du att svenska kvinnor rättar sig i ledet eller förtjänar de att hatas?

Du kan alltså utgå från att det bara finns ett led att rätta sig efter för att slippa utsättas för hat.
Svenska kvinnor rättar sig en hel del efter feministledet och feminister förtjänar hat. En vettig eller normal tjej går en annan väg. Nöjd, stupid?
Citera
2019-08-15, 14:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Ingen av källorna jag länkade till eller mitt eget exempel från livet handlade om män som bara vill hjälpa till och att det blev uppfattat som nedvärderade. Självklart finns det hjälpsamma män och även min erfarenhet är att det finns gott om dom. Åkte med en person som körde med släp för ett tag sedan och ena hjulet låste sig på en parkering. Det tog en sekund innan en man tutade för att uppmärksamma oss på problemet. Sedan hände det igen på en väg genom en stad och vi stannade längs vägkanten, igen tog det ungefär en sekund innan en man hängde ut genom ett fönster och frågade om vi visste att hjulet hade låst sig.

Jag tror att jag måste missat de källorna du länkat till, eller menar du filmklippet med transkvinnan?
Citera
2019-08-15, 14:54
Avslutad
Citat:
Svenska kvinnor rättar sig en hel del efter feministledet och feminister förtjänar hat. En vettig eller normal tjej går en annan väg. Nöjd, stupid?
Japp, jag är nöjd. Jag tycker som sagt att det är bra att ni bekänner färg med ert hat mot oliktänkande.
Citera
2019-08-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ok, har du någon motsvarande analys av kvinnor som uttrycker sig nedvärderande eller hatiskt om män?

haha det går säkert att vända på i vissa fall. De kvinnor jag vet som uttrycker sig nedvärderande eller hatiskt om män, då brukar det främst handla om att de schappar (sitter på krogen, inte hjälper till hemma osv). Det jag syftade på främst i mitt inlägg var snubbar i kategorin "män som hatar kvinnor" som ändå vill att kvinnorna ska vara hemma och ta hand om barnen trots att de (enligt dem) är intelligensbefriade horor. Det hänger inte ihop.
De bittra kvinnor jag känner (självfallet är min kära sambo inte en av de) har rätt mycket fog för sin bitterhet fast man då tycker att de borde skita i karlen de fastnat för.
Vet ej om jag lyckas göra mig förstådd...
Citera
2019-08-15, 15:43
Avslutad
Citat:
Japp, jag är nöjd. Jag tycker som sagt att det är bra att ni bekänner färg med ert hat mot oliktänkande.

..säger du efter du och din 'mobb' har attackerat trådskaparen ganska duktigt för att hon har annan åsikt än dig?

Du inser det inte ens själv hur lätt du klafsade in i den..
Citera
2019-08-15, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
haha det går säkert att vända på i vissa fall. De kvinnor jag vet som uttrycker sig nedvärderande eller hatiskt om män, då brukar det främst handla om att de schappar (sitter på krogen, inte hjälper till hemma osv). Det jag syftade på främst i mitt inlägg var snubbar i kategorin "män som hatar kvinnor" som ändå vill att kvinnorna ska vara hemma och ta hand om barnen trots att de (enligt dem) är intelligensbefriade horor. Det hänger inte ihop.
De bittra kvinnor jag känner (självfallet är min kära sambo inte en av de) har rätt mycket fog för sin bitterhet fast man då tycker att de borde skita i karlen de fastnat för.
Vet ej om jag lyckas göra mig förstådd...

Då lever du i välmående ignorans. Fortsätt så tycker jag.

(annars finns det tumbler, youtube och vanliga propagandamaskineriet i sverige)
Citera
2019-08-15, 15:56
Avslutad
Citat:
..säger du efter du och din 'mobb' har attackerat trådskaparen ganska duktigt för att hon har annan åsikt än dig?

Du inser det inte ens själv hur lätt du klafsade in i den..
Tycker du svenska kvinnor rättar in sig i ledet eller förtjänar de att hatas?

(Ja, jag vet att du tycker att tre personer som inte håller med TS om att kvinnor är mindre verklighetsförankrade är en mobb.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in