2019-08-15, 10:20
Medlem
Män som uttrycker sig nedvärderande eller hatiskt om kvinnor här på Flashback kan vara all ifrån losers som blev nobbad av sin drömtjejen eller misslyckats i jobbet och skyller det på feminismen till snubbar som retar sig på radikalfeminism och manshat.
Men de som vill att kvinnan ska vara hemma och ta hand om familjen samtidigt som de skriver att kvinnan är en sopa, en ointelligent hora, osv, borde inte vilja att hon tar hand om och uppfostrar barnen. Och inte vilja försörja henne heller.
Så nej, det hänger inte ihop...
Citera
2019-08-15, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Män som uttrycker sig nedvärderande eller hatiskt om kvinnor här på Flashback kan vara all ifrån losers som blev nobbad av sin drömtjejen eller misslyckats i jobbet och skyller det på feminismen till snubbar som retar sig på radikalfeminism och manshat.
Men de som vill att kvinnan ska vara hemma och ta hand om familjen samtidigt som de skriver att kvinnan är en sopa, en ointelligent hora, osv, borde inte vilja att hon tar hand om och uppfostrar barnen. Och inte vilja försörja henne heller.
Så nej, det hänger inte ihop...

Ok, har du någon motsvarande analys av kvinnor som uttrycker sig nedvärderande eller hatiskt om män?
Citera
2019-08-15, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..

Därför att det handlar om politisk makt och maktpositionering. Vita män står ivägen för att nå högsta positionerna och makten. Vita svenska kvinnor är den mest priviligierade folkgruppen i hela världen idag, mer så än vita svenska män. Alltså måste du tillskriva vita svenska män som förtryckare av specifikt vita kvinnor. Detta genom att ständigt bombardera befolkningen med antingen specifik propaganda via statliga propagandamaskineriet (Aftonslaskan, SVT, SR o.s.v.) som dagliga 'artiklar' om "Mäns våld mot kvinnor" eller "Lönegapet" o.s.v. eller då genom att klumpa ihop (eller avstå att skilja ut) svenska vita män med RIKTIGA förtryckare. Sexualbrott är främst ett vitt svenskt kvinnligt problem, mord inte. Enkelt.

Det är uppenbart om man bara ser på tokfeministernas urval av vad det svarar på, när de flyttar målstolpen och när de rent ut ljuger. Det är det som är det svåra / tacksamma med dogmer och kultliknande ideologier. MO och agendan kommer högt upp ifrån men eftersom det är en sån stark kult/dogma så rinner det ner till fotsoldaterna ganska så rent. De som kliver ur leden straffas fort och skoningslöst. Det tror jag du insett..
Jaså, tycker du att svenska kvinnor håller sig i ledet och därför inte behöver drabbas av ditt och andras hat? T ex skriver hardusettminapa rakt ut här i tråden att oliktänkare ska hatas.
Citera
2019-08-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Anyway, feminister vill inte heller ha den slags man som de förespråkar, utan de vill givetvis också domineras av en snygg maskulin, macho, högstatusman, precis som de flesta kvinnor.
Tur är att det inte bara existerar dom två alternativ du beskriver, att bli domimerad av en uppblåst, enkelspårig man eller vara jämställd med en mesig man. Jag attraheras av maskulina män, alltså män med hälsosamma nivåer av testosteron och jag attraheras av integritet, intelligens och empati. Jag attraheras av män som är tillräckligt socialt avancerade för att navigera i en värld av individer utan att in i det längsta klamra sig fast vid slarviga generaliseringar och vars självkänsla inte är beroende av att tillhöra en överordnad grupp.
Citera
2019-08-15, 10:52
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Tur är att det inte bara existerar dom två alternativ du beskriver, att bli domimerad av en uppblåst, enkelspårig man eller vara jämställd med en mesig man. Jag attraheras av maskulina män, alltså män med hälsosamma nivåer av testosteron och jag attraheras av integritet, intelligens och empati. Jag attraheras av män som är tillräckligt socialt avancerade för att navigera i en värld av individer utan att in i det längsta klamra sig fast vid slarviga generaliseringar och vars självkänsla inte är beroende av att tillhöra en överordnad grupp.
En kameleontisk man med andra ord? Eller en man som inte existerar?
Citera
2019-08-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
En kameleontisk man med andra ord? Eller en man som inte existerar?
Menar du att det inte existerar män med sådana egenskaper som intelligens och integritet? Eller är det empati du tvivlar på?
Citera
2019-08-15, 11:07
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Menar du att det inte existerar män med sådana egenskaper som intelligens och integritet? Eller är det empati du tvivlar på?
Menar du att du inte kan svara på frågor med svar istället för frågor? Det lät som på ditt inlägg att du ville ha både en maskulin man och en empatisk man vilket låter som en man som skiftar i egenskaper likt en kameleont eller en skådis som dansar efter din pipa.
Vad sägs om att faktiskt läsa vad du skriver innan du svarar och sedan försök förstå varför någon svarar dig som den gör?
Citera
2019-08-15, 11:11
Avslutad
Citat:

Menar du att han tvivlar på empati eller menar du att han tvivlar på att män existerar?
Citera
2019-08-15, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaså, tycker du att svenska kvinnor håller sig i ledet och därför inte behöver drabbas av ditt och andras hat? T ex skriver hardusettminapa rakt ut här i tråden att oliktänkare ska hatas.

Jaså, tycker du att svenska kvinnor ska ha ett eget led?
Citera
2019-08-15, 11:15
Avslutad
Citat:
..
Det är uppenbart om man bara ser på tokfeministernas urval av vad det svarar på, när de flyttar målstolpen och när de rent ut ljuger. Det är det som är det svåra / tacksamma med dogmer och kultliknande ideologier. MO och agendan kommer högt upp ifrån men eftersom det är en sån stark kult/dogma så rinner det ner till fotsoldaterna ganska så rent. De som kliver ur leden straffas fort och skoningslöst. Det tror jag du insett..

Vad säger man, är det inte roligt? MO som sagt..
Citera
2019-08-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vet ingenting om din son eller pappan till honom så du får ta allt jag skriver som spekulationer.
Jag tänker att en fyraåring inte uttrycker något sådant för att han snappat upp attityder. Jag tror helt enkelt att barn befäster goda stunder, och kanske brukar han och hans pappa fixa med cykeln tillsammans ibland?

Jag vet som sagt inte hur ditt barn sa detta, men jag hade antagligen skrattat lite och sagt "ja det är ni säkert". Jag har dock aldrig känt något behov av att få bekräftat att jag KAN, då jag vet att jag kan, om jag vill. Men jag vill inte, och därför har jag alltid låtit sånt passera och tänkt "skönt, då slipper jag".
Jag ser snarare männen som förlorare i dessa sammanhang, eftersom de förväntas fixa sånt tråkigt mög som söndriga cyklar och liknande. Själv har jag aldrig lagat en punktering i mitt liv.
Min pappa säger ibland sånt "det är bättre att jag gör det, du orkar inte dra upp gräsklipparen för trappan", apropå vem som skulle klippa min lilla gräsmatta.
Och jag tänker bara "ja bra, gör det, YES, seger".
Har aldrig tänkt på det som nedvärderande när det kommer från män som vill hjälpa till och gör det med ett gott hjärta. Det handlar trots allt inte om förmågan, det handlar om ifall man har viljan att lära sig. Och det har jag inte haft gällande sånt, jag avskyr av naturen allt som är traditionellt" mansgöra". Och det finns säkert många kvinnor med mig som också gärna skeppar över dessa "fixar-uppgifter" på mannen.
Vad jag inte förstår är varför vissa ser det som att kvinnan förminskas eller nedvärderas? Det är ju oftast hon som sätter villkoren för vem som gör vad i hemmet till exempel.

Nu vet jag som sagt ingenting om dina familjemedlemmar, men ville bara lyfta en annan syn på saken.

Idag däremot, på Colorama, så drabbades jag nog av en sådan situation som man kan tolka in som att expediten drog en penna för att han har föreställningen att det kan man göra med kvinnor, eller så var han bara en dum jävel. Sålde en färgburk till mig som var typ halvfull trots att jag köpte två likadana burkar till. Han visste det eftersom han öppnade burken för att kolla nyansen.
Sånt gör mig skitförbannad och det kommer de få höra imorgon. Jag är en tuff kvinna när någon trampar mig på tårna och det gör man vanligtvis bara en gång.
Han vet inte vad han har att vänta sig...
Ingen av källorna jag länkade till eller mitt eget exempel från livet handlade om män som bara vill hjälpa till och att det blev uppfattat som nedvärderade. Självklart finns det hjälpsamma män och även min erfarenhet är att det finns gott om dom. Åkte med en person som körde med släp för ett tag sedan och ena hjulet låste sig på en parkering. Det tog en sekund innan en man tutade för att uppmärksamma oss på problemet. Sedan hände det igen på en väg genom en stad och vi stannade längs vägkanten, igen tog det ungefär en sekund innan en man hängde ut genom ett fönster och frågade om vi visste att hjulet hade låst sig.
Citera
2019-08-15, 11:17
Avslutad
Citat:
Jaså, tycker du att svenska kvinnor ska ha ett eget led?
Jag frågar dig.

Håller de sig i ledet eller förtjänar de att hatas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in