Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarglad
Hoppsan, det jag fått mig visat var en äldre man i turban som ska ha brottat ner killen.
Visserligen kan han också ha varit fd. yrkesmilitär, men på bilderna att döma var han lite för gammal för hjältemodiga saker.
Men visst.. Allt kan hända, och jag kan givetvis ha fel!

Den lille ariern gjorde sig ju en riktigt löjlig figur, då han så enkelt övermannades av två gamlingar trotts sin ganska tuga beväpning. Ariern är alltså inte bara ondskefull - vilket om inte annat det rasmotiverade mordet på den minderåriga styvsystern visade, utan dessutom närmast ett skämt som man.
Men det finns ett par observationer att göra:
1)
Islamhatet. Det har ju inte varit och är inte självklart att det skall finnas en motsättning mellan islam och avskumshöger; både Hitler och särskilt Himmler vurmade ju för islam, och SS-satte upp särskilda ismalistiska förband. Även ideologiskt finns det beröringspunkter, sm våldskulten och föraktet för demokrati - även antisemitism till någon del.
2)
Gamlingarnas övermanning. Visserligen är det så att män i 60- och 70-års åldern fortfarande kan vara ganska starka även om snabbheten gått tillbaka, och sinnesnärvaron och omdömet kan ibland vara nog så bra som hos unga män. Saken är ju den att muslimer sällan utmärker sig för tapperhet och rådighet; de ovan nämnda ismamistiska SS-förbanden var effektiva på att terrorisera försvarslös civilbefolkning, men när de ställdes mot hårdföra jugoslaviska partisaner, la de benen på ryggen och deserterade. En nutida parallell är den ynkedom som IS-förbanden visade mot numerärt och materiellt underlägsna kristna och kurdiska styrkor.