2019-08-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Usch så hemskt det kunde jag banne mig inte tro. Tänk så skenet kan bedra!
Och så fräckheten att ringa och be om fuskloggning? Om det möjligtvis han gjort det för sig själv men för HDs skull? Varför då?? Behövde hon den som alibi eller vad är konstigt med det? Som du säger, när alla borde tänkt på LW??
Det där med sen fuskloggen han bad om, minns du viket datum han ville att du skulle registrera henne på den?

Ja jag reagerade direkt på hans förfrågan, blev först helt ställd och kunde först inte förstå vad han pratade om. LW var död sedan bara två veckor och alla var förtvivlade, ja alla utom JG, HD och SD...

Fuskloggningen var ett helt annat datum, men kortfattat: JG ville att HD skulle få fuskogga på ett ställe hon inte varit för att få behålla sin "svit" på hittade.
HD och SD hade nyss splittat sina geocachkonton, så både hon och han har fuskloggat några hundra cacher de i verkligheten inte tagit.
Det är emot riktlinjerna på Groundspeak, HQ.
Fast så mycket de fuskar med otrohet, sjukskrivningar osv är det inte förvånande, men det säger en hel del om deras karaktärer.
Citera
2019-08-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var en hård dom; att JG tyckte att LW förtjänade att bli misshandlad om det hade hänt.

Om det stämmer att han har sagt det, då har han sjunkit långt ner i mina ögon. Särskilt som att detta är sagt nära efter mordet.

Jag skulle kunna ha en stor förståelse för att personer i SDs närhet är stark påverkade av vad han har berättat för dom och att de har enormt svårt att ta till sig att SD på något vis skulle ha med mordet att göra.

Det är nog väldigt vanligt att sätt att reagera så och kan vara en skyddsmekanism.

Men att därifrån ta sig till att LW förtjänade det...

@pampom skrev att han trodde att JG satt inne med svaren.

Jag tänker att JG vid det här laget borde ha börjat lägga ihop två och två.

Han vet innerst inne, men klarar inte av att se sanningen i vitögat. Han har blivit duperad i åratal. Lögner då, lögner nu. Vad har varit sant och vad har varit lögn?
Vem vill tro att ens bästa vän har fört en bakom ljust hela tiden?

Det blir som att man själv har levt i en livslögn.

Jag hoppas att JG vaknar ur sin dvala...

Ja JG är märklig, SD misshandlade LW och JG blockar LW... SD går bakom ryggen och ljuger för både HD och JG om hans affär, och JG blockar... LW,
LW blir mördad och JG vill att HD ska få fusklogga...
@pampon skrev mycket intressant och vi vet att JG och järngänget kartlade vilka som skriver här. Blev @pampon skrämd till tystnad?

JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?
Citera
2019-08-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi har det här inlägget, jag garanterar inte sanningshalten.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

.

Medinsyn, hur trovärdig är denne postare? Klart SD sagt att han gav henne tips inför Norgeresan!
Tror inte på SDs ord, därmed inte Medinsyn ord heller!! Så uppenbart att hon går SD ärenden!!

Det är bara för mycket som inte stämmer överens med det Lena sagt till hennes vänner!
Skulle hon hittat på att hon var rädd??
Hallå hon är mördad!! Någon som
ser det sambandet??
Förlåt Carl-Janne det var inte menat till dig? Bara en förstärkning på hur lite jag litar på Medinsyn om att psykopaten skulle hjälpt LW lösa mystar inför Norgeresan!! Han måste va mytoman ta mig fan! Finns det någon i hans närhet som slutat låta sig manipuleras av honom?
Nu är det dags jag kojar innan jag blir mer äcklad av hur många marionettdockor han klarar att styra!!
Citera
2019-08-15, 00:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja JG är märklig, SD misshandlade LW och JG blockar LW... SD går bakom ryggen och ljuger för både HD och JG om hans affär, och JG blockar... LW,
LW blir mördad och JG vill att HD ska få fusklogga...
@pampon skrev mycket intressant och vi vet att JG och järngänget kartlade vilka som skriver här. Blev @pampon skrämd till tystnad?

JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?

Varför skulle JG hota någon om han inte
vore inblandad i mordet?

Han försökte få dig att tillåta HDs fusklogg
”för att det var viktigt” för henne.
Hur långt skulle han vara beredd att gå
för att hjälpa HD med något som var
viktigt för henne?

SD var väl rasande för att LW hade tagit
bort en av HDs fuskloggar? Det skulle inte
förundra mig om de mördade henne för
att hon vägrade godkänna den.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-08-15 kl. 00:57.
Citera
2019-08-15, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var väl dagen efter vill jag minnas.
(Att jag vill minnas det är för att en av mina tidigaste teorier var att det uppstod ”gräl” pga att LW tänkte åka just på yngste sonens födelsedag. Då fick jag information att resan i själva verket skulle gå av stapeln dagen därpå.)

Ja, det ändrades i absolut sista stund för LWs skull. Men visste GM det? Om inte skedde mordet i sista stund innan ordinarie avfärd skulle skett! Bara 4 timmar senare hade hon avrest. GM var i så fall tidspressad.

Förutsatt att Norge-resan var viktig i sammanhanget.
Senast redigerad av Remark 2019-08-15 kl. 02:14.
Citera
2019-08-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför skulle JG hota någon om han inte
vore inblandad i mordet?

Han försökte få dig att tillåta HDs fusklogg
”för att det var viktigt” för henne.
Hur långt skulle han vara beredd att gå
för att hjälpa HD med något som var
viktigt för henne?

SD var väl rasande för att LW hade tagit
bort en av HDs fuskloggar? Det skulle inte
förundra mig om de mördade henne för
att hon vägrade godkänna den.

Att besinningslöst mörda en person, kräver nog mer än så. Att de facto genomföra.
Senast redigerad av Remark 2019-08-15 kl. 03:10.
Citera
2019-08-15, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej OzzieTheOwl!
Ja det var ju så det var, tack Ozzie!
JokerMannen gav andra vinkar om kraftigt våld, som jag tolkade till en särskild del på hennes kropp, men som vi inte fick klarhet i från JM, inte än alla fall.
Tänk att det ska va så besvärligt att komma ihåg alla detaljer då, tur ni rättar mig! Tack!!

Gärningspersonen, inkluderat vederbörande, vilken's Módus Operándi kunnat, och tillika blivit fastställt tillfyllest, detta genom RättsMedicinalverket's analyser därstädes, tillika vilken typ av tillhygge som då brukats vid den kroppsliga misshandeln, på offret.

Till observandum, när en Gärningsperson opererar med trubbigt våld, lämnas karakteristiska spår på det utsatta offret's kroppsytor = [ Karakteristíka ]

En Gärningsperson kan operera med ett tillhygge på ett sådant sätt, att den ifrågavarande kan transformera offret's ansiktsytor till något fullständigt horribelt, och sålunda göra offret oidentifierbart, så, till nytt observandum, fram till dess, att till exempel en dental kontroll kan utföras, för att därnäst kunna fastställa offret's identitet.

Komplettering till ovan, transformera = omforma = ge offret's ansikte en annan form genom grov misshandel med hjälp av trubbigt våld. Operera, gå till väga, handla med hjälp av ett tillhygge.

Sedan kan ni, älta det här ovan skrivna, fram och tillbaka, till @Draifos Profeter stiger ner på jorden och börjar predika om desinformatóriska JokerMän, det rör mig inte i ryggen.

Mordet på Lena Wesström däremot, berör mig på djupet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-15, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gärningspersonen, inkluderat vederbörande, vilken's Módus Operándi kunnat, och tillika blivit fastställt tillfyllest, detta genom RättsMedicinalverket's analyser därstädes, tillika vilken typ av tillhygge som då brukats vid den kroppsliga misshandeln, på offret.

Till observandum, när en Gärningsperson opererar med trubbigt våld, lämnas karakteristiska spår på det utsatta offret's kroppsytor = [ Karakteristíka ]

En Gärningsperson kan operera med ett tillhygge på ett sådant sätt, att den ifrågavarande kan transformera offret's ansiktsytor till något fullständigt horribelt, och sålunda göra offret oidentifierbart, så, till nytt observandum, fram till dess, att till exempel en dental kontroll kan utföras, för att därnäst kunna fastställa offret's identitet.

Komplettering till ovan, transformera = omforma = ge offret's ansikte en annan form genom grov misshandel med hjälp av trubbigt våld. Operera, gå till väga, handla med hjälp av ett tillhygge.

Sedan kan ni, älta det här ovan skrivna, fram och tillbaka, till @Draifos Profeter stiger ner på jorden och börjar predika om desinformatóriska JokerMän, det rör mig inte i ryggen.

Mvh/ @JokerMannen

Där är vi inte nu. Eller hur?
Rättsläkarens intyg och utlåtande skyddas av sekretess.

Sluta med dina ogrundade hypotesbyggen. Tack.

EDIT. Läs ditt första stycke ...
Senast redigerad av Remark 2019-08-15 kl. 05:35.
Citera
2019-08-15, 06:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du har ingen trovärdighet alls.

Om du verkligen menade det du skriver så skulle du gå till polisen med vad du vet och misstänker istället för att tramsa på FlashBack.
Citera
2019-08-15, 06:44
Medlem
En, av de egentliga orsakerna, till att just det här mordfallet är svårt att komma till punkt med, beror bland annat på, att

Mördaren ljuger inte ensam.

Till observandum, så länge som mördaren inte ljuger ensam, så är sålunda sagt risken mycket stor, att mördaren klar sig, detta, på grund av andras med-lögner ... när det för närvarande inte finns tillräckligt starka bevis, utan mer av indicier.

Mycket beror till stor del på hur stort inflytande som mördaren har på sina med-lögnare, och även därtill sagt, på hur betydelsefull mördaren är för sin bekantskapskrets.

SD HD PJ SS JG / Tala är silver och tiga är guld, men, är det verkligen så enkelt ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-15, 07:16
Medlem
Citat:
En, av de egentliga orsakerna, till att just det här mordfallet är svårt att komma till punkt med, beror bland annat på, att

Mördaren ljuger inte ensam.

Till observandum, så länge som mördaren inte ljuger ensam, så är sålunda sagt risken mycket stor, att mördaren klar sig, detta, på grund av andras med-lögner ... när det för närvarande inte finns tillräckligt starka bevis, utan mer av indicier.

Mycket beror till stor del på hur stort inflytande som mördaren har på sina med-lögnare, och även därtill sagt, på hur betydelsefull mördaren är för sin bekantskapskrets.

SD HD PJ SS JG / Tala är silver och tiga är guld, men, är det verkligen så enkelt ?

Mvh/ @JokerMannen

Hej och gomorron JokerMannen!

Jag tänker att det betyder inte per automatik, att alla med-lögnarna måste vara medvetna om att GM är GM, men de vet detaljer som är avgörande, för en fällande dom? Eller menar du att de är medvetna om att de skyddar en mördare?

Är med-lögnarna beroende på samma sätt eller olika sätt av GM?
Citera
2019-08-15, 07:26
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Tack för förklaringen, den har vi väntat på!
Mordet på Lena berör oss alla, det är därför vi är här och brainstormar ut våra tankar, glad att du skriver mer begripligt nu än tidigare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in