Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
JG hörde av sig kort efter mordet och det kändes som han ville kolla vad jag tyckte. När jag sa att " visste du om att SD misshandlat LW" (för jag hade just fått reda på det) Så svarade JG att det har han inte gjort, men om han gjorde det så hade hon förtjänat det
Sedan skrev han flera mejl och undrade hur jag kunde misstänka SD, han ville övertyga mig om att det inte var så.
När jag sedan avslöjade detaljer om JGs och SDs fuskloggande så blockade han mig och unfriendade.
Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher.
Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!?
JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD..
Det var en hård dom; att JG tyckte att LW förtjänade att bli misshandlad om det hade hänt.
Om det stämmer att han har sagt det, då har han sjunkit långt ner i mina ögon. Särskilt som att detta är sagt nära efter mordet.
Jag skulle kunna ha en stor förståelse för att personer i SDs närhet är stark påverkade av vad han har berättat för dom och att de har enormt svårt att ta till sig att SD på något vis skulle ha med mordet att göra.
Det är nog väldigt vanligt att sätt att reagera så och kan vara en skyddsmekanism.
Men att därifrån ta sig till att LW förtjänade det...
@pampom skrev att han trodde att JG satt inne med svaren.
Jag tänker att JG vid det här laget borde ha börjat lägga ihop två och två.
Han vet innerst inne, men klarar inte av att se sanningen i vitögat. Han har blivit duperad i åratal. Lögner då, lögner nu. Vad har varit sant och vad har varit lögn?
Vem vill tro att ens bästa vän har fört en bakom ljust hela tiden?
Det blir som att man själv har levt i en livslögn.
Jag hoppas att JG vaknar ur sin dvala...