2019-08-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har också fått konstiga PM från JM och håller helt med dig.

Jag också. Hen verkar använda sig av den metoden.
Citera
2019-08-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Här hittar du @SmartaMarta uppgifter av
@Sh.Holmes och @GilGrissom82, angående
Norgeresan och att den sköts upp för LW:s
skull, att den var på hennes barnvecka.

Hm, skulle hon åka till Norge samma dag som grabben fyllde år?

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d34b1b04-c70d-442c-ad6a-f0710754c7c6&IID=80b1acd7-2bb4-4d06-bb4c-838750b6ed2c

Citat:
Datum: 2018-05-16 - 2018-05-21
Resa: Från Stockholm via Örebro och en sväng i Norge fram till Arendal
Uppdrag: Besöka årets Mega Vikingevent i Norge och cacha
Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna. Tillsammans: Team SweVi

Resan som helhet:
Exakt 05:20 som utsatt blev jag upplockad hemma. Sedan gick färden vidare med att samla upp övriga Stockholmare som skulle med innan vi styrde mot Örebro för att göra sällskapet komplett
Citera
2019-08-14, 22:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
/../
Ja jag har läst här nyligen, att HD skulle varit i LWs hemtrakter helgen före mordet, och snott en travelbug där, som var LWs.
/../

Citat:
Ja, jag tänkte att inte fan hämtar HD guldskon som är LWs.
/../

TB:n guldskon var inte LW's. Den tillhör en geocachare bosatt i Schweiz.
Citera
2019-08-14, 22:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Efter att ha blivit felaktigt anklagad av JokerMannen via PM för att ha anmält dennes inlägg för brott mot 1.06, och fortsatt fiske om info utan att bistå med någonting som kan påvisa att JM besitter någon form av insyn, är min fortsatta uppfattning att denna person inte är att lita på.
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Måste jag välja att tro på en av er så är valet lätt.
Jag har hela tiden - och fortsatt - den största tilltro vad du skrivit och skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samma här.
Jag har hela tiden känt att det verkat trovärdigt det dalaan skrivit här.
Finns något rakryggat och klokt i deras attityd och inställning.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Instämmer till fullo. Aldrig tvivlat.
Jag håller också med här. Larmsamtalet om skrik under kvällen har alltså, till skillnad från alla orakels och kristna profetissors uppgifter, senare bekräftats av både SOS-alarm och polisen. Det finns flera tidningsartiklar om det här. Precis som 'dalaan' antyder ovan (min fetning) så finns det ju ett enkelt sätt att se vilka profeter som är falska.
Kanske tänker du: ”Hur skall vi veta att ett budskap inte kommer från Herren?” När profeten har talat i Herrens namn men hans ord inte slår in och går i uppfyllelse, då kommer det budskapet inte från Herren. Det är profeten som i sin förmätenhet har förkunnat det.
(5 Mos 18:21-22)
Senast redigerad av Draifos 2019-08-14 kl. 23:20.
Citera
2019-08-14, 22:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d34b1b04-c70d-442c-ad6a-f0710754c7c6&IID=80b1acd7-2bb4-4d06-bb4c-838750b6ed2c
Det var väl dagen efter vill jag minnas.
(Att jag vill minnas det är för att en av mina tidigaste teorier var att det uppstod ”gräl” pga att LW tänkte åka just på yngste sonens födelsedag. Då fick jag information att resan i själva verket skulle gå av stapeln dagen därpå.)
Citera
2019-08-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ja det också men han hade väl planerat USA-resan och hade stora förväntningar! LW kanske kände någon press och insåg att hon inte kunde gå med på hans krav i så många dagar och då plötsligt insåg att den mannen skulle hon aldrig någonsin känna glädje att ens åka på en resa ihop med och bara tvärvögrade, ångrade sig helt enkelt, insåg att hon inte ville ha något mer med honom att göra? Hon kan ha fått en stark aha-upplevelse helt enkelt?
Hon sa säkert dessutom till honom att hon skulle till Norge, eller så anade han det när hon vägrade följa med honom kontaktade någon i norgegänget och fick det bekräftat? Därav kunde han säga till polisen att han ringde henne för att ge tips inför resan till Norge när sanningen var att han förmodligen blev helt jäkla galen den måndagkvällen som slutade med mord?

Vi har det här inlägget, jag garanterar inte sanningshalten.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Fakta är:
SD hjälpte LW lösa mystar inför norgeresan och kolla om hon uppfyllde planerade challenges.
SD och LW har haft en tät kontakt hela tiden sedan 2017
.
Citera
2019-08-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Nej nu är du sömnig. 16/5 var på onsdagen, så tisdagen skull hon fira med lillkillen.
Caching gänget visste redan ett dygn innan att LW var borta men stannade inte ens till i Örebro för att leta eller hjälpa till, de cachade glatt vidare mot Norge.
Beholder ingick i gänget och har skrivit om det efteråt, att det var svårt men han valde ändå att åka till Norge och cacha fastän hans mycket nära vän Softis var försvunnen. Det är nog ingen överdrift att kalla honom manisk.
Nästan alla i gänget kände LW väl men valde att fortsätta cacha till Norge. Hoppas de hade jävligt roligt.
Citera
2019-08-14, 23:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej nu är du sömnig. 16/5 var på onsdagen, så tisdagen skull hon fira med lillkillen.
Caching gänget visste redan ett dygn innan att LW var borta men stannade inte ens till i Örebro för att leta eller hjälpa till, de cachade glatt vidare mot Norge.
Beholder ingick i gänget och har skrivit om det efteråt, att det var svårt men han valde ändå att åka till Norge och cacha fastän hans mycket nära vän Softis var försvunnen. Det är nog ingen överdrift att kalla honom manisk.
Nästan alla i gänget kände LW väl men valde att fortsätta cacha till Norge. Hoppas de hade jävligt roligt.

Det verkar så. Enligt B*hold*rX var de ju "tankade med många goda minnen och nya vänner" när de kom hem från resan.
Citera
2019-08-14, 23:09
Medlem
Citat:
JG hörde av sig kort efter mordet och det kändes som han ville kolla vad jag tyckte. När jag sa att " visste du om att SD misshandlat LW" (för jag hade just fått reda på det) Så svarade JG att det har han inte gjort, men om han gjorde det så hade hon förtjänat det

Sedan skrev han flera mejl och undrade hur jag kunde misstänka SD, han ville övertyga mig om att det inte var så.
När jag sedan avslöjade detaljer om JGs och SDs fuskloggande så blockade han mig och unfriendade.
Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher.

Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!?
JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD..

Usch så hemskt det kunde jag banne mig inte tro. Tänk så skenet kan bedra!
Och så fräckheten att ringa och be om fuskloggning? Om det möjligtvis han gjort det för sig själv men för HDs skull? Varför då?? Behövde hon den som alibi eller vad är konstigt med det? Som du säger, när alla borde tänkt på LW??
Det där med sen fuskloggen han bad om, minns du viket datum han ville att du skulle registrera henne på den?
Citera
2019-08-14, 23:13
Medlem
Citat:
JG hörde av sig kort efter mordet och det kändes som han ville kolla vad jag tyckte. När jag sa att " visste du om att SD misshandlat LW" (för jag hade just fått reda på det) Så svarade JG att det har han inte gjort, men om han gjorde det så hade hon förtjänat det

Sedan skrev han flera mejl och undrade hur jag kunde misstänka SD, han ville övertyga mig om att det inte var så.
När jag sedan avslöjade detaljer om JGs och SDs fuskloggande så blockade han mig och unfriendade.
Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher.

Varför tog JG på sig uppgiften att fråga dig om att tillåta en fusklogg åt HD? Hon kunde väl själv ha frågat! Ja, man kan verkligen undra hur de kunde tänka på cacher när LW precis har mördats. Fast, kanske inte så konstigt. HD var ju ute och cachade med JG och Sillen när SD satt i häkte. Cacher är viktigare än nåt annat?
Citera
2019-08-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var väl dagen efter vill jag minnas.
(Att jag vill minnas det är för att en av mina tidigaste teorier var att det uppstod ”gräl” pga att LW tänkte åka just på yngste sonens födelsedag. Då fick jag information att resan i själva verket skulle gå av stapeln dagen därpå.)

Citat:

Du har rätt, fel av mig där, Tack.
Å nu blir det bingen
Citera
2019-08-14, 23:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det var en hård dom; att JG tyckte att LW förtjänade att bli misshandlad om det hade hänt.

Om det stämmer att han har sagt det, då har han sjunkit långt ner i mina ögon. Särskilt som att detta är sagt nära efter mordet.

Jag skulle kunna ha en stor förståelse för att personer i SDs närhet är stark påverkade av vad han har berättat för dom och att de har enormt svårt att ta till sig att SD på något vis skulle ha med mordet att göra.

Det är nog väldigt vanligt att sätt att reagera så och kan vara en skyddsmekanism.

Men att därifrån ta sig till att LW förtjänade det...

@pampom skrev att han trodde att JG satt inne med svaren.

Jag tänker att JG vid det här laget borde ha börjat lägga ihop två och två.

Han vet innerst inne, men klarar inte av att se sanningen i vitögat. Han har blivit duperad i åratal. Lögner då, lögner nu. Vad har varit sant och vad har varit lögn?
Vem vill tro att ens bästa vän har fört en bakom ljust hela tiden?

Det blir som att man själv har levt i en livslögn.

Jag hoppas att JG vaknar ur sin dvala...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in