Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
När du så blivit beslagen med att smutsat ner tråden med osanningar så måste du givetvis snabbt ersätta dom tidigare bluffarna med nästa uppseendeväckande påstående.
Ponera att LW haft en "back up" med uppgifter att användas om SD skulle göra henne illa eller mörda henne. Tror du inte då Åsa Åkl om det finns någon sanning i det gått till grund med uppgifterna?
Du har verkligheten emot dig Sh.Holmes
Hej Snor-Johan!
Jag förstår ditt resonemang fullkomligt, att om denna back-up finns, så borde det lett till en sannolika skäl och han varit dömd för längesedan. Men man måste se hela bilden och det gör ingen här, inte än.
För jag tänker, kanske var det just det material (back-up)
som åklagare Åsa också använde sig av när hon försökte med just sannolika?
Men att detta kanske ändå inte räckte till för bevisning, av den anledning att det eventuellt inte gick bevisa att SD själv utförde själva mordet?
Dvs hur mycket bevis de än har att SD tex skulle mordhotat LW, så måste de ju ändå kunna bevisa att han gjorde det, eller har jag fel?
Det får mig att fundera på om SD faktiskt var uppriktig med hoten (för att skrämma eller varna?)
för att han visste att någon annan planerade detta eller pratat med honom om detta?
Eller om han själv är anstiftare och planerat mordet, och lejt någon att göra det?
Det som ändå talar emot att han lejt en mördare, är just det kraftiga våldet som vi tror att LW utsattes för, (information från JokerMannen om det kraftiga våldet, finns det fler så har jag missat det)
och som tyder på ett kraftigt hat mot LW?
Men vet vi egentligen med säkerhet att det var kraftigt våld LW utsattes för?
Det som istället talar för att mordet är planerat och lejt, är valet av mordplats till viss del. Men samtidigt inte, då en annan vald plats förmodligen hade inneburit en svårare planering, att utan digital kontakt få LW helt ensam, till en ödslig plats och helt riskfritt från vittnen?!
Så tänker att du kanske ska fundera lite på om du tycker att du har belägg för att anklaga Sh.Holmes för osanningar!!
Det är faktiskt ganska vanligt att människor sparar bevis i de lägen de blir hotade, särskilt om det upprepar sig. Det inser väl även du??