2019-08-14, 13:35
Medlem
Efter att ha blivit felaktigt anklagad av JokerMannen via PM för att ha anmält dennes inlägg för brott mot 1.06, och fortsatt fiske om info utan att bistå med någonting som kan påvisa att JM besitter någon form av insyn, är min fortsatta uppfattning att denna person inte är att lita på.
Citera
2019-08-14, 13:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Efter att ha blivit felaktigt anklagad av JokerMannen via PM för att ha anmält dennes inlägg för brott mot 1.06, och fortsatt fiske om info utan att bistå med någonting som kan påvisa att JM besitter någon form av insyn, är min fortsatta uppfattning att denna person inte är att lita på.
Jag har också fått konstiga PM från JM och håller helt med dig.
Citera
2019-08-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
När du så blivit beslagen med att smutsat ner tråden med osanningar så måste du givetvis snabbt ersätta dom tidigare bluffarna med nästa uppseendeväckande påstående.

Ponera att LW haft en "back up" med uppgifter att användas om SD skulle göra henne illa eller mörda henne. Tror du inte då Åsa Åkl om det finns någon sanning i det gått till grund med uppgifterna?
Du har verkligheten emot dig Sh.Holmes

Hej Snor-Johan!
Jag förstår ditt resonemang fullkomligt, att om denna back-up finns, så borde det lett till en sannolika skäl och han varit dömd för längesedan. Men man måste se hela bilden och det gör ingen här, inte än.

För jag tänker, kanske var det just det material (back-up)
som åklagare Åsa också använde sig av när hon försökte med just sannolika?
Men att detta kanske ändå inte räckte till för bevisning, av den anledning att det eventuellt inte gick bevisa att SD själv utförde själva mordet?
Dvs hur mycket bevis de än har att SD tex skulle mordhotat LW, så måste de ju ändå kunna bevisa att han gjorde det, eller har jag fel?

Det får mig att fundera på om SD faktiskt var uppriktig med hoten (för att skrämma eller varna?)
för att han visste att någon annan planerade detta eller pratat med honom om detta?
Eller om han själv är anstiftare och planerat mordet, och lejt någon att göra det?
Det som ändå talar emot att han lejt en mördare, är just det kraftiga våldet som vi tror att LW utsattes för, (information från JokerMannen om det kraftiga våldet, finns det fler så har jag missat det)
och som tyder på ett kraftigt hat mot LW?
Men vet vi egentligen med säkerhet att det var kraftigt våld LW utsattes för?
Det som istället talar för att mordet är planerat och lejt, är valet av mordplats till viss del. Men samtidigt inte, då en annan vald plats förmodligen hade inneburit en svårare planering, att utan digital kontakt få LW helt ensam, till en ödslig plats och helt riskfritt från vittnen?!

Så tänker att du kanske ska fundera lite på om du tycker att du har belägg för att anklaga Sh.Holmes för osanningar!!

Det är faktiskt ganska vanligt att människor sparar bevis i de lägen de blir hotade, särskilt om det upprepar sig. Det inser väl även du??
Citera
2019-08-14, 14:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När du så blivit beslagen med att smutsat ner tråden med osanningar så måste du givetvis snabbt ersätta dom tidigare bluffarna med nästa uppseendeväckande påstående.

Ponera att LW haft en "back up" med uppgifter att användas om SD skulle göra henne illa eller mörda henne. Tror du inte då Åsa Åkl om det finns någon sanning i det gått till grund med uppgifterna?
Du har verkligheten emot dig Sh.Holmes

Jag är väldigt nyfiken på hur du VET att Holmes ljuger? Eller är det som vanligt att du använder ditt av dig själv utvidgade begrepp av ordet lögn? Det vet jag av egen erfarenhet att du använder dig av, när du anser att någon har en motsatt åsikt än dig eller argument som inte du kan argumentera mot.

För du har ju sagt att du inte är Örebroare eller känner någon av de som är inblandade i fallet. Om du inte själv är med i utredningen, hur kan du då VETA att Holmes ljuger?

Du slänger ut dig påståenden om saker och ting som att du VET hur det förhåller sig. Om du nu påstår att du vet bättre än Holmes hur det förhåller sig, då behöver vi ha källa på det. Annars kan man inte ta dig på orden.

Det är inte nytt att L*ena känt sig rädd strax före mordet. Vi har fått veta det tidigare i tråden, här t ex:
Nov-18
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var inte där hela tiden, men ingen tyst minut under "inlåsningen" iaf. Jag väntade på det men det kom aldrig.
Kort info, hade jag minsta tvekan om att SD är skyldig så har jag det inte längre.
LW hade sagt till en bekant inte så långt innan mordet " Om något skulle hända mig..." då i hänvisning till SD
Citera
2019-08-14, 14:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Eftersom det i flera inlägg nu på morgonen har spekulerats om vad jag möjligen tror och tycker så kan det finnas anledning för mig att förtydliga min uppfattning:

En åklagare har alltså under mer än ett års tid, och i otaliga intervjuer, upprepat att hon misstänker SD för att ha dödat LW. Det jag menar är att om man hänger ut någon som misstänkt mördare på det sätt som åklagaren gör här, så bör man också kunna förklara vad man grundar sina misstankar på. Det är helt enkelt en anständighetsfråga.

Har man sagt A så får man säga B, eller också får man lägga ner. Den regeln brukar gälla här på Flashback, och den borde väl gälla även för rättsväsendet. Särskilt viktigt menar jag att det här är i ett fall där det dessutom handlar om mycket allvarliga anklagelser.

Jag kan förstå din frustration. Men åklagaren vill nog inte göra sådana uppgifter offentliga. Det tycker jag är rätt av henne att avstå ifrån.
Citera
2019-08-14, 14:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
I FU finns känsligt sekretessmaterial - kanske även det som Sh.Holmes berättar ska finnas och vara polisen tillhanda. Om de har materialet (vilket jag tror de har), så är det ju inget allmänheten får veta av ÅH under FU. Det förstår väl du med, S-J?
Kanske borde din tes borde byggas upp med att då hade Åkl agerat tycker du inte det? Det går inte att mata tråden med uppgifter som påstått visa att SD mordhotat LW och samtidigt bortse från att han släpptes fri. Också du bör väl förstå att verkligheten talar emot det du påstår Hona nr 6.

Och jo, jag tror att det finns ett embryo i det som av trådens vaneljugare växt till grova hot och trakasserier tex ord som uttalats då SD och LW varit osams. Dom orden är jag helt övertygad om skulle ge (även er som inte vill förstå) mig rätt i det jag beskrivit om extremt grova hot, grova hot samt olaga hot som dom lögner dom är.

Att vid bestridande av vilseledande uppgifter robotartat påstå att Åkl sitter på hemliga bevis (ess i ärmen) började redan vid häktningsförhandlingen. Fråga Netherworld som kört den tesen så in absurdum att han t.o.m påstod att Åkl hade bevis hon inte ville lägga SD till last (avslöja) på häktningsförhandlingen och därför lät honom släppas från häktet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-14 kl. 14:18.
Citera
2019-08-14, 14:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej notknapparen!
Intressant, så du menar att den travelbug som HD skulle tagit från LW, som det också påståtts att HD därefter skrivit, att den travelbug skulle med till USA, INTE är bekräftade uppgifter?

Vet inte om jag missförstår dig, men jag vet inget om vad som är bekräftat eller inte.
Det jag menade var att guldskon som HD skrivit om att hon ville ta med till USA inte var LWs som jag minns det. Kan absolut ha fel, eftersom jag själv inte är inne på geocachforumet alls, utan läser bara det som andra länkat till i tråden.

Så om jag har fel här, rätta mig gärna.

Sedan är det några här som tycker att texterna som S*llen och HD gjort från 12/5 verkar efterloggade, vilket jag inte har några synpunkter på.

Norrköping var visserligen LWs barndomstrakter, men även S*llens om jag minns rätt. Så att HD och S*llen vistades i LWs barndomstrakter kanske berodde på att S*llen hade anknytning dit. Kanske HD inte ens visste att det var LWs barndomstrakter?

Eller missförstod jag din fråga?
Citera
2019-08-14, 14:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Snor-Johan!
Jag förstår ditt resonemang fullkomligt, att om denna back-up finns, så borde det lett till en sannolika skäl och han varit dömd för längesedan. Men man måste se hela bilden och det gör ingen här, inte än.

För jag tänker, kanske var det just det material (back-up)
som åklagare Åsa också använde sig av när hon försökte med just sannolika?
Men att detta kanske ändå inte räckte till för bevisning, av den anledning att det eventuellt inte gick bevisa att SD själv utförde själva mordet?
Dvs hur mycket bevis de än har att SD tex skulle mordhotat LW, så måste de ju ändå kunna bevisa att han gjorde det, eller har jag fel?

Det får mig att fundera på om SD faktiskt var uppriktig med hoten (för att skrämma eller varna?)
för att han visste att någon annan planerade detta eller pratat med honom om detta?
Eller om han själv är anstiftare och planerat mordet, och lejt någon att göra det?
Det som ändå talar emot att han lejt en mördare, är just det kraftiga våldet som vi tror att LW utsattes för, (information från JokerMannen om det kraftiga våldet, finns det fler så har jag missat det)
och som tyder på ett kraftigt hat mot LW?
Men vet vi egentligen med säkerhet att det var kraftigt våld LW utsattes för?
Det som istället talar för att mordet är planerat och lejt, är valet av mordplats till viss del. Men samtidigt inte, då en annan vald plats förmodligen hade inneburit en svårare planering, att utan digital kontakt få LW helt ensam, till en ödslig plats och helt riskfritt från vittnen?!

Så tänker att du kanske ska fundera lite på om du tycker att du har belägg för att anklaga Sh.Holmes för osanningar!!

Det är faktiskt ganska vanligt att människor sparar bevis i de lägen de blir hotade, särskilt om det upprepar sig. Det inser väl även du??

Här måste jag inflika och säga att vad SD gjort tidigare mot LW kan på sin höjd vara försvårande för honom även i detta fallet. Men ni ska inte tro att det skulle räcka till att bli häktad på sannolika skäl. Och långt ifrån skulle det räcka till en dom.
Citera
2019-08-14, 14:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Kanske borde din tes borde byggas upp med att då hade Åkl agerat tycker du inte det? Det går inte att mata tråden med uppgifter som påstått visa att SD mordhotat LW och samtidigt bortse från att han är fri. Också du bör väl förstå att verkligheten talar emot det du påstår Hona nr 6.

Och jo, jag tror att det finns ett embryo i det som av trådens vaneljugare växt till grova hot och trakasserier tex ord som uttalats då SD och LW varit osams. Dom orden är jag helt övertygad om skulle ge (även er som inte vill förstå) mig rätt i det jag beskrivit om extremt grova hot, grova hot samt olaga hot som dom lögner dom är.

Att vid bestridande av vilseledande uppgifter robotartat påstå att Åkl sitter på hemliga bevis (ess i ärmen) började redan vid häktningsförhandlingen. Fråga Netherworld som kört den tesen så in absurdum att han t.o.m påstod att Åkl hade bevis hon inte ville lägga SD till last (avslöja) på häktningsförhandlingen och därför lät honom släppas från häktet.

Här visar du tydligt att du vet väldigt lite om juridik och att du saknar all form av praktisk erfarenhet rörande häktesförhandlingar tidigt i ett brottmål. Det är vedertaget och vanligt att en åklagare inte delger vissa saker från en utredning, vid tidiga häktesförhandlingar. Du förstår säkert varför, om du tänker längre än din (snoriga?) näsa räcker.
Citera
2019-08-14, 14:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag kan förstå din frustration. Men åklagaren vill nog inte göra sådana uppgifter offentliga. Det tycker jag är rätt av henne att avstå ifrån.

I det här fallet är det inte så enkelt som att man kan som i vissa fall gå ut med att: vi misstänker personen då han ertappades på brottsplatsen, han har erkänt eller att flera vittnen sett en blodig man som de kände igen som xxx springa från platsen med en blodig kniv i handen...

Det är ett komplicerat ärende med många pusselbitar. De ska bilda indiciekedjan i en framtida rättegång. De pusselbitarna vill hon inte lämna ut, det riskerar ju hela förundersökningen.
Citera
2019-08-14, 14:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ett komplicerat ärende med många pusselbitar. De ska bilda indiciekedjan i en framtida rättegång. De pusselbitarna vill hon inte lämna ut, det riskerar ju hela förundersökningen.
Nej, naturligtvis vill hon inte visa alla "pusselbitarna". Då skulle vi ju antagligen kunna se hela bilden:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Lite förundrad blir man väl över att flera av er tycks vilja hålla den här åklagaren bakom ryggen.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-14 kl. 14:33.
Citera
2019-08-14, 14:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag hoppar in och svarar om du inte misstycker.

Ajajaj så SD drog nytta av fotolekar han hade med henne, för att få henne att ta tillbaka anmälan.
Exakt så

Vet du om JG också umgicks med LW trots det offentliga borttagandet på sociala medier?

Nej han behandlade henne som luft efter han unfriendat henne. Titta inte på henne på eventen, pratade inte med henne, han låtsades som om hon inte fanns.
JG hade väldigt dåligt samvete för detta efter mordet, eller var det något annat han hade dåligt samvete för så till den grad att han sjuksrev sig I två veckor och gömde sig I sin sommarstuga?

Jag undrar om JG visste om anmälningarna?
Om LW och JG inte hade kontakt, känns det lite som att han aldrig fått LWs version av dom?

Eller ska LW försökt prata med honom om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in