2019-08-14, 11:39
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Någon vänlig själ som kan sammanfatta? Misstänkta, bilder o.s.v

Man kommer långt med länkarna som finns längst ned i alla inlägg av Honan6.
Citera
2019-08-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Grovt olaga hot.
Straffet för brottet grovt olaga hot är fängelse i lägst nio månader och högst fyra år (4 kap. 5 § andra stycket brottsbalken). Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas:

- om hotet påtagligt har förstärkts med hjälp av vapen, sprängämne eller vapenattrapp eller genom anspelning på ett våldskapital eller annars har varit av allvarligt slag, eller - om gärningen annars har varit av särskilt hänsynslös eller farlig art.

https://www.lawline.se/answers/vad-b...-med-tillhygge
T.om du som är intellektuellt svagbegåvad bör ändå förstå att den misstänkte hade blivit häktad på högre misstankegrad om dina genomskinliga bluffar vore sanna.

Du är en vanelögnare som vilselett tråden givet att det inte finns någonting som talar för att din önskemördare har utfört mordet Sh.Holmes.

Jag är säkert en sån där person du inte vet finns som aldrig ljuger.

Edit: att jag gillar tanken att kunna slå, hota och trakassera kvinnor säger det mesta om dina uppgifters pålitlighet.

Jag tror jag talar för merparten här inne när jag säger att vi är vana vid ditt svamlande. Alltid helt utan substans och alltid försvarar våld och hot mot kvinnor.
Du kan förolämpa mig bäst du vill för du kastar skit I motvind.

Det fetade gör helt klart för alla, utom möjligtvis dig själv, att du har en verklighets uppfattning som inte stämmer med realiteten. Eller att dina motiv för att skriva detta har utgångspunkt I dina begär att tvätta bort allt fruktansvärt SD gjort mot LW. För du VET ingenting, KÄNNER ingen av de inblandade.

Jodå, du har flera gånger skrivit att LW förtjänade våldet I bilen och du vägrar gå med på att grova traksserier och hot förekommit. Precis som en äkta kvinnomisshandlare gör. "Det var hennes fel, hon förtjänade det"
Du är ett riktigt praktsvin som I all sin glans rullar runt I svinstian.
Citera
2019-08-14, 11:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Eftersom det i flera inlägg nu på morgonen har spekulerats om vad jag möjligen tror och tycker så kan det finnas anledning för mig att förtydliga min uppfattning:

En åklagare har alltså under mer än ett års tid, och i otaliga intervjuer, upprepat att hon misstänker SD för att ha dödat LW. Det jag menar är att om man hänger ut någon som misstänkt mördare på det sätt som åklagaren gör här, så bör man också kunna förklara vad man grundar sina misstankar på. Det är helt enkelt en anständighetsfråga.

Har man sagt A så får man säga B, eller också får man lägga ner. Den regeln brukar gälla här på Flashback, och den borde väl gälla även för rättsväsendet. Särskilt viktigt menar jag att det här är i ett fall där det dessutom handlar om mycket allvarliga anklagelser.

Åklagaren har ingen skyldighet att informera allmänheten varför man misstänker en person.
SD är inte uthängd av varken åklagare eller polis. Det är allmänheten/media som har vaskat fram vem som är den skäligen misstänkta för mordet.

Hur skulle man någonsin i en rättsstat kunna ha någon som misstänkt för ett brott menar du om man dels måste ha alla kort på bordet direkt både inför allmänheten och rättssystemet?

Även om vi hade "the smoking gun", vittnen, ett erkännande och någon som gripit personen direkt på brottsplatsen behövs det en utredning.

Åklagaren behöver inte informera oss om varför hon misstänker SD. Däremot måste han fått veta varför han blev häktad och misstänkt.

Du tycker att om vi inte får veta B så måste man lägga ner hela utredningen. Det är en underlig tanke.
Rättssystemet är på inget vis likt Flashback.

Din logik innebär att det vi inte ser, det finns inte.
Alltså, att vi inte får höra vilka bevis de har, då har de inga bevis.
Citera
2019-08-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nja, övertyga dig kanske blir svårt, jag gissar ju själv.
Tre olika alternativ kan jag tänka mig.

1. Det är som hon säger, hon trodde att hon skulle få problem med
SD om hon fullföljde anmälan.

2. Det har sagts i tråden att SD hade bilder som LW ska ha skickat, som han tydligen
ska hotat med att visa upp.
Om det hade gått till rättegång så skulle även LW ha granskats, det ville
hon nog undvika, kan tänka mig att det skulle ha "blivit värre" i så fall.

3. Hon bara ångrade sig helt enkelt, så vad fan skulle hon säga, något ville hon
säkert skylla på.

Hej igen Carl-Janne!
Ajajaj så SD drog nytta av fotolekar han hade med henne, för att få henne att ta tillbaka anmälan. Det borde betyda att han blev orolig pga anmälan men också att han är en mästare på att styra LW som det hela tiden också påstås i tråden?
Dessutom tänker jag att fotolekar inkluderar även hans egna pinsamma foton som han förmodligen postat till LW?
Kanske var det just exakt det han själv var rädd för skulle komma fram vid en anmälan? (särskilt till HD?) och därför använde det för att få LW att ta tillbaka anmälan? De båda hade nog anledningar att det inte skulle gå till åtal, bara olika sådana tänker jag. För ytterligare några dagar senare kontaktar hon återigen polisen och vill inte längre ta tillbaka anmälan eller hur?! Denna anmälan läggs senare ner ändå.

Vänskapen fortsätter men inte så långvarigt, åtminstone inte offentligt. Vad var orsaken till unfriendningarna egentligen? Är det någon som vet vad som hände däremellan? Kan unfriendningarna kommit efter att de visste att anmälan lagts ner?
Anmälan var i januari 2017 och när skedde egentligen unfriendningarna?

Vet du om JG också umgicks med LW trots det offentliga borttagandet på sociala medier?
Citera
2019-08-14, 12:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

LW hade på känn att något kunde hända henne, hon lämnade över allt material till betrodda och sa "Ifall något skulle hända mig"
När du så blivit beslagen med att smutsat ner tråden med osanningar så måste du givetvis snabbt ersätta dom tidigare bluffarna med nästa uppseendeväckande påstående.

Ponera att LW haft en "back up" med uppgifter att användas om SD skulle göra henne illa eller mörda henne. Tror du inte då Åsa Åkl om det finns någon sanning i det gått till grund med uppgifterna?
Du har verkligheten emot dig Sh.Holmes
Citera
2019-08-14, 12:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
När du så blivit beslagen med att smutsat ner tråden med osanningar så måste du givetvis snabbt ersätta dom tidigare bluffarna med nästa uppseendeväckande påstående.

Ponera att LW haft en "back up" med uppgifter att användas om SD skulle göra henne illa eller mörda henne. Tror du inte då Åsa Åkl om det finns någon sanning i det gått till grund med uppgifterna?

I FU finns känsligt sekretessmaterial - kanske även det som Sh.Holmes berättar ska finnas och vara polisen tillhanda. Om de har materialet (vilket jag tror de har), så är det ju inget allmänheten får veta av ÅH under FU. Det förstår väl du med, S-J?
Citera
2019-08-14, 12:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Man kommer långt med länkarna som finns längst ned i alla inlägg av Honan6.

Jag har precis upptäckt att länkarna till forumbilder.se (numera bildtagg.se) har slutat fungera, så de flesta bilder i mina sammanfattningar är borta. Om jag får tid, så ska jag försöka få ihop nya bilder och sammanfattningar.
Någon som har förslag på var man kan lägga text och bilder inkognito? Alltså en länkplats där materialet ligger kvar och inte försvinner efter en tid och som inte visar vilka IP-adresser som tittar på eller laddar ned materialet.
Citera
2019-08-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så skulle det kunna vara, om det nu var LWs? Men var det det?
Jag fick en uppfattning att det visserligen var LWs barndomstrakter men annars hade det inget med LW att göra?

Så här tänkte jag att det skulle kunna förhålla sig annars, dvs att det är en slump att HD var i Norrköping som alltså råkade vara LWs barndomstrakter.
Hon var där med S*llen som också kom från Norrköping, har jag för mig.

Har inte S*llen loggat?
Någon som minns?

Hej notknapparen!
Intressant, så du menar att den travelbug som HD skulle tagit från LW, som det också påståtts att HD därefter skrivit, att den travelbug skulle med till USA, INTE är bekräftade uppgifter?
Citera
2019-08-14, 12:43
Medlem
Citat:

Igen, nämn en enda osanning? (förutom påståendet om att du försvarar kvinnomisshandalre)

Jag behöver inte "ponera", uppgifterna finns väl dokumenterade hos åklagaren. Varför vägrar du inse att så är fallet?
Vet du inte om att det är ett mönster för mördade kvinnor?
Att hot, misshandel och trakasserier föregår ett mord I nära relationer?
Att 99,9% är kvinnor som utsätts?

Du framställer dig själv som en kvinnohatare av yttersta rang, det är skamligt det du skriver och jag bävar för de kvinnor som har olyckan att finnas I din närhet.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-14 kl. 12:49.
Citera
2019-08-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej igen Carl-Janne!
Ajajaj så SD drog nytta av fotolekar han hade med henne, för att få henne att ta tillbaka anmälan. Det borde betyda att han blev orolig pga anmälan men också att han är en mästare på att styra LW som det hela tiden också påstås i tråden?
Dessutom tänker jag att fotolekar inkluderar även hans egna pinsamma foton som han förmodligen postat till LW?
Kanske var det just exakt det han själv var rädd för skulle komma fram vid en anmälan? (särskilt till HD?) och därför använde det för att få LW att ta tillbaka anmälan? De båda hade nog anledningar att det inte skulle gå till åtal, bara olika sådana tänker jag. För ytterligare några dagar senare kontaktar hon återigen polisen och vill inte längre ta tillbaka anmälan eller hur?! Denna anmälan läggs senare ner ändå.

Vänskapen fortsätter men inte så långvarigt, åtminstone inte offentligt. Vad var orsaken till unfriendningarna egentligen? Är det någon som vet vad som hände däremellan? Kan unfriendningarna kommit efter att de visste att anmälan lagts ner?
Anmälan var i januari 2017 och när skedde egentligen unfriendningarna?

Vet du om JG också umgicks med LW trots det offentliga borttagandet på sociala medier?

Jag hoppar in och svarar om du inte misstycker.

Ajajaj så SD drog nytta av fotolekar han hade med henne, för att få henne att ta tillbaka anmälan.
Exakt så

Vet du om JG också umgicks med LW trots det offentliga borttagandet på sociala medier?[/quote]

Nej han behandlade henne som luft efter han unfriendat henne. Titta inte på henne på eventen, pratade inte med henne, han låtsades som om hon inte fanns.
JG hade väldigt dåligt samvete för detta efter mordet, eller var det något annat han hade dåligt samvete för så till den grad att han sjuksrev sig I två veckor och gömde sig I sin sommarstuga?
Citera
2019-08-14, 13:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du framställer dig själv som en kvinnohatare av yttersta rang, det är skamligt det du skriver och jag bävar för de kvinnor som har olyckan att finnas I din närhet.
Ta inte för givet att Snor-Johan är en man.

Det kan lika gärna vara en kvinna som anser att hon står över alla andra kvinnor och att "dåliga" kvinnor får finna sig i att bli misshandlade och mördade.
Citera
2019-08-14, 13:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Nej han behandlade henne som luft efter han unfriendat henne. Titta inte på henne på eventen, pratade inte med henne, han låtsades som om hon inte fanns.
JG hade väldigt dåligt samvete för detta efter mordet, eller var det något annat han hade dåligt samvete för så till den grad att han sjuksrev sig I två veckor och gömde sig I sin sommarstuga?
Var det inte någon som skrev att han var kär i LW eller blandar jag ihop det?
Vet du något om det?

Först blev han sårad när han fick veta om LW:s relation med SD och sedan blev han knäckt när hon mördades. (Spekulation!)
Fast han var och är väl också gift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in