Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2019-07-31, 14:02
Medlem
undercover-racists avatar
Hur gör man för att slippa svensk reklam på youtube? Jag ser hellre amerikansk, brittisk, tysk whatever än svensk. Det bästa är givetvis ingen reklam men det är väl oundvikligt utan kostnad?
Citera
2019-08-09, 01:28
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaann
Hej Julia heter jag. De är så att min lillasyster på 15 år hade förr när hon var lite mindre en liten youtubekanal där hon la upp 2 videoklipp. Nu ångrar hon detta och jag har försökt hjälpa henne komma åt youtubekanalen men de är svårt när hon varken minns lösen eller email. Vi undrar om ni skulle kunna gå in och anmäla båda två videorna om jag nu länkar videorna. Kanske kan de då raderas om tillräckligt många anmäler. Tack !

Det är nog bättre om ni kontaktar supporten istället.

Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Hur gör man för att slippa svensk reklam på youtube? Jag ser hellre amerikansk, brittisk, tysk whatever än svensk. Det bästa är givetvis ingen reklam men det är väl oundvikligt utan kostnad?

Jag kör en adblocker så jag slipper reklam.
Citera
2019-08-13, 13:36
Medlem
Hej
Hur ändrar man tillbaka till den äldre youtube layoiuten där ikonerna (bild på videoklipp) på youtube's startsida inte är så stora ? På min youtube startsida på chrome så ser allt så inzoomat in och det finns ingen uppdelning. Det är fyra videklipp per rad dvs att ikonerna är större än tidigare layout.
Citera
2019-08-14, 11:06
Medlem
Hur mycket pengar får google in varje månad. De måste f. Hur har de råd att betala alla?
Citera
2019-08-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Hur mycket pengar får google in varje månad. De måste f. Hur har de råd att betala alla?

Går nog inte att räkna ut. Men deras intäkter består ju av reklam, och dom betalar ut 30-40% till alla youtubers, så dom går nog med vinst en del ja
Citera
2019-08-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Går nog inte att räkna ut. Men deras intäkter består ju av reklam, och dom betalar ut 30-40% till alla youtubers, så dom går nog med vinst en del ja
Men om alla får 20 000 kr i månaden var och det finns 250 000 youtubers lär google ej ha mycket kvar
Citera
2019-08-15, 22:27
Medlem
Citat:
Men om alla får 20 000 kr i månaden var och det finns 250 000 youtubers lär google ej ha mycket kvar

Men det räknas ju inte så. Alla tjänar olika. Det går inte att räkna ut hur mycket var och en tjänar
Citera
2019-08-15, 22:34
Medlem
Citat:
Google tar 51 procent av dina reklamintäkter resten får du. Läste det iallafall när jag ansökte om Youtube partner program
Citera
2019-08-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16yrold
Google tar 51 procent av dina reklamintäkter resten får du. Läste det iallafall när jag ansökte om Youtube partner program
Men jag vill veta hur mycket tuberides tjänar eftersom de är ute och reser 365 dagar om året och de är 2 som ska dela på pengarna med. det är ju coolt att man kan ha det som jobb att åka världen runt och besöka vattenparker och få betalt
Citera
2019-08-16, 23:14
Medlem
Citat:
Men jag vill veta hur mycket tuberides tjänar eftersom de är ute och reser 365 dagar om året och de är 2 som ska dela på pengarna med. det är ju coolt att man kan ha det som jobb att åka världen runt och besöka vattenparker och få betalt

Fortfarande, det går inte att räkna ut. Alla tjänar helt olika beroende på från vilket land man bor i, vilket språk man talar på youtube, vilka annonser som visas, hur många som klickar på annonserna osv osv.. Är så många olika faktorer som spelar in.

En vloggare från sverige som pratar svenska med en miljon visningar per klipp kanske får 10.000 klick på reklamen och tjänar 10.000kr på det

medan

en amerikansk vloggare som pratar amerikanska med en miljon visningar per klipp får 10.000klick på reklamen tjänar 50.000kr.

Så, det går aldrig att räkna ut vad var och en tjänar på youtube
Citera
2019-08-27, 17:14
Medlem
swimmingpools avatar
Jag kan inte logga in på YouTube i Chrome, däremot i Safari. I Chrome står det så här:

"Det inträffade ett problem när du loggade in på YouTube. Felsök här."
http://www.bilddump.se/bilder/20190827171027-81.236.219.222.png

Men när man klickar sig vidare i dom frågorna dom ställer leder det ingenstans. Jag beskrev felet till slut, men undrar om jag kommer få något svar.
Citera
2019-09-01, 13:32
Medlem
swimmingpools avatar
Hur gör man så man håller sig inloggad på YouTube hela tiden och inte behöver logar in varje gång man går in på sidan? Antar att man måste ändra inställningarna i webbläsaren. Jag använder Safari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in