Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Anledningen till att män mår dåligt idag är för att deras kroppar och biologi utsätts för stora påfrestningar utifrån. Kroppen och själen är ett enligt mig och män (och kvinnor) mådde som bäst när de gick flera mil per vecka, jagade och jobbade för sin överlevnad. De hade starka relationer och hade till och med tid att berätta historier och måla grottväggarna med levande skildringar från deras liv. Människokroppen är byggd för att klara stora fysiska påfrestningar, adrenalinpåslag och korta perioder av stort stresspåslag. Deras värld var farlig men spännande och gav fysiska såväl som andliga och mentala utmaningar.
Under tidens gång har människan fram och tillbaka sakta men säkert gjort livet mer bekvämt. Se hur vi lever idag, män har mycket riktigt utvecklat teknik som gör livet stillastående och bekvämt. De som verkar ha drabbats hårdast verkar vara män. Mindre muskelmassa, mindre inslag av korta adrenalinpåslag, mindre spänning, färre konflikter osv = lägre testosteronnivåer. Män idag har finare anletsdrag och mycket mer finlemmade kroppar.
Lägg därtill en värld som numera är fylld av östrogenliknande kemikalier, överbruk av kemiska substanser, energirik och fettbildande mat som även den innehåller östrogenliknande kemikalier. Mat- och läkemedelsindustrin styr regeringar, myndigheter och politiker.
Många män verkar hamna i någon slags limbo, överskottsenergi, tristess, inget riktigt mål osv. Därav, tror jag, dessa unga manliga massmördare, extremister (ondskan i västvärlden) osv, en slags missriktad manlighet utan mål, ett konstlat machoideal som blir förtryckande och destruktivt.
Absolut, detta är viktiga faktorer du nämner. Lägg till en feminiserad skola, där kvinnliga lärare och dagisfröknar motarbetar pojkars naturliga beteende, kombinerat med diverse mediciner osv. Lägg till en samhällsstruktur där dejtingmarknaden är så snedfördelad att stora delar av unga killar/män kommer förbli ensamma livet ut. Där idén om att hitta en kvinna att bilda familj med för många är så orealistisk att det knappt är en idé att försöka (detta kommer bara öka). Vi har tagit bort mannens roll som försörjare och istället givit den rollen till staten och vips så har vi fått miljontals män som är totalt värdelösa i kvinnors ögon. Detta dessutom i ett översexualiserat samhälle där killar dagligen möts av mängder med sexuell stimuli, inte minst från sina jämnåriga kvinnliga klasskamrater och kollegor som klär sig likt porrstjärnor till vardags samt viker ut sig i sociala medier.
Lägg till att vi har ett feministiskt samhälle där pojkar, killar och män dagligen hånas, förlöjligas, demoniseras, hatas och motarbetas i allt från media och kultur till skola. Vi har ett samhälle där vithet och heterosexualitet ses som något fult och där mångkultur (andra etniciteter än vita) och HBTQ ses som något fint och bra.
Citat:
Det här började för längesedan långt innan feminismen. Och den här nästan medfödda rädslan för juden köper jag inte alls. Orationell rädsla, vad är judens motiv? Hämnd? Det finns 700+ miljoner judar. Håller dock med om att det finns judiska klaner med otrolig makt, men de fungerar ungefär som vilket annat nätverk på den nivån.
Det började på allvar ta fart under andra halvan av 1900-talet, alltså ungefär samtidigt som feminismen började bryta ner samhället. Det är dock mycket möjligt att feminismens framfart underlättades av den tekniska utvecklingen.
Vad är motivet? Göra hela världen till en lättkontrollerad, rotlös massa som man kan tjäna pengar på. Utrota den vita befolkningen och vit, europeisk kultur. Vill/försöker varenda jude göra detta? Nej. Finns det företag, organisationer med till stor del judisk ledning som arbetar för detta? Ja. Det är bara att titta på hur skamlöst man vill hålla sitt Israel etniskt homogent men samtidigt propagerar för mångkultur i vita länder, eller bara det faktumet att man skapat ord som "anti-semitism", i vissa länder förbjudit ifrågasättande av förintelsen etc. Vilka styr Hollywood som har en enorm kulturell påverkan på hela västvärlden? "Rädslan för juden" är inte taget ur luften. Ingen rök utan eld.
Men nu är detta off-topic. För att hålla oss till ämnet kan jag säga att detta att skrattande avfärda allt som man inte fått lära sig i skolan eller via mainstreammedia som knäppa konspirationsteorier, verkar vara en egenskap som i högre grad finns hos kvinnor än hos män.
Citat:
1950- talet, är unikt. Andra världskriget var över, man "glömde" och gick vidare, industrin blomstrade, lätt att få jobb, man klarade sig fint på en lön osv. Går inte att jämföra med idag.
Vi hade också en etniskt homogen befolkning, och kvinnor var hemmafruar. Så är det inte idag. Istället mår kvinnor (och barn och män) sämre än någonsin, är mer stressade än någonsin, och ca en femtedel av befolkningen har utomeuropeisk härkomst - resultatet av denna import kan vi läsa om på nyheterna varje dag.
Citat:
Det är känslokallt att tvinga en kvinna igenom en graviditet för att föda en våldtäktsmans barn eller sin pappas barn, eller riskera hennes liv eller tvingas föda ett kraftigt handikappat barn som kanske ändå inte överlever. Bara att sätta ett embryo före en människas liv är känslokallt. Om man värnar så mycket om människors lika värde så finns det många, redan födda, barn i världen som behöver hjälp. Varför inte hjälpa dem istället? Det ska bli "kul" att se på när Alabama översvämmas av sjuka och/eller fattiga kriminella svarta och white trash om de tyckte det var så smart att förbjuda all form av abort, undrar om de kommer att fortsätta tro på människors lika värde då. De som har resurser kommer ju att utföra abort ändå.
Jag är själv för abort under ovan nämnda omständigheter. Problemet är fri abort, och den feministiska idén om att abort är girl power för då kan tjejer ligga runt hur mycket de vill och råkar de bli gravida är det bara att göra abort så är problemet ur världen.
Citat:
Nu vet jag inte exakt vad du menar med en "riktig kvinna", men jag antar att du menar någon slags "ren", feminin och undergiven figur?
Jag tror dagens kvinnor är mer "riktiga kvinnor" än vad religiöst, socialt och politiskt förtryck någonsin skapade henne till.
Under 800 generationer under nomad/samlar- tiden flådde kvinnor djur och födde barn utan bedövning med mera. De hittade ett kvinnoskelett i Mexiko nyligen, det var en 16 årig flicka som föll ner i vattnet i en undervattensgrotta. Hon måste ha varit väldigt grov eftersom hennes benskelett var som en 35 årig mans. Skelett från tidiga bondesamhället visar också att gemene kvinna var starkare än dagens kvinnliga elitidrottare, alltså de födde och vårdade barn OCH slet som djur också.
Iden om kvinnan som "ren", undergiven och feminin kom med de patriarkala religionerna, ett ideal som måste ha varit väldigt främmande i början, men i takt med att livet blev bekvämare för fler och fler fick större och större genomslag.
Kvinnan verkar vara undergiven av naturen, men bara gentemot män som står över henne. Tanken för att en kvinna att underordna sig en man av låg status är troligen såpass motbjudande att hon spyr, men tanken på att vara dominerad och kontrollerad av en attraktiv högstatusman verkar extremt tilltalande för de allra flesta kvinnor. Inte bara sexuellt och i sovrummet.
Vi har en kultur idag där kvinnor uppmuntras från dagen de föds till att vara maskulina, ta för sig, dominanta, osv (dvs allt som pojkar bör uppmuntras till) men sen dyker en bok som 50 shades of grey upp och 250 miljoner kvinnor världen över upptäcker över en natt att "oj jag är ju undergiven!", något som de inte hade en aning om innan.
Men för att svara på din fråga: En "riktig", eller feminin kvinna är givetvis en kvinna som i sina bästa år träffar en lämplig man som hon sedan bildar familj med - mer detaljerad än så behöver inte beskrivningen vara. Jag skulle kunna utöka det till en kvinna som inte förgiftats av feminismen.