2019-08-13, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Sov mindre inatt , vill inte dö. Från frisk till det här... Visste att psykiatrin bara förstör och ändå gick jag dit. Min pappas fel alltihopa, fick inte ta egna beslut. Hur kunde det bli såhär. När man behöver som mest stöd, ja då ska undvika vissa personer och psykiatrin.
Psykopatrin vill förstöra för folk, de vill att man ska sova dåligt och må dåligt.

Alltid sovit så bra, ibland tog det 1-2 timmar innan jag somnade men sen sov jag bra.

Det är bra med trötthet, så man får vila och får extra energi.

Jag får sån ångest . Vill vila och kunna sova. Jag önskar att jag aldrig träffat min familj, ffa min pappa och bror.

Känns som jag försöker leta upp saker jag ångrar, på sätt och vis ångrar jag hela mitt liv. Men det är ju bara psykopatrin och min familj som gjort mig sjuk. Min pappa har varit efter mig att ta en massa mediciner hela livet :/. Varför brydde jag mig, varför bröt jag inte bara kontakten.

Vill skutta omkring i shoppingaffärerna som vanligt, fika och prata lite. Åka på utflykter med hunden. Köpa god mat och titta på tv. Jag saknar mitt liv .

Livet tar slut när det precis börjat känns det som.

När man mår som sämst, då var min pappa där och psykiskt misshandlade mig. Familj betyder inget.

Medan du sitter och tror allt det här lever dina nära och kära, en dag kanske du kommer sitta i sitsen att du inser att du var borta i dimman och då kanske de inte finns kvar, den dagen kommer du ångra dig bittert. Förresten nu har din story ändrat sig igen, du gick till psykiatrin, det skulle du inte ha gjort, ibland blev du tvingad. Det är iofs helt oväsentligt och även omöjligt att använda logik för att övertyga en psykotisk människa. Du får helt enkelt tro på vad dina läkare säger, ja och vad ett antal personer här inne säger. Jag kan lova dig att du inte är förstörd av Haldol men däremot har du något annat och det är i högsta grad ett botbart tillstånd!
Citera
2019-08-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingpojke
Medan du sitter och tror allt det här lever dina nära och kära, en dag kanske du kommer sitta i sitsen att du inser att du var borta i dimman och då kanske de inte finns kvar, den dagen kommer du ångra dig bittert. Förresten nu har din story ändrat sig igen, du gick till psykiatrin, det skulle du inte ha gjort, ibland blev du tvingad. Det är iofs helt oväsentligt och även omöjligt att använda logik för att övertyga en psykotisk människa. Du får helt enkelt tro på vad dina läkare säger, ja och vad ett antal personer här inne säger. Jag kan lova dig att du inte är förstörd av Haldol men däremot har du något annat och det är i högsta grad ett botbart tillstånd!

Haldol har förstört mitt liv och ja detta läkemedel ger tunga biverkningar, vilket även psykiatrierna känner till. Gick dit frivilligt, och fick LPT. Önskar att jag aldrig gått dit, då hade jag varit frisk nu . Kunde levt mitt liv som vanligt.
Du har bara så fel...
Citera
2019-08-13, 14:41
Bannlyst
Citat:
Haldol har förstört mitt liv och ja detta läkemedel ger tunga biverkningar, vilket även psykiatrierna känner till. Gick dit frivilligt, och fick LPT. Önskar att jag aldrig gått dit, då hade jag varit frisk nu . Kunde levt mitt liv som vanligt.
Du har bara så fel...
Jag lovar dig, att jag förväntade mig inget annat svar än det där. Även om det är frustrerande för andra är det värst för den drabbade!
Citera
2019-08-13, 15:07
Medlem
Citat:
Jag lovar dig, att jag förväntade mig inget annat svar än det där. Även om det är frustrerande för andra är det värst för den drabbade!

Ja jag mår väldigt dåligt , vill inte dö. Jag var så lycklig innan psykopatrin.

Det känns som jag drunknar, svårt att andas hela tiden.
Det är så jobbigt, jag drunknar 😢.
Citera
2019-08-13, 16:13
Bannlyst
Jag har lärt mig en sak, som jag iofs redan visste. Man ska aldrig låta sin empati bli kidnappad, oavsett hur mycket en person lider. Sedan har jag även lärt mig att det är roligt hur trashmänniskor alltid säger sig vara "empatiska".

En sak jag dock har vetat hela tidnen är att MAN ALLTID ska kolla på hur en individ har behandlat tidigare relationer och behandlar andra, för en dag kommer DU vara den som trashet sitter och pratar skit om. Kom ihåg det!

Nu ska jag försöka utmana min sociala fobi, det ska bli kul
Citera
2019-08-13, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ja jag mår väldigt dåligt , vill inte dö. Jag var så lycklig innan psykopatrin.

Det känns som jag drunknar, svårt att andas hela tiden.
Det är så jobbigt, jag drunknar 😢.

Ja och inte är det en biverkning, det är panikångest.
Citera
2019-08-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ja och inte är det en biverkning, det är panikångest.

Det är en biverkan från Haldol, oavsett om just denna bieffekt står i FASS.
Citera
2019-08-13, 16:19
Bannlyst
Citat:
Det är en biverkan från Haldol, oavsett om just denna bieffekt står i FASS.
Oj oj oj, så fel det kan bli. Nej det är det inte och du är varken ångestfri eller depressionsfri (sista vet jag iofs inte), och allt beror inte på att du har tagit lite Haldol för ett halvår sedan. Det är pretty basic att psykotiska människor är övertygade om att en viss sak är orsaken till hur allting är.
Citera
2019-08-13, 16:20
Medlem
Citat:
Oj oj oj, så fel det kan bli. Nej det är det inte och du är varken ångestfri eller depressionsfri (sista vet jag iofs inte), och allt beror inte på att du har tagit lite Haldol för ett halvår sedan. Det är pretty basic att psykotiska människor är övertygade om att en viss sak är orsaken till hur allting är.

Du har bara så fel hela tiden...
Citera
2019-08-13, 19:30
Medlem
manfred85s avatar
Stör mig på att man ska vara smart så att andra kan se det , att man måste vara med i en grupp för att anses som nått , ha tjej för då tror alla att du är speciell , att man måste anpassa sig efter andras önskemål , att man ska köpa det senaste för att blia accepterad , vara snygg och socialt kompetent.
Senast redigerad av manfred85 2019-08-13 kl. 19:36.
Citera
2019-08-13, 21:00
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Är så uttråkad hjälp mig. Jag blir uttråkad av tv, tv-serier, mobilappar, vara hemma, sitta still och inte göra något. Man bara sitter här och tiden går förbi. Vill att det ska hända något.
Jag känner att det saknades något i mitt liv och jag var ganska ensam. När jag tänkte på andra så kändes det mer.
Det moderna livet med mobil, gym, tv-serier tråkar ut mig. Tråkiga konversationer. Alla sitter vid tvn och äter för det finns inget annat att göra. Men man ska inte bli för bekväm. Utan utmana sig själv och gå emot sina vanor. Dåligt att fastna i mönster. Vad ska jag göra? Blir så uttråkad av tv och mobilspel.
Citera
2019-08-14, 09:06
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Är så uttråkad hjälp mig. Jag blir uttråkad av tv, tv-serier, mobilappar, vara hemma, sitta still och inte göra något. Man bara sitter här och tiden går förbi. Vill att det ska hända något.
Jag känner att det saknades något i mitt liv och jag var ganska ensam. När jag tänkte på andra så kändes det mer.
Det moderna livet med mobil, gym, tv-serier tråkar ut mig. Tråkiga konversationer. Alla sitter vid tvn och äter för det finns inget annat att göra. Men man ska inte bli för bekväm. Utan utmana sig själv och gå emot sina vanor. Dåligt att fastna i mönster. Vad ska jag göra? Blir så uttråkad av tv och mobilspel.

lägg undan mobilen och ut i skogen och plocka lite kantareller frisk luft och lite motion gör att du mår bättre fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in