Citat:
Ursprungligen postat av
Novus4212
Kan vara så.
Jag orkar verkligen inte gå in på alla variabler för det kan skilja sig från land till land men i vissa länder, om de anser dig vara bosatt i landet ifråga, så rapporteras inget.
Men skulle ett svenskt tele nr dyka upp så kan det eventuellt rapporteras. Osv, Osv.
Är det under vissa summor / balans på kontot så rapporterar vissa länder inte och är kontot öppnat innan ett visst årtal så rapporterar vissa länder inte men kan börja om kontobalansen överstiger en viss summa.
Så rapportering skall ske MEN det finns ganska så många undantag i all denna sörja.
Jag förstår, och ja det är för små summor för att dem ska bry sig kanske, kopplat till att dem måste få tag på mig och min adress i Sverige och massa jobb för dem hit och dit med det.
Annars borde jag ju vara rapporterad men verkar ej vara så, om inte SKV sitter och trycker på den infon, men det lär dem knappast göra.
Orsaken kan vara att jag startade kontot VITT i samband med ett jobb i det landet 2016, som jag hoppade av efter en månad dock, men det reggades hos dem, det företaget/och vita inkomsten på 9000 kr. (Dem finner alltså igen anledning att misstro något just därför, kanske)