2019-08-13, 11:02
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sa jag det?
Nej, men några blåmärken lär man få om man kommer in med vapen för att döda. De använde det våld nöden krävde för att stoppa ett massmord. Något fel i det tycker du?

Jag tycker det var fel, de kunde väl stoppat kulorna med pannbenet istället?
Citera
2019-08-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför ser han blåslagen ut? Misshandlad av muslimerna eller polisen? Varför har inte media skrivit att han har blivit misshandlad? De brukar ju göra snyftreportage annars om brottslingar.

https://aktuelltfokus.se/har-flinar-den-norska-hogerterroristen-under-haktningsforhandlingen/
Det har vært skrevet om før disse bildene kom - medlemmene av moskeen er sitert på noe lignende "X holdt manshaus nede mens Y slo ham".
Det sorterer absolutt under selvforsvar å uskadeliggjøre en beviselig farlig angrepsmann - å forsøke å slå ham bevisstløs så han ikke skal kunne komme fri fra X og starte angrepet på ny faller under nødvendighet.
Hadde det vært politiet som slo ville det nok ikke sortert under selvforsvar, men når det er de tiltenkte ofrene som er to gamle menn gjør det det. Selvforsvar skal være proporsjonalt til trusselen(i norge hvertfall) - å slå noen som skyter bryter ikke dette vilkåret.
Citera
2019-08-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levandelegend
Märkligt att den "vita" mannen väljer att utföra dådet på en lördag. Om man nu vill utföra en attack mot en moské, så borde han vetat att det är fredagen som gäller. Om det är ett terrordåd, så räddades många av gärningsmannens okunskap (han kunde ju googlat).

Eller så hade han just precis googlat eftersom det var vid starten av deras stora högtid eid al adha. 🤔
Citera
2019-08-13, 11:06
Medlem
Citat:
de attackerar i grupp när man ligger ner. Givetvis har även denna förvirrade pojke blivit utsatt för en gruppmisshandel.
"gruppen" besto av 2 eldre menn. At 2 eldre menn bruker vold for å stoppe en som prøver å skyte dem er ikke på langt nær mishandling.
Citera
2019-08-13, 11:07
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Det tror jag inte. Han hade säkert redan blivit oskadliggjord innan han fick dessa slag och sparkar i ansiktet och halsen. Vi vet hur muslimer fungerar, de attackerar i grupp när man ligger ner. Givetvis har även denna förvirrade pojke blivit utsatt för en gruppmisshandel. Det kanske syns något i hans kamera, men frågan är om polisen och media kommer gå ut med om det visar sig han han blev utsatt för övervåld av muslimerna.
Han blev inte misshandlad utan avväpnad. Han tryckte in ett finger i ögat på imamen. Pojken har inte blivit sparkad eller hårt slagen har lite blåmärken men inte en enda svullnad. Det är tydligen stake i muslimerna en 65årig gubbe lyckas övermanna en beväpnad 21åring. Svenska män piper iväg som så råttor när det verkligen gäller.
Citera
2019-08-13, 11:08
Medlem
SevenStarss avatar
Edit:
Äsch det gick inte att direktlänka till fotot av Johanne på Aftonbladet:
http://sv.tinypic.com/r/34j50d3/9

(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQ8v2B/johanne-17-hittades-dod-hemma-hos-sin-terrormisstankte-bror)
Senast redigerad av SevenStars 2019-08-13 kl. 11:13.
Citera
2019-08-13, 11:14
Medlem
https://www.dn.se/nyheter/varlden/misstankta-terroristen-pekas-ut-som-hogerextrem-miljonar/
Han är tidigare ostraffad, men för ungefär ett år sedan fick norska säkerhetstjänsten tips om att Manshaus radikaliserats. Polisen och PST valde att inte agera på tipset.
– Tipset var vagt och inget tydde på en framtida terrorhandling, säger Hans Sverre Sjøvold, chef för PST.
PST-chefen påpekar att det kommer in många tips och de måste göra konkreta värderingar av varje tips.

Säkerhetstjänsten fick också tips innan Breivik genomförde sitt dåd. Nån sorts flaggning för införsel av vissa komponenter som krävdes för att bygga en bomb (om jag minns rätt). Ignorerades det också.
Citera
2019-08-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det låter rimligt iaf.
Sen undrar man över hans "plan". Två hagelgevär med två skott i varje? Det är fyra. Sen då?
Han verkar vara helt lost. Diagnos?

Det måste vara någon diagnos på denna killen. Satt och googlade på om han hade någon diagnos men hittade inget. Han borde typ ha asperger eller något liknande som innebär sociala svårigheter.
Citera
2019-08-13, 11:19
Medlem
Hahaha!!! Jo då. Nån slog honom i huvudet under fasthållningen. En liten extra hälsning antagligen.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/mohamed-rafiq-brottade-ner-misstankta-terroristen/

65-årige Mohamed Rafiq var en av dem. Han höll fast den beväpnade mannen medan en annan församlingsmedlem, Mohamed Iqbal, slog honom i huvudet, berättar han genom sin tolk för reportrar utanför eid-festen på Thon Hotell i Sandvika.
Citera
2019-08-13, 11:21
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hahaha!!! Jo då. Nån slog honom i huvudet under fasthållningen. En liten extra hälsning antagligen.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/mohamed-rafiq-brottade-ner-misstankta-terroristen/

65-årige Mohamed Rafiq var en av dem. Han höll fast den beväpnade mannen medan en annan församlingsmedlem, Mohamed Iqbal, slog honom i huvudet, berättar han genom sin tolk för reportrar utanför eid-festen på Thon Hotell i Sandvika.

Som jag misstänkte då. Men detta kommer inte stå något om i svensk media, i alla fall inte i någon negativ bemärkelse.
Citera
2019-08-13, 11:23
Medlem
Citat:
Som jag misstänkte då. Men detta kommer inte stå något om i svensk media, i alla fall inte i någon negativ bemärkelse.

Er det bare fordi det er muslimer som slo du synes dette er så forferdelig? Du argumenterer jo for vold i andre tråder, når det ikke en gang er selvforsvar: (FB) Skvaller om Örjan Ramberg?

Citat:
Läste sidorna om Örjan Ramberg i Johannes Brosts bok. Någon borde verkligen slå sönder knäskålarna på svinet.

(FB) Greta Thunberg uppmanar till generalstrejk den 27/9
Citat:
Jag kommer köra extra mycket med min taxibil den dagen. Om någon töntig fackföreningsman står i vägen kommer jag inte bromsa.

(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Citat:
Man ska knocka fanskapet och misshandla den patetiska afghanen precis som Rocky gjorde. Som du säger är de helt wackade och förstår bara en enda sak: knytnäve i ansiktet.
Senast redigerad av toth42 2019-08-13 kl. 11:33.
Citera
2019-08-13, 11:23
Medlem
Citat:
Nu var det ju i svensk media. Dagens Nyheter. Och varför skulle det vara negativt? De räddade troligen 20-30 människor. "Stackars terrorist, nån slog honom i huvudet. Den som slog honom måste ställas inför rätta för misshandel".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in