2019-08-12, 19:55
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men om nu NASA:s bilder av jorden är manipulerade, vilket du påstår. Varför skulle de då publicera bilder där jorden ser olika ut?

För att ni verkar tro på vad som helst overlord NASA säger. Sa tidigt skrattar dom åt alla "useless eaters" som möjliggör deras bluff mha skattepengar
Citera
2019-08-12, 19:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Tänk dig ett cykelhjul på en pinne. Pinnen hålls som ett paraply och vinklas olika vilket medför höst och vårdagjämning.

Rita en skiss så kommer du förstå att det inte funkar.

Alternativt ritar du en skiss som visar hur solen kan gå upp rakt i öster på alla platser på jorden.
Citera
2019-08-12, 20:00
Medlem
constants avatar
Citat:
För att ni verkar tro på vad som helst overlord NASA säger. Sa tidigt skrattar dom åt alla "useless eaters" som möjliggör deras bluff mha skattepengar
Fast jag och många här med mig har faktiskt gjort alldeles egna observationer som bekräftar det som fysikböckerna beskriver.

Har du gjort det? Och nu pratar jag inte om Youtubefilmer och fotografier på webben.

Du har inte ens testat ditt fåniga experiment med en boll och vatten i vakuum... Du förstår inte ens att det inte skulle ge minsta evidens åt att det det inte finns gravitation.

Nej du, nu ska jag släppa en sten till marken, och lite senare i natt ska jag ringa en kompis i Australien och fråga hur mörkt det är där.
Citera
2019-08-12, 20:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
...
Ni verkar fan svälja vad som helst MSM spottar ur sig!
...

Återigen: Min kunskap om jordens form baseras på egna observationer och empirisk kunskap. MSM har såklart inte ett jävla skit med det att göra.

Citat:
Lovar att vara tyst om någon tar fram bevis på ett längre oklippt experiment där man ser svävande magiska saker

Men snälla du - jag vill inte att du ska vara tyst. Jag tycker det är jättekul att läsa dina inlägg.
Senast redigerad av madtop 2019-08-12 kl. 20:03.
Citera
2019-08-12, 20:06
Medlem
constants avatar
Citat:
För att ni verkar tro på vad som helst overlord NASA säger.
Har faktiskt för mig att man redan i grundskolan utförde experiment med gravitation, gjorde aldrig ni det? Vet i alla fall att vi gjorde ett solur och sedan jämförde det med hur jorden roterar runt solen, och fick ihop det helt perfekt.
Citera
2019-08-12, 20:15
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Tänk dig ett cykelhjul på en pinne. Pinnen hålls som ett paraply och vinklas olika vilket medför höst och vårdagjämning.

Kan du återskapa det i praktiken? Jag vet svaret, vet du?

Kan du rita upp hur du tänker dig?
Citera
2019-08-12, 21:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fortfarande roade av nasas tidsbegränsade gravity experiment? ingen som har ett längre klipp som det borde svämma över av efter alla år i "rymden". under alla dessa år har ingen fångat mer än minuter långa sekvenser "proof of gravity freedom" )))))))))

Lovar att vara tyst om någon tar fram bevis på ett längre oklippt experiment där man ser svävande magiska saker

Varför efterlyser du aldrig ett klipp där någon står vid jordens kant och filmar domen`?
Citera
2019-08-12, 21:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Varför gör ingen ett experiment med följande set up:

1. Åk i ett sånt flygplan som dyker och trollar bort tyngdkraften
2. Ta en vakuum burk
3. Sätt in en slang med stängbar ventil
4. Sätt in en boll i burken
5. Pumpa vakuum
6. Dyk med planet
7. Pumpa in vatten genom slangen så det träffar bollen
8. Pumpa vakuum igen
9. Känn sig lurad av NASA då vattnet inte omslöt bollen som all CGI säger att det ska göra

Edit: Ser nu att NASA har gjort liknande experiment. De säger att det är i rymden men jag tror det är i ett sånt sjunkande flygplan. Därför är klippen max 10 minuter (annars hade de inte kunnat dyka med planet längre)

NASAs vatten i "rymden"
https://youtu.be/IvdohUPWg-0

Vanliga personer leker med vatten i dykande flygplan
https://youtu.be/rzytpxtbCzQ

Ser ni likheterna? Varför är inte NASA "vatten i rymden" klippen längre?

Den dagen jag ser ett riktigt oklippt vattenexperiment som är längre än den tid som är möjligt för ett plan att dyka 10m/s från 18000 m höjd. Dvs MAX 30 min.

Lyckas någon visa mig ett experiment där vattnet omsluter bollen MER än 30 mins då är jag globehead igen.

Komigen bota min FE(ber) snälla. Borde vara superenkelt för Fuglesang och CO att döda hela FE klubben. Men det sker inte...
Ingen påstår att gravitationen hos en boll tillräckligt liten för att rymmas i ett flygplan skulle få vatten att fastna. Gravitationen hos ett så litet klot är försumbar. Gravitationen hos jorden som väger flera kvadriljoner kilo är däremot inte försumbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kabelskopan
Copernikus.....
Hans idéer handlade inte om jordens form utan att jorden kretsade kring solen och inte tvärtom. Att jorden är rund visste dom gamla grekerna 2000 år före Copernicus.
Citera
2019-08-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Alla "vet" att jorden är rund eftersom andra har sagt det sedan barnsben.
Nej, jag VET det pga egna observationer och egen grundläggande kunskap, t ex om ekvatorns längd, stjärnhimlens rotation, polstjärnans position, soluppgång, solnedgång och solens konstanta synvinkel.
Citera
2019-08-12, 21:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Fortfarande roade av nasas tidsbegränsade gravity experiment? ingen som har ett längre klipp som det borde svämma över av efter alla år i "rymden". under alla dessa år har ingen fångat mer än minuter långa sekvenser "proof of gravity freedom" )))))))))

Hur långt behöver klippet vara för att du ska godkänna det?
Citera
2019-08-12, 22:11
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur långt behöver klippet vara för att du ska godkänna det?

Ett flygplan kan gå max 18000m högt
För att uppnå anti gravity effekt behöver den dyka 10m/s

18000/10 = 1800
1800/60 = 30

Så 30 mins är godtagbart.

Inte alls för mycket begärt efter alla miljarders miljarder som plöjts in av skattebetalare för våra kära astronots. De ska bevisa efter alla år i rymden att vatten kan flyga fritt minst 30 mins.

Varför vatten? Svårare att fakea. Andra saker kan hängas upp med diverse trådar och snören, vilket nasa har blivit påkommna med förr. De har även blivit påkommna med att filma saker i pooler och i ökenlandskap. Men det sparar vi till senare.
Citera
2019-08-12, 22:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ett flygplan kan gå max 18000m högt
För att uppnå anti gravity effekt behöver den dyka 10m/s

18000/10 = 1800
1800/60 = 30

Så 30 mins är godtagbart.

Inte alls för mycket begärt efter alla miljarders miljarder som plöjts in av skattebetalare för våra kära astronots. De ska bevisa efter alla år i rymden att vatten kan flyga fritt minst 30 mins.

Varför vatten? Svårare att fakea. Andra saker kan hängas upp med diverse trådar och snören, vilket nasa har blivit påkommna med förr. De har även blivit påkommna med att filma saker i pooler och i ökenlandskap. Men det sparar vi till senare.

Kanske finns det en halvtimmes klipp, fast du kommer ju inte att acceptera det i vilket fall. Men finns den är det ju inte för att bevisa vare sig jordens form, gravitation eller tyngdlöshet. Det pågår liksom ingen debatt om detta i den riktiga världen. Nasa har inget att bevisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in