Citat:
Ursprungligen postat av
studenten777
Varför gör ingen ett experiment med följande set up:
1. Åk i ett sånt flygplan som dyker och trollar bort tyngdkraften
2. Ta en vakuum burk
3. Sätt in en slang med stängbar ventil
4. Sätt in en boll i burken
5. Pumpa vakuum
6. Dyk med planet
7. Pumpa in vatten genom slangen så det träffar bollen
8. Pumpa vakuum igen
9. Känn sig lurad av NASA då vattnet inte omslöt bollen som all CGI säger att det ska göra
Edit: Ser nu att NASA har gjort liknande experiment. De säger att det är i rymden men jag tror det är i ett sånt sjunkande flygplan. Därför är klippen max 10 minuter (annars hade de inte kunnat dyka med planet längre)
NASAs vatten i "rymden"
https://youtu.be/IvdohUPWg-0
Vanliga personer leker med vatten i dykande flygplan
https://youtu.be/rzytpxtbCzQ
Ser ni likheterna? Varför är inte NASA "vatten i rymden" klippen längre?
Den dagen jag ser ett riktigt oklippt vattenexperiment som är längre än den tid som är möjligt för ett plan att dyka 10m/s från 18000 m höjd. Dvs MAX 30 min.
Lyckas någon visa mig ett experiment där vattnet omsluter bollen MER än 30 mins då är jag globehead igen.
Komigen bota min FE(ber) snälla. Borde vara superenkelt för Fuglesang och CO att döda hela FE klubben. Men det sker inte...
Jag har lagt fram två bevis som kan bota din FE-feber. Båda ignorerar du, varför?
1. Jag har förklarat detta med paraboler, du ignorerar mig. Detta är nu 3:e ggn jag tar upp detta att du inte vill diskuterar detta.
2. Jag har tagit upp detta med vår- och höstdagjämning. Du är helt tyst.
3. Vilka EGNA tester har du gjort?
Till er andra, ska vi nu enbart fokusera på dessa tre punkter? Mig vill studenten777 inte diskutera uppenbart. Men om vi enbart lägger fokus på dessa tre punkter med studenten777 så kanske vi kan bocka av dessa.
Vi får sluta ta och förklara alla nya saker som plattskallarna gång på tar upp enbart för att slippa diskreta bevisen mot FE.
Om tex studenten777 tar upp något nytt så ignorerar ni/vi det. Är ni med på detta?