2019-08-12, 14:41
Medlem
Klarna ett luftslott!

Hej,

Någon där ute som likt mig blivit så pass illa behandlad av Klarna att jag nu funderar på om det inte är dags att rasera detta korthus?

Jag kan dela i detalj hur dom behandlat mig och hur oseriösa de är.

/LF.
Senast redigerad av LinuxFox 2019-08-12 kl. 15:38.
Citera
2019-08-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinuxFox
Hej,

Någon där ute som likt mig blivit så pass illa behandlad av Klarna att jag nu funderar på om det inte är dags att rasera detta korthus?

/LF.

Varför gör du inte det? Denna tråd kommer hamna i papperskorgen om du inte kommer med lite kött på benen.
Citera
2019-08-12, 14:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det finns redan en tråd.

(FB) Klarna, vad är det för pajasföretag egentligen?
Citera
2019-08-12, 14:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Har du handlat på kredit?
Citera
2019-08-12, 14:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Hej,

/LF.
Jag också är missnöjd med det företaget.
Främst att det ska vara så svårt att betala direkt, och så lätt att missa att betala.
Citera
2019-08-12, 14:52
Medlem
Hej, jag kommer givetvis att göra det. dvs dela med mig av hur de behandlat mig.
Det handlar om hur pass okunniga och oprofessionella de är.
I mitt fall handlar det om att jag vill bli borttagen av klarna. med andra ord. dom ska inte ha kvar vare sig en etta eller nolla om mig i sina system. Jag har ägnat halva sommaren åt detta och det kommer att ta en stund att beskriva. Så jag tänkte först se om intresse finns och sedan återkomma givetvis.

/LF.
Citera
2019-08-12, 14:59
Medlem
ziffles avatar
Jag får alltid en notis i telefonen dagen innan jag måste betala, kanske dags o dra på notiser?
Citera
2019-08-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Varför gör du inte det? Denna tråd kommer hamna i papperskorgen om du inte kommer med lite kött på benen.

Jag kommer till det. Det kan du vara lugn för.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det finns redan en tråd.

(FB) Klarna, vad är det för pajasföretag egentligen?

Är medveten om det, jag ville skapa min egen.

/LF.
Citera
2019-08-12, 15:07
Medlem
Inga som helst problem.
Betalar med SEB debit
kort via Klarna. Klart.
Samma som kontant.
Citera
2019-08-12, 15:14
Medlem
Det hela börja som följer:

Jag ringer för att jag helt enkelt vill bli borttagen eller som dom beskriver det som, bortglömd.
Då får jag till svar att du måste bekräfta detta via en länk. Vilket jag då gör.
Sedan får jag svaret att det är mottaget och att det tar upp till 90 dagar enligt deras policy.
Jag får också en länk till den. Jag tackar för länken men kan inte låta bli att undra om dom då förutsätter att jag inte redan läst den. Vilket jag naturligtvis hade. Och där står ingenting om 90 dagar. På gränsen till ärekränkning alltså.
Citera
2019-08-12, 15:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det hela börja som följer:

Jag ringer för att jag helt enkelt vill bli borttagen eller som dom beskriver det som, bortglömd.
Då får jag till svar att du måste bekräfta detta via en länk. Vilket jag då gör.
Sedan får jag svaret att det är mottaget och att det tar upp till 90 dagar enligt deras policy.
Jag får också en länk till den. Jag tackar för länken men kan inte låta bli att undra om dom då förutsätter att jag inte redan läst den. Vilket jag naturligtvis hade. Och där står ingenting om 90 dagar. På gränsen till ärekränkning alltså.

Det står så här i deras villor:

Citat:
9. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi kommer att behandla dina personuppgifter under den tidsperiod som behövs för att fullfölja respektive ändamål för vår behandling, som presenteras i denna Dataskyddsinformation. Detta innebär att när vi upphör med att behandla dina personuppgifter för ett specifikt ändamål så kan vi ändå komma att behålla uppgifterna så länge som dessa behövs för andra ändamål, men då bara för behandling i enlighet med de kvarvarande ändamålen. I synnerhet:

Så länge som du accepterat Klarnas Användarvillkor och tills du sagt upp dessa (genom att kontakta oss eller genom att instruera oss att ta bort dina personuppgifter genom en förfrågan om att bli raderad) så kommer vi att behandla de personuppgifter som vi behöver för att tillhandahålla våra Tjänster till dig, vilket inkluderar information om dina tidigare köp.

Vi behandlar personuppgifter i kreditupplysningar för ändamålet att på nytt bedöma din kreditvärdighet i upp till 90 dagar från det att kreditupplysningen togs.

https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy?_ga=2.256659915.1178677570.1565615918-701087516.1565615918

Citat:
10. Dina rättigheter i förhållande till dina personuppgifter
Rätt att bli informerad. Du har rätt att bli informerad om hur vi behandlar dina personuppgifter. Vi gör det genom denna Dataskyddsinformation, annan information på vår hemsida, samt genom att svara på frågor från dig.

Rätt att få tillgång till din data. Du kan begära en kopia av dina personuppgifter om du vill veta vilken information vi har om dig. Denna kopia kan också levereras i ett maskinläsbart format.

Rätt till rättelse. Du har rätt att korrigera felaktig eller icke komplett information om dig själv.

Rätt att bli raderad. Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter till exempel när uppgifterna inte längre är nödvändigt för det syfte de blev insamlade för, eller du återkallar ditt samtycke. Som beskrivs i Avsnitten 3 och 9 ovan är Klarna dock föremål för vissa legala krav som hindrar oss från att omedelbart radera delar av din data. Dessa skyldigheter kommer från bokförings- och skattelagstiftning, bank- och penningtvättslagstiftning, men också från konsumenträttslagstiftning.
Citera
2019-08-12, 15:31
Medlem
trottwells avatar
"Klarna ett lufstlslott!"

Rubriken lyder som ovan, inklusive felstavning.

Det tror jag inte på, det går inte att få bankoktroj om företaget ät ett luftslott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in