2019-08-11, 21:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Förtroendet för svenska rättssamhället och tryggheten i landet skulle ju helt klart må bäst utav att SD är oskyldig. Så om åklagaren sitter på några sådana uppgifter, eller ens någonting som pekar mot detta, skulle de förmodligen gladeligen basuneras ut.
Jag skrev för någon dag sedan just om hur polis och åklagare tycks ha gett oss en vinklad och ensidig bild av sådant som brukar anföras som skäl för misstankarna mot SD (historiken, vittnesiakttagelsen och den tekniska bevisningen). Det skulle uppskattas om ni som tror att utredningen har varit objektiv vill kommentera inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-11, 22:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
HD var deprimerad och utbränd. LW tycks ha varit närmast manisk. Som en duracellkanin. Är HD yngre än LW så är hon det. HD är väl inte utskämd bland varken släkten eller andra? Hon är ett offer, det är inte något hon ska skämmas för. Den som ska skämmas är SD. Ursäkta men jag tycker att det är lågt att jämföra HD och LW och framställa LW som den perfekta drömkvinnan medan HD framställs som gammal, ful och tråkig. Som om det är HD:s eget fel att SD var otrogen. Det är som om du förstår och försvarar honom.

Jag håller med dig här.
Att som HD vara en person som blir utsatt för otrohet är inget man ska skämmas för.
Vem är det som ska skämmas?
Och som vi har hört det i tråden har HD inte mått bra periodvis i livet.

Vad man tycker är attraktivt är väldigt personligt. All attraktion sitter för alla inte enbart i det yttre. Det blir ofta en kombination av personlighet och annat och det som man brukar säga : ”in the eye of the beholder”.

Jag misstänker starkt att HD är utsatt för en man som har ett stort kontrollbehov. Det är slitigt att leva med denna man.

Om han är GM, då är det rent av en överlevnadsfråga.

Någon frågade om han är en kameleont.

Bra liknelse.

Jag tror att det finns flera personer i MGM krets som känner sig ambivalenta. HD, JG och några andra i järngänget som har nuddat vid frågan.

Den är oundviklig.
Citera
2019-08-11, 23:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag säger inte att någon ljuger. Men jag funderar på om information har vridits och kanske till och med skapats, av någon anledning.
Jag tror på att LW gjort två anmälningar. Den första drog hon tillbaka. Vad som skulle bli värre vet vi faktiskt inte. Hon gör sedan ytterligare en anmälan som läggs ner. Under hela denna tiden fortsätter hon att umgås med SD trots att hon delgivit vänner att hon är rädd för honom, inte kan åka i samma bil. Det kan absolut vara den kuvade kvinnan som står under en dominant mans avvikande beteende. Men då får jag inte hop era utsagor om att "det finns mer" - varför anmälde hon inte detta mer:et? Varför kan ingen av er tala ur skägget och säga vad detta Mer innefattar? Ni som säger er ha sett det.

Jag är orolig över att LW skapat en historia för att rädda sitt eget rykte. Att hon delgivit vissa utvalda saker som kanske inte överensstämmer helt med verkligheten.

Stämmer det att det är av yttersta vikt, för dig, att SD är gärningsmannen? En annan fråga, är du alltid så aggressiv och nedlåtande som du ger intryck av här i tråden? Sa inte LW ifrån till dig då? Jag har skitsvårt att se LW umgås med någon av din kaliber.

Men Schazz, nu är hon död. Har hon skapat en historia för att rädda sitt eget rykte?
Citera
2019-08-12, 00:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vem tror du du kan tuta i att den långa utredningstiden talar för att MGM är skyldig dummer.
Om som du upprepat påstått att utredningen är mycket nogrann så talar väl den långa utredningstiden för att det inte är MGM som utfört gärningen. Tror du är lite snurrig du vad.

Inlägget är mycket signifikativt för hur du och resten av drevet vantolkar uppgifter i ett motbjudande begär att få önskemördaren framstå som mer misstänkt.

Det där hänger mycket på omständigheterna och hur bred utredningen är. Svårt för oss att veta. Kanske det till slut blir en utredning som ses som polisiärt uppklarad.
Citera
2019-08-12, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad som väckt mitt intresse är att det bärande i det orimligt starka begäret att peka ut SD är dom extremt grova hot och trakasserier ni tråden igenom tjatat om att SD utsatt LW för.

Efter att känt strof lite på pulsen om källan där ni oförtrutet refererar till varandra har jag fog för att det mesta är lögn och förbannad dikt.

Åter får ni svårt att förklara varför LW skulle avstå att anmäla "extrema hot och trakasserier när hon visat sig anmälningsbelägen även för petitesser som avvisat kaffe. Det rimmar illa. Så illa att det inte kan vara sant.

Skulle sannerligen vilja ta del av sms konversationen SD vs Lena och det utredningsmaterial som berör ämnet och inför alla (gärna i rätten) ställa framförallt strof och Sh.Holmes till svars för dom vilseledande uppgifter dom delgivit tråden.

Du skrev följade:
Åter får ni svårt att förklara varför LW skulle avstå att anmäla "extrema hot och trakasserier när hon visat sig anmälningsbelägen även för petitesser som avvisat kaffe. Det rimmar illa. Så illa att det inte kan vara sant.

Javisst, Lena anmälde knoggnuggningen hon fick som svar när hon bjudit in till kaffe, sen meddelade hon att hon inte ville fullfölja anmälan, för hon var rädd att det bara skulle bli ännu värre! Inte sant?
Vad tror du LW menade med att det bara skulle bli värre? 16 månader senare är hon död, mördad!
Ja det rimmar nog riktigt illa för dig Snor-Johan, men Lena är mördad och SD var den hon anmälde flera ggr, trots att hon var orolig att det skulle bli ännu värre, inte sant?
Citera
2019-08-12, 08:28
Medlem
[quote=Sh.Holmes|68363306]
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tack för ett sansat och intelligent svar, det visar en annan sida av dig. Men hur sannolikt är det med tex cykeltjuvar? LWs cyklar stod kvar hos henne och hon var upptagen med födelsedags bestyr, inte troligt att hon rusar ut för att någon passerar med en cykel som hon av någon anledning skulle misstänka är stulen.
Jag plockar bort dig från kategorin inskränkta(?) populationen, för du håller väl med om att snoris tillhör denna? När han gång på gång skriver att SDs hot aoch trakasserier är påhitt, trots att många här har bekräftat det?

LW hade ingen fin grill eller något dyrbart på uteplatsen.

Jag noterar att du inte svarade på det fetade, tycker du inte det är bekräftat att snoris försökt skapa trådsanningar ända från början?
Dessa ständiga förnekanden av hot, trakasserier och misshandel som flera av varandra oberoende postare bekräftat?
Tar din avslutande mening först:
Bara för att flera postare här "bekräftat" nånting, innebär inte det implicit att det som påstås måste vara sant.
För att ta ett mig själv näraliggande exempel, finns det många här i tråden som anser mig vara en otrevlig person. De har alla fel.

När det gäller det du skriver om SJ och vad jag anser om vederbörande som trådsanningsskapare, så medger ju inte trådens topic den sortens diskussioner.
Dock tycker jag mig ha förstått att h*n inledningsvis postade inlägg där h*n höll SD som sannolik mördare, till att ha svängt.
Ang det jag fetat:
Så om de tidiga inläggen om att SD nog är LW:s mördare inte stämmer med verkligheten, får man kanske säga att h*n då skapade trådsanningar.

Ang grillen:
Jaså, LW hade ingen fin grill eller nåt annat stöldbegärligt på sin uteplats? Tack för info!
Då minskar ju sannolikheten för att min teori om ett par pundare som mördare skulle vara korrekt.
Citera
2019-08-12, 08:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Du skrev följade:

Javisst, Lena anmälde knoggnuggningen hon fick som svar när hon bjudit in till kaffe, sen meddelade hon att hon inte ville fullfölja anmälan, för hon var rädd att det bara skulle bli ännu värre! Inte sant?
Vad tror du LW menade med att det bara skulle bli värre? 16 månader senare är hon död, mördad!
Ja det rimmar nog riktigt illa för dig Snor-Johan, men Lena är mördad och SD var den hon anmälde flera ggr, trots att hon var orolig att det skulle bli ännu värre, inte sant?
Är extrema hot och trakasserier en beskrivning av de företeelser som skall ha föranlett de två anmälningarna, eller är det här en beskrivning av några ytterligare händelser som i så fall skall ha inträffat senare?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-12 kl. 08:59.
Citera
2019-08-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Carinah, du är inte ensam om detta fenomen, JokerMannen svarar inte mig heller.
Jag börjar ana, att JM, endast vill plantera saker för att själv få svar, varför jag tror det spelar ingen roll, åtminstone inte i nuläget, ju mindre han svarar uppriktigt desto mindre trovärdigt blir ju allt han skriver, det borde han ju vara införstådd med. Därmed inte sagt att han ljuger om allt, men vad som är sant kan man undra över många ggr!?!!?

Precis, han borde vara införstådd även med det, att man inte går ut med identitet av olika anledningar, det första man gör. Det vet tom varenda barnunge i princip. Hoppas jag.

Detta att du oftast påpekar att ingen har kunskap om ditt eller datt, finner jag som tidigare sagt, mycket märkligt, och ännu mer onödigt, då detta är flashback och alla är välkomna här.
Vill man hålla sig inom rättsväsendet så bör man väl stanna just där, inte kräva den korrekthet här? Eller inom skolan, om du vill vara ordpolis.
Ingen postare jobbar väl här på flashback. Jag vill gärna ha allas synpunkter och tankar, oavsett om de är mindre alerta som du uttrycker dig, eller mindre begåvade som jag tror att du egentligen menar. För även om de inte uttrycker sig tillräckligt väl enligt dig, i skriven form..kan de faktiskt ha mycket att tillföra, tom mycket intressanta saker, har du tänkt på det? Vi vet att du är allert, jag är tacksamma om du säger ifrån om det behövs, NÄR det går överstyr. Men bara då. Jag vill att de som försvunnit från tråden kommer tillbaka, så du får gärna tona ner dig, om du kan? Jag ber dig, snälla carinah, kan du försöka? Tack!
Det fetade:
Helt fel att använda ordet "oftast"! Det händer att jag påpekar felaktigheter, ja. Tycker du att det vore bättre om jag lät bli? Det skulle ju medföra att om ingen annan korrigerar ett tokigt/felaktigt påstående, det då skulle bli kvar i tråden som fakta fast med citattecken, d v s vara ren fejk.

I tråden postas både medveten och omedveten fejk. Det här är en hårt polariserad tråd ("kramare vs hatare"), så nåt annat är ju inte att vänta, men påståenden måste få bemötas.
Om postare väljer att lämna tråden för att de beslagits med att ha lämnat falska uppgifter, ser jag inte det som negativt.

Den som väl kan argumentera för sin sak och/eller sin uppfattning, får aldrig kritik från mig även om språket skulle visa brister. Vi måste låta postare som håller på att lära sig det svenska språket likaväl som dyslektiker att få delta här.
Men jag tackar dig för det du skrev! Skall tänka på det, jag lovar!
Citera
2019-08-12, 09:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det här är en hårt polariserad tråd ("kramare vs hatare")
Ja, du verkar gilla sådana polariseringar. Jag ser det nog snarare som en tråd där många sprider obekräftade uppgifter, medan andra försöker hänga med och förstå vad som faktiskt är sant.

T.ex. har du i många inlägg hävdat att pastorn skall ha idkat könsumgänge/bedrivit otukt med mannen hon vigde, och att det här dessutom skall ha skett regelbundet och under flera års tid. Har du något belägg för det här, eller kan det möjligen vara en sk. trådsanning du gärna vill sprida?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-12 kl. 10:01.
Citera
2019-08-12, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är extrema hot och trakasserier en beskrivning av de företeelser som skall ha föranlett de två anmälningarna, eller är det här en beskrivning av några ytterligare händelser som i så fall skall ha inträffat senare?

Det är en fråga du får ställa till Snoret att svara på, det är hans skrivna ord du undrar över här.
Citera
2019-08-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är standardbeteende för kvinnor som är utsatta för hot och trakasserier från sina ex.
Många blir nästan ihjälslagna men vill ändå inte anmäla för då blir det ännu värre.
Hjälpen från samhället uteblir och offret dör innan någon inser hur allvarligt det är.

Det kanske började med petitesser, om man nu ska kalla bl a knoggnuggningen för en petitess, men sedan märkte hon att allt blev värre efter anmälan.

Då hade han uppnått det mål som misshandlande män brukar ha, att ta till grövre och grövre medel men ändå klara sig undan.

Eftersom jag inte känner någon av de inblandade så är det här naturligtvis spekulation.

Hej Hoppsann!
Tänker man på LW och dessa ord hon sa efter en av anmälningarna att hon var rädd att det kunde bli värre, och är man medveten om hur misshandlade kvinnor beter sig, resonerar, reagerar, så blir man direkt misstänksam att hon visste vad som komma skall, redan så tidigt dessutom!
Tänker samtidig på HD, en gift kvinna som är trött och sliten, är det efter att hon åkt känslomässig berg och dalbana i flera år?
Lögner, svek, otrohet?
Misshandel anmäld och nedlagd för att SD har talets gåva?
Varför hon varit nedstämd/låg/sliten har väl aldrig riktigt bekräftats, men man undrar allt om inte SD är själva orsaken till det? Lekte han katt och råtta lekar med LW, så har han nog gjort det tillräckligt med HD så hon tröttnade och blev utmattad tänker jag!?
Hur tänker du kring detta?
Citera
2019-08-12, 10:54
Medlem
hoppsanns avatar
Välkommen tillbaka!
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Hoppsann! Tänker man på LW och dessa ord hon sa efter en av anmälningarna att hon var rädd att det kunde bli värre, och är man medveten om hur misshandlade kvinnor beter sig, resonerar, reagerar, så blir man direkt misstänksam att hon visste vad som komma skall, redan så tidigt dessutom!
Tänker samtidig på HD, en gift kvinna som är trött och sliten, är det efter att hon åkt känslomässig berg och dalbana i flera år?
Lögner, svek, otrohet?
Misshandel anmäld och nedlagd för att SD har talets gåva?
Varför hon varit nedstämd/låg/sliten har väl aldrig riktigt bekräftats, men man undrar allt om inte SD är själva orsaken till det? Lekte han katt och råtta lekar med LW, så har han nog gjort det tillräckligt med HD så hon tröttnade och blev utmattad tänker jag!?
Hur tänker du kring detta?
Det är väl rätt sannolikt att HD inte mådde bra tillsammans med SD. Vare sig han orsakade hennes sjukdom eller inte så har hans attityd säkert påverkat henne till att må sämre.

Men jag förstår inte att HD har återupptagit ett intensivt umgänge med SD efter att LW blev mördad.

Är hon rädd för honom och vågar inte avvisa honom?
Det verkar konstigt om LW skulle ha varit det enda problemet mellan dem.
Relationen mellan SD och LW kände hon ju inte till särskilt länge om man ska tro det som står i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in