Citat:
Ursprungligen postat av
studenten777
Ni lever i en optisk synvilla hela bunten. Bevis på bevis om FE avhandlas, men sent ska syndarna vakna!
Du tar upp om bevis??
Fortfarande så ignorerar du dom konkreta bevisen som omöjliggör din tro på en platt jord. Bevis som du själv kan kontrollera.
Jag ställer åter frågan varför du gång på gång ignorerar att svara på dom väldigt enkla förklaringarna vi tar upp. Beror det på okunskap att förstå vad du läser eller en ovilja att ta på saker som så konkret raserar din tro på den platta jorden?
Jag gjorde ett långt inlägg om paraboler och satelliter som väldigt enkelt bevisar två saker. 1, jorden är inte platt. 2, jorden är ett klot.
Du har fortfarande inte ens berört detta. Det är nu andra gången jag frågar varför du ignorerar mitt inlägg. Förstår du inte så säg det bara rakt ut.
Frågan är också varför du ignorera detta med vår- och höstdagjämningen. Ett konkret bevis som omöjliggör en platt jord där en sol cirkulerar över. Beror din ignorans pga att du inte förstår vad som bevisas vid vår och höstdagjämning?
Jag har även ställt nu flera gånger frågan vilka
EGNA bevis du har genom
EGNA utförda tester. Är din tystnad om detta för du inte vågar erkänna att du aldrig i hela ditt liv gjort något för att testa din tro på en platt jord?