2019-08-11, 20:47
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsas
Skrattretande. Vet du vad de unga kvinnorna gör medans männen programmerar och lirar datorspel (som utvecklar väldigt bra kognitiv förmåga) ? Dom sitter på instagram och viker ut sig för hela världen, det är vad dom gör.

Desto mer inflytande kvinnor får i ett samhälle, desto sämre blir samhället jämfört med dess originalform när det styrdes utslutande av män. Kvinnor är av naturen ej skapt till ledare och ska således inte vara så. Kvinnor är i regel fullkomligt och totalt värdelösa på att leda, oavsett vad det gäller.

Nu får vi väl ändå kamma oss lite. Hur såg samhället ut i sin originalform?
Det har dessutom funnits och finns kvinnor som bevisligen varit duktiga ledare, både inom politik och näringsliv.
Så det där svartvita tänkandet köper jag inte.
Citera
2019-08-11, 21:01
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jag och Merapi: Framför kritik mot påståenden som vi uppfattar som sexistiska.
Varenda gnälligt kvinnohatarkonto: Bry dig inte om de där elaka feministerna de tror du är ondskan själv fast allt du tycker är helt korrekt och sedan mobbar de ut dig ur kvinnoklubben och gör high five med varandra.

Jag tror inte att ironin här går förlorad på någon utanför den där andra kategorin männniskor. Jag vill inte att M22 ska vara ond. När jag inledde den här diskussionen hade jag ärliga förhoppningar om att hon skulle reflektera kritiskt över sina uppfattningar om "kvinnliga egenskaper" och varifrån hon fått dem.

Jag fattar vad du säger, problemet blir väl att de här epiteten som rasist, sexist, antifeminist, etc hela tiden kommer flygande så fort man öht vill diskutera saker som inte är innanför ramarna i eran lilla värld.
Moment22 kallade mig inte för så länge sedan ett sexistiskt jävla svin, och det kan jag köpa för det är ju precis vad jag är och jag hade gjort ett t.o.m för mig ganska sexistiskt inlägg.

Men att ni hela tiden slänger er med de där begreppen så fort man påpekar något som inte stämmer med er världsbild gör ju att det blir lite som vargen kommer.
Jag upplever noll vilja ifrån dig eller Merapi att försöka sätta sig in i andras argument och försöka förstå hur den ni debatterar med tänker.

Iof faller väl lite teorin om att kvinnor skulle vara mer empatiska med det påståendet.
Skit samma, du är väldigt svår att ta på allvar eftersom din förmåga att se saker ifrån andra ögon än dina ter sig ytterst begränsad.
Citera
2019-08-11, 21:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är exakt samma sak för alla kvinnor, det är i ert DNA. Det är samma för Disciplina, Merapi, Jenny, allihopa. Det är lika mycket en lag som att män gillar symmetriska feminina ansikten.

Problemet i dagens samhälle är att män gett kvinnor för mycket "makt" eller för mycket "luft", kvinnor gillar inte detta, på en instinktiv nivå, detta gör att hon kollektivt börjar irritera sig svenska män då hennes primitiva del av hjärnan ser dom som svaga.

Ett samhälle måste alltid ledas av män, något annat fungerar inte. Män ska alltid ha ledarpositionerna, i samhället och i förhållandet, det är så naturen skapade oss och det är vad som skapar harmoni mellan könen, det är vad som skapar lycka och det är vad som får kvinnor att känna sig kvinnliga och män att känna sig manliga, det har inte ett skit om vem som är "bäst" att göra, det har att göra om vad som är optimalt för båda könen således samhället i sin helhet.
Jag är helt övertygad om att detta är nära en objektiv sanning. Inte för att kvinnor inte skulle ha kompetensen, utan för att alltför många i flocken blir oroliga och börjar ställa till med saker som i sin tur leder till samhällets ultimata förfall.
Kvinnor kan använda den kompassen mycket bättre, över generationerna i stället för en egotripp.
Se varje närbesläktad djurart nånsin.
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2019-08-11, 22:58
Moderator
Ett stort antal inlägg raderade. Håll er bättre till ämnet, annars får ni en varning // Mod
2019-08-11, 23:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entou
Frågan är varför du har ett sådant märkligt behov av att fokusera på egenskaper som, enligt dig, diskvalificerar kvinnor från att sitta på majoriteten av den styrande makten, men blundar för motsvarande manliga sådana? Exemplet om att kvinnor på gruppnivå uppvisar högre grad av empati och lutar mer politiskt vänster får dig att känna dig mindre trygg om kvinnor fick styra, men det faktum att män är mer våldsbenägna, tar risker i högre utsträckning och mer benägna till machiavellistiskt beteende är inget som oroar dig överhuvudtaget? Oavsett så är det hypotetiska scenariot du målat upp helt intetsägande. Den lilla minoritet av populationen som faktiskt sitter på verklig politisk makt kommer ha en helt annan distribution över exempelvis de personlighetsdragen som vi diskuterat i tråden.

Det verkar vara ett återkommande mönster i dina resonemang att du drar slutsatser som inte följer.
Ett annat sådant exempel är följande, då du försöker göra det gällande att män är mer rationella.

Mm, just det. Alla de där timmarna av att spela datorspel och programmera på pojkrummet är säkert jättebra övning i att ta riktiga beslut som påverkar flera miljoner människor... Faktum är att de flesta svåra beslut som måste tas, inte minst politiska sådana, handlar om att kunna hantera och samarbeta med andra människor. Faktum är att även om förmåga till kritiskt och rationellt tänkande är viktiga egenskaper för någon i ledarposition så är det bra mycket viktigare att ha en god samarbetsförmåga och förståelse för dina medmänniskor. Det är även av samma anledning som det ställs mycket hårdare krav på mjuka färdigheter än rent tekniska för någon som är ute efter en position som involverar att hantera människor, t.ex. en chefsroll.
Jag orkar inte skriva samma radda igen. Läs tidigare inlägg.
Citera
2019-08-11, 23:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag fattar vad du säger, problemet blir väl att de här epiteten som rasist, sexist, antifeminist, etc hela tiden kommer flygande så fort man öht vill diskutera saker som inte är innanför ramarna i eran lilla värld.
Moment22 kallade mig inte för så länge sedan ett sexistiskt jävla svin, och det kan jag köpa för det är ju precis vad jag är och jag hade gjort ett t.o.m för mig ganska sexistiskt inlägg.

Men att ni hela tiden slänger er med de där begreppen så fort man påpekar något som inte stämmer med er världsbild gör ju att det blir lite som vargen kommer.
Jag upplever noll vilja ifrån dig eller Merapi att försöka sätta sig in i andras argument och försöka förstå hur den ni debatterar med tänker.

Iof faller väl lite teorin om att kvinnor skulle vara mer empatiska med det påståendet.
Skit samma, du är väldigt svår att ta på allvar eftersom din förmåga att se saker ifrån andra ögon än dina ter sig ytterst begränsad.

Jag gillar iofs ett visst mått av sexism i sängkammaren. Det kryddar upp det hela lite. Nedvärderar jag kvinnor då?
Citera
2019-08-11, 23:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det här är fan det roligaste jag läst på länge, jag måste skaffa ett konto bara för att skriva det här .

Vad händer när en kvinna minsann börjar ifrågasätta kulten feminism? Då jävlar får hon veta hut, hon är dittan och dattan, hatisk, sexist, rasist, x och y, hela jävla hönsgården kommer in och gör allt för att sätta epitet på henne och mobba ut henne.

Så fungerar kulten feminism, "alla är lika mycket värda", "allas åsikt är värd lika mycket!" .. men NÅDE DEN tjej som ifrågasätta våran lilla ideologi, då jävlar får hon veta hut och ALLA höns kommer in för att mobba ut henne.

Detta är ju för fan precis så som det är på ett sjukhus eller äldreboende, så fort en kvinna går emot konsensus så blir det mobbning DIREKT. Feministerna i tråden bevisar stereotypen om kvinnan utan att ens fatta det själv, det är verkligen häpnadsväckande jävla roligt att läsa det.

Jag och min flickvän satt i nästan 3 timmar igår och läste igenom hela skiten, vi skrattade så att tårarna sprutade, det finns nog fan ingen mer verklighetsfrånvänd på detta forum än Merapi, Disciplina tar antagligen andraplatsen. Maken till vetenskapsförnekelse, ren idioti och okunskap var det väldigt längesen man kom i kontakt med

Moment har såklart rätt i princip allt hon säger, allt har starkt vetenskapligt stöd bakom sig. Män är i snitt mycket mer rationella än kvinnor, de är också i regel bättre ledare, mentalt starkare (I SNITT) än kvinnor, de har lägre kortisolrespons till stress, högre testosteronnivåer (som har en lugnande effekt), dom har inte östrogentoppar och PMS, dom har större hjärnor, mer aktivitet i hjärnan som behandlar logik och rationalitet. Det är liksom inte för intet som män fullkomligt utklassar kvinnor i högre former av matematik och fysik, det är heller inte för intet som män har mycket högre tendens till att bli programmerare än sjuk och undersköterskor.

Problemet feminister gör är att de på fullaste allvar vill tro att kvinnor och män är likadana, dom vill att kvinnor ska spela på samma nivå som män .. Men vad händer då? Jo, dom blir fullkomligt utklassade, för att det finns och kommer alltid finnas en viss typ av STÖRDA MÄN som GÖR ALLT för att komma till toppen, no matter what, dom är extremt drivna och trampar över lik för att bli nummer ett, det är ytterst få kvinnor som har dessa egenskaper, om ens någon.

Kvinnor är bra på sitt sätt, ett annat sätt, dom har faktiskt högre biologiskt värde än män (pga det begränsade antalet ägg jämfört med spermier) och värderas högre än män i ett samhälle (kvinnor och barn först) pga detta. Män kommer förprogrammerade att skydda sina kvinnor, det är så vi har utvecklats. Hur jävla dum i huvudet måste man vara för att på fullaste allvar tro att kvinnor har den minsta chans att konkurrera mot män i många av dessa fält? Är ni helt från vettet? Om kvinnor var menad att vara soldater och krigare på samma sätt som män, varför i helvete gav naturen då kvinnor ett skört skelett, smala axlar, breda höfter, låg reaktionsförmåga, dåliga reflexer, svag muskelstyrka, ingen snabb eller kvickhet över huvud taget, dålig spatial förmåga (jämfört med män), ingen speluppfattning (som är rätt tydligt i diverse sporter) ? VARFÖR? OM KVINNOR ÄR MENADE ATT VARA MÄN, VARFÖR såg naturen till att kvinnor är svagare fysiskt, blir stressad lättare, bryter ihop lättare, är mindre rationella, långsammare, skörare skelett, stora skillnader i vit/gråmassa i hjärnan, mindre hjärna .. VARFÖR?! VAD ÄR ANLEDNINGEN? Är "moder" natur en patriark, hmm? Är hon en kvinnohatare?

Moment, du har alla med sunt förnuft på din sida, kanske du börjar inse vilken helvetes-kult feminismen faktiskt är. Den skapades för att splittra män och kvinnor, inget annat, den har inte ett skit med jämställdhet att göra, det är en ren lögn och myt.

Nu ska jag luta mig tillbaka och fortsätta följa diskussionen, min flickvän (Som är stark militant anti-feminist och förövrigt jurist, jävligt snygg också, till skillnad från en överväldigad majoritet av feminister) kommer lite senare, hon ska också få läsa mer .

Good luck!

Jag undrar vad du lägger i begreppet "mentalt starkare"?
Citera
2019-08-11, 23:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Håller med om att de flesta politiker överhuvudtaget i vårt land är kassa och nej jag tror inte heller att de har ångest när de fattar beslut. Nu var det väl inte riktigt det jag menade heller utan mer att ångest slår ut rationellt tänkande och eftersom kvinnor i högre grad lider av det så kan det bli så att individer som är rationellt lagda förefaller att inte vara det.
Jag tänker inte heller så mycket på politikerna i sig utan mer om kvinnor hade haft den bestämmande makten från grunden. Jag tänker mig alltså hur saker och ting hade sett ut på kriminalitets och brottsfronten om inte motviken från högersidan hade funnits. Och jag tror att den hade varit värre än idag, även om det är jäkligt illa redan som det är. Mer skatt hade antagligen betalats också, och pengarna hade stoppats i nåt verkningslöst projekt.
Hela tanken är hypotetisk från början till slut eftersom det inte ser ut så utan vi har hyfsat jämn fördelning över könen vad gäller röstande.
Dock har vi nu mycket invandrare som röstar för sossarna så det ser ju rätt mörkt ut framåt om man säger så.

Jag känner/har känt en hel del rationellt/pragmatiskt lagda personer. Antingen är de framgångsrika eller vrak. Jag upplever att det är mycket invecklat. Rationella personer är ofta intelligenta och intelligenta personer är ofta deprimerade eller iallafall depressivt lagda. Inte alltid, men ofta. Många lär sig leva med det, dra nytta av det, hantera det, osv. För andra blir det ett livsprojekt. Jag har träffat många rationellt lagda människor som lider av svår ångest periodvis. Detta är helt och hållet min egen erfarenhet, jag skriver också väldigt förenklat om det här för att få fram min poäng. Depression/ångestsyndrom kan ju bero på andra psykiska sjukdomar som är outredda som tex aspergers osv osv osv.

Resten blir ju rena spekulationer som du själv nämner. Såhär tror jag, antingen hade det sett exakt likadant ut eftersom det kvittar om det är en man eller en kvinna från toppskiktet som styr. Enkelt uttryckt, de nätverk som styr världen marinerar sina döttrar och söner i samma marinad.

Eller så hade det sett helt annorlunda ut om kvinnor hade haft makten från grunden/från begynnelsen.

Ska jag spekulera mer så tror jag att sydamerikanerna kommer fortsätta rösta vänster, men jag tror att det bara är en tidsfråga innan araberna börjar rösta höger.
Senast redigerad av Jenny9 2019-08-11 kl. 23:59.
Citera
2019-08-11, 23:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Eller så hade det sett helt annorlunda ut om kvinnor hade haft makten från grunden/från begynnelsen.
Jag tror inte att vi hade varit kvar som ras om så vore fallet.
Citera
2019-08-12, 00:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag vet inte. Låt mig säga såhär, jag gjorde lumpen förut, vi hade ett gäng kvinnor. De hade stora stora problem med många moment som krävde stresstålighet och annat.

Jag har också märkt i livet att kvinnor har en tendens att "få hybris" när stressen blir för stor, när det blir för mycket press, man bryter ner, ibland stänger man av totalt.

Män har en mycket starkare tendens till att andas in djupt, se saken för vad den är och vad som måste göras för att ordna upp det hela.

Eller så är jag bara en kvinnohatande sexist, men det är min erfarenhet i alla fall

Okej, ja men då menar du som jag trodde att du gjorde. Jag håller med till viss del om jag ser till män och kvinnor på jobbet och i allmänhet. Jag är själv en person som går till jobbet oavsett, inte haft en sjukdag på fem år, men det är för att en är uppfostrad så. Man biter ihop helt enkelt.
Dock så kan jag hålla med om att det är vanligare att kvinnor "bryter ihop" eller stressar upp sig. Jag ser iofs inget fel med att människor lyssnar på sitt mående och släpper fram sina känslor, det behöver inte alls vara en svaghet i rätt situation. Men i sammanhang som lumpen och när arbete ska utföras är det ju klart bättre att kunna bita ihop.
Lumpen skulle jag ALDRIG utsätta mig för om jag inte blev tvingad. Fy fan.
Jag tänker att en anledning till att kvinnor klarar lumpen sämre (om det nu är så) är väl den fysiska styrkan..
Citera
2019-08-12, 00:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket

Det tror jag vi hade varit. Det förutsätter ju en könsneutral människa med "kvinnliga" egenskaper, under de förutsättningarna tror jag definitivt "vi" hade varit kvar, framgångsrikt så till och med.
Citera
2019-08-12, 00:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket

Jag blir lite nyfiken på hur du tänker här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in