2019-08-11, 19:18
Medlem
Vildvittranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är bara polis från Västerbotten som bistår polisen i Kiruna med sökandet, Dem har nog tillräckligt med folk som gör inre spaningar etc etc

Nog tror jag att de skulle ha nytta av extern, mer erfaren ? personal.
Och jag förstår inte varför man inte slagit på stora trumman tidigare? Varför har de inte hittat pojken/mannen när de har haft tre potentiella gm i förvar en vecka?!
Citera
2019-08-11, 19:32
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildvittrans
Nog tror jag att de skulle ha nytta av extern, mer erfaren ? personal.
Och jag förstår inte varför man inte slagit på stora trumman tidigare? Varför har de inte hittat pojken/mannen när de har haft tre potentiella gm i förvar en vecka?!
Inte vad jag läst mer än att dem haft hjälp från Polisen i Västerbotten så länge eftersök på går så har man förhör med personerna av en förhörsledare, I detta läge anser åklagare samt Polisen i Kiruna att man inte behöver mer extern hjälp än det har haft!
Citera
2019-08-11, 20:12
Medlem
Tycker också det är väldigt märkligt att man inte kallar in experter, uppenbarligen kommer de inte framåt. Då kan det vara läge att ta in andra experter.
Citera
2019-08-11, 20:30
Medlem
Har kiruna nån egen erfaren förhörsledare mer än Landström? Kollegan niva är ju pensionär numera.
Senast redigerad av Durandal88 2019-08-11 kl. 20:39.
Citera
2019-08-11, 20:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Tycker också det är väldigt märkligt att man inte kallar in experter, uppenbarligen kommer de inte framåt. Då kan det vara läge att ta in andra experter.
Polisen jobbar bra i det tysta dem har dem rätta i förvar det vet utredarna & åklagare, Gäller bara hitta kroppen och inget annat göra!
Citera
2019-08-11, 20:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durandal88
Har kiruna nån egen erfaren förhörsledare mer än Landström? Kollegan niva är ju pensionär numera. kirunapolisen var iaf förr välkända för sina friseringar av vad som sas under förhören. Hade man sen ngn av katastroferna bröderna Gustavsson var man körd utan egen kunskap av rättsprocessen. Klåparbröderna är ju kvar än tyvärr. Däremot är den tragikomiska åklagaren Isaksson borta. Vill man ha ett försvar överhuvudtaget måste man till gällivare o Nergård el Müchler. Ett bra försvar kräver att man tar sig till Haparanda o anlitar Tuhkanen, el. Arnhof luleå. Eller Eliten: Johan Eriksson, Peter Althin, Thomas Olsson alla sthlm.
Ingen har Markku eller Arnhof som sin försvarare av dessa som är häktade utan det var ngn från Piteå samt Luleå och den sista kommer jag ej i håg!
Citera
2019-08-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ingen har Markku eller Arnhof som sin försvarare av dessa som är häktade utan det var ngn från Piteå samt Luleå och den sista kommer jag ej i håg!

ingen som minnss nå namn? tanten från g-vare Muchler är helt keff.
Citera
2019-08-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Han bad förmodligen inte en läkare att få en remiss till psyk pga sina klösmärken, fattar väl alla! Det jag sa är att han hade det i ansiktet när han var till akuten i samband med att han blev inlagd på psyk, enligt någon som befann sig på akuten samtidigt .
Hoff

Jimmy larsson lider av panikångest, någon som vet om häktning mordsamvete triggar igång panikångest och lättar ångesten om han erkänner.
Citera
2019-08-11, 21:54
Medlem
De misstänktas advokater är om ingen nu bytts ut:

M.I: Marcus Ström
J.L: Lars Grönberg
M.S: Håkan Lundström
Citera
2019-08-11, 21:57
Medlem
En av MGM blev ju hämtad från kuoksu. Månne om det finns någon chans att han är dumpad från bron som går över älven.
Citera
2019-08-11, 22:08
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juveler
En av MGM blev ju hämtad från kuoksu. Månne om det finns någon chans att han är dumpad från bron som går över älven.
Vart är den förkortningen eg i KIA.....
Citera
2019-08-11, 22:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Juveler

Vad är det för något?

Vad betyder det här ordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in