2019-08-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenh00k
Man kan dömas för dråp / mord även om kroppen inte hittas. Allt hänger ju på hur bevisningen ser ut. Har åklagaren bra bevisning som tyder på att den eller dom tagit JD av daga så döms dom för det. Men som jag skrev, förstår inte varför åklagaren inte tillägger ytterligare misstankar eftersom hen får betydligt mer resurser och hjälpmedel om det skulle vara ett misstänkt dråp / mord.
Så tyvärr får jag en känsla av att åklagaren i detta fall inte har så stark bevisning.

De har haft gott om tid på sig att städa efter sig, om de inte hittar BO och kan knyta MGM till platsen blir det nog ingenting av det hela.

Men JL kan ju ha angett de två andra och det är kanske därför de sitter häktade.
Citera
2019-08-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotDive
Har iaf fått en bild av att polisen nu har fått väldigt många indikationer och vittnesmål genom förhör att dessa GM gjort något skumt tidigt på morgonen den 27:e.

Har svårt att tro att GM kommer kunna frias helt men de åker nog tyvärr inte dit för dråp så länge eve kropp saknas?

Men rätt som det är kanske kroppen återfinns, även om det går lång tid och då vet ju polisen vilka som är inblandade och de kan fortfarande få ett straff för dråp eller vållande till annans död...antar jag.

Söker polisen någonstans nu?

Var det du som skapade den långa tråden på Jodel som sen plockades bort? Med massor utav ny info?
Citera
2019-08-11, 14:12
Medlem
DoNotDives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeraPasithea
Var det du som skapade den långa tråden på Jodel som sen plockades bort? Med massor utav ny info?
Kanske det
Citera
2019-08-11, 14:14
Medlem
Citat:
Kanske det

Kände igen ditt sätt att skriva. Var det du som tog bort den eller blev den anmäld? Lyckades man komma fram till vilken bil det var som hade varit i byn eller ville den personen aldrig berätta vilken bil det gällde?
Citera
2019-08-11, 14:19
Medlem
DoNotDives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeraPasithea
Kände igen ditt sätt att skriva. Var det du som tog bort den eller blev den anmäld? Lyckades man komma fram till vilken bil det var som hade varit i byn eller ville den personen aldrig berätta vilken bil det gällde?
Du är uppmärksam du!👍
Ledsen för det men valde att ta bort den själv av anledning jag inte anger.
Bilmodell framkom ej tyvärr trots många påtryckningar
Citera
2019-08-11, 14:25
Medlem
kaptenh00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slrtbrtfst
De har haft gott om tid på sig att städa efter sig, om de inte hittar BO och kan knyta MGM till platsen blir det nog ingenting av det hela.

Men JL kan ju ha angett de två andra och det är kanske därför de sitter häktade.

Så är det. Men känns inte som att man har så stabilt psyke att lyckas få bort allt spår efter en sådan gärning. Och jag känner som sagt alla inblandade förutom MS och jag har en känsla av att MI är den som stått för "tänket" då han brukar spåra iväg i sina tankar när man gjort knas. Tror dock inte JL törs "sätta dit" MI. Tror däremot MI försökt få JL att ta på sig de mesta / allt. Om han lyckas återstår ju att se.
Citera
2019-08-11, 15:07
Medlem
Misstänker att efter ett tag i häkte med fulla restriktioner mjuknar den svagaste länken. Om man kikar på vad Leffe GW säger om sånthär, sin statistik, så kommer ngn att erkänna stegvis genom att komma med förklaringar till den bevisning som ev. hittats och anpassa historien till det som kommit fram. O eftersom ingen kropp hittats där de letat tyder det på att ngn av dem har angett platsen men kanske utan att själv påstå sig deltagit i brottet, naturligtvis spekulationer men följer gw.s mall över sånthär. Däremot är man nyfiken på exakt vad som hittats för objektiva fynd för att få dem häktade för människorov? Mord el. dråp kräver normalt att det krävs såna fynd som visar att BO ej kan vara i livet. Ett grovt exempel vore hjärnsubstans el. liknande. Möjligtvis kan det vara så att de har människorov pga ngn har sett dem lämna lägenheten med BO på något sätt. Men det lär ju visa sig förr el. senare.
Citera
2019-08-11, 15:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bra bevisning.

Citat:
Man kan dömas för dråp / mord även om kroppen inte hittas. Allt hänger ju på hur bevisningen ser ut. Har åklagaren bra bevisning som tyder på att den eller dom tagit JD av daga så döms dom för det. Men som jag skrev, förstår inte varför åklagaren inte tillägger ytterligare misstankar eftersom hen får betydligt mer resurser och hjälpmedel om det skulle vara ett misstänkt dråp / mord.
Så tyvärr får jag en känsla av att åklagaren i detta fall inte har så stark bevisning.

Visst kan man dömas för dråp/mord utan en kropp men det blir besvärligare.

Precis som du skriver krävs det bra bevisning från åklagarens sida. Har åklagaren det? Jag vet inte.
Citera
2019-08-11, 15:23
Medlem
svanmans avatar
Citat:
Har iaf fått en bild av att polisen nu har fått väldigt många indikationer och vittnesmål genom förhör att dessa GM gjort något skumt tidigt på morgonen den 27:e.

Har svårt att tro att GM kommer kunna frias helt men de åker nog tyvärr inte dit för dråp så länge eve kropp saknas?

Men rätt som det är kanske kroppen återfinns, även om det går lång tid och då vet ju polisen vilka som är inblandade och de kan fortfarande få ett straff för dråp eller vållande till annans död...antar jag.

Söker polisen någonstans nu?

Källa jodel tråd,
Hörde att det söks längs älven.
Citera
2019-08-11, 16:29
Medlem
Citat:
Känns ju dock jäkligt konstigt att åka in på akuten med rivsår i ansiktet och ett jack i huvudet för att få komma till psyk? Dom / han lär ju ha dragit en jävla vals isåfall om ev självskadebeteende. Typ råkade hoppa in i väggen ett par ggr.
Annars gör nog ingen läkare bedömning att fara till psyk med sådana skador.
Just saying 👌
Han bad förmodligen inte en läkare att få en remiss till psyk pga sina klösmärken, fattar väl alla! Det jag sa är att han hade det i ansiktet när han var till akuten i samband med att han blev inlagd på psyk, enligt någon som befann sig på akuten samtidigt .
Hoff
Citera
2019-08-11, 17:40
Medlem
Vildvittranss avatar
Man undrar också om expertis utifrån inkallats eller om det endast är Norrbottens (i viss mån Västerbottens) poliskår som arbetar med fallet....?
Citera
2019-08-11, 17:51
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildvittrans
Man undrar också om expertis utifrån inkallats eller om det endast är Norrbottens (i viss mån Västerbottens) poliskår som arbetar med fallet....?
Det är bara polis från Västerbotten som bistår polisen i Kiruna med sökandet, Dem har nog tillräckligt med folk som gör inre spaningar etc etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in