2019-08-11, 15:17
Medlem
Ettsjutrettons avatar
En person jag glömde bort som suttit mycket länge är Leo Gunnar Markus Lindvall, f 1955. Dömd till rättspsykiatrisk vård för mord. Inlåst sedan 1988 (31 år). Mördade sin egen mor 1980 och dömdes även då till sluten vård. Blev friskförklarad och släpptes ut 1985, tre år innan han "slog till" igen.
Citera
2019-08-11, 15:20
Medlem
Abelssuns avatar
Sitter han som mördade den där fackföreningsledaren inlåst ännu eller är han ute? Det är ju rätt många år sedan nu men mord på valda personer bara för att de är valda borde ge flera årtionden i råtthålet.
Minns inte namnet men hette han inte Hampus Hellrekant eller något sådant.

Jag undrar för jag kände en vän till fackföreningsledaren.
Citera
2019-08-11, 15:22
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Sitter han som mördade den där fackföreningsledaren inlåst ännu eller är han ute? Det är ju rätt många år sedan nu men mord på valda personer bara för att de är valda borde ge flera årtionden i råtthålet.
Minns inte namnet men hette han inte Hampus Hellrekant eller något sådant.

Jag undrar för jag kände en vän till fackföreningsledaren.
Han är ute sedan länge. Fick sitt straff tidsbestämt till 11 år.
Citera
2019-08-11, 15:23
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Han är ute sedan länge. Fick sitt straff tidsbestämt till 11 år.
OK!
För djävligt, sådana facistsvin som mördar borde aldrig få komma ut!
Citera
2019-08-11, 15:26
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
OK!
För djävligt, sådana facistsvin som mördar borde aldrig få komma ut!
Han fick livstid för att ha avrättat en person medelst pistolskott i huvudet. Medan andra, t ex elsexmördaren Leif Johansson, får ett par år för att ha våldtagit och torterat en ung flicka till döds. Så jag skulle personligen inte ta GM i fallet Söderberg som något praktex på att mördare borde få sitta längre.
Citera
2019-08-11, 16:01
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Han fick livstid för att ha avrättat en person medelst pistolskott i huvudet. Medan andra, t ex elsexmördaren Leif Johansson, får ett par år för att ha våldtagit och torterat en ung flicka till döds. Så jag skulle personligen inte ta GM i fallet Söderberg som något praktex på att mördare borde få sitta längre.
Då har vi kanske olika åsikter. Dessutom har jag inga åsikter om personer eller fall jag inte känner till men den där Hampus kan jag inte med alls bara för att han så kallblodigt mördat en annan människa. Hade vi haft dödsstraff hade problemet varit borta.
Citera
2019-08-11, 16:10
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Då har vi kanske olika åsikter. Dessutom har jag inga åsikter om personer eller fall jag inte känner till men den där Hampus kan jag inte med alls bara för att han så kallblodigt mördat en annan människa. Hade vi haft dödsstraff hade problemet varit borta.
Är personligen ingen anhängare av dödsstraff då jag tror att ett väldigt långt fängelsestraff "svider" mer än en giftinjektion.
Citera
2019-08-11, 16:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mord igen 1988.

Citat:
En person jag glömde bort som suttit mycket länge är Leo Gunnar Markus Lindvall, f 1955. Dömd till rättspsykiatrisk vård för mord. Inlåst sedan 1988 (31 år). Mördade sin egen mor 1980 och dömdes även då till sluten vård. Blev friskförklarad och släpptes ut 1985, tre år innan han "slog till" igen.

Vem mördade den här mannen 1988?
Citera
2019-08-11, 17:30
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vem mördade den här mannen 1988?
(FB) Återfallsmördare
Citera
2019-08-11, 17:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Samma fall.

Citat:
(FB) Återfallsmördare

Det var precis det fallet jag hade i åtanke.

Den här personen var verkligen inte psykiskt frisk.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-08-11 kl. 18:06.
Citera
2019-08-11, 21:17
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det var precis det fallet jag hade i åtanke.

Den här personen var verkligen inte psykiskt frisk.
Han klarade inte av när folk anmärkte på hans städning. Modern tog han kål på då hon bad honom att städa sitt rum, och mordet 1988 hade sin upprinnelse i att hyresvärden sade till honom att en stank spred sig från hans lägenhet.
Citera
2019-08-11, 22:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förenat med livsfara att klaga på hans städning.

Citat:
Han klarade inte av när folk anmärkte på hans städning. Modern tog han kål på då hon bad honom att städa sitt rum, och mordet 1988 hade sin upprinnelse i att hyresvärden sade till honom att en stank spred sig från hans lägenhet.

Ja att begära att den här personen skall städa bättre är uppenbart förenat med livsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in