Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Naturligtvis förknippas märkena med UK, och oavsett hur mycket du än önskar att det inte vore så vet även ägarna av både lyxmärkena och de mer modesta Mini att deras brittiskhet säljer.
Din åsikt är lika bra som min. Ferrari säljer för att det är en Ferrari, inte pga "made in Italy". Annars hade Fiat varit ett eftertraktat märke. Detsamma gäller Jaguar, RR och Bentley.
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Fast vi kommer från ämnet. Jämfört med vad vi pratar om här har Ryssland absolut inget att komma med varken när det gäller kläder, bilar, skor eller något annat relevant för denna diskussion. "Made in Russia" är knappast något som säljer.
Jag slår vad att det finns ryska märken som vi i väst inte hört talas om, men som ryssar känner till.
Jämförelsen med brittiska märken blir orättvis, då britter hade all tid i världen att bygga upp diverse märken. Det kunde inte Ryssland/Sovjet mellan 1918-1991. Märken för konsumentmarknaden tar tid att bygga upp, och mycket har med image att göra, inte om produkten är bra eller dålig.
Om "made in Russia" inte säljer, varför tror du att "made in UK" säljer? Vad grundar du det på? Kan inte komma på när jag senast såg något med "made in UK" på, än mindre att folk (anglofiler undantagna) köper en produkt enbart utifrån "made in UK".
I ett annat inlägg menar du att du inte kan tänka dig köpa ryska varor just för att de är ryska. Då handlar det inte längre om kvalitet, pris, förnuft, utan om ren och skär russofobi från din sida. Du baserar din åsikt på ett önsketänkande.