2019-08-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja att SD har försatts på fri fot var ingen fråga, det var ett konstaterande.

Frågan gällde vem som nu äger frågan om att behålla SD som skäligen misstänkt. Du har nu svarat att det är åkl.
Du har nu således helt, utan att ens bemöda dig om minsta lilla pudel, bytt fot med en något vinglig 180 graders piruett:

Nja, jag tycker inte att jag gjort det. Får väl läsa igenom denna konversation imorgon. Nu går det inte. Slut ström i solbatteriet.
Senast redigerad av Remark 2019-08-11 kl. 00:11.
Citera
2019-08-11, 00:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. En del gällde att SD sattes på fri fot. Den anser jag besvarad.
Den andra delen gällde hur SD skall slippa "misstankegraden: skäligen misstänkt. Har jag fattat det rätt?

Den "äger" i dagsläget Åklagaren som kan välja att avskriva den. Där verkar inte Åklagaren inte vara än. Hon anser att den sista pusselbiten fortfarande finns inom räckhåll. Det finns inga andra skäl för en Åklagare att vidmakthålla misstankegraden.
Ja, det är märkligt. Det har ju tydligen skrivits flera hundra artiklar om den här utredningen nu, men ännu har alltså ingen journalist frågat Åsa Hiding varför hon säger sig misstänka just SD.

Jag har inte tidigare brytt mig om de här konspirationsteorierna i tråden som går ut på att det kan finnas personkopplingar mellan utredare och andra inblandade, men snart börjar man ju nästan undra.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-11 kl. 00:36.
Citera
2019-08-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, jag tycker inte att jag gjort det. Får väl läsa igenom denna konversation imorgon. Nu går det inte. Slut ström i solbatteriet.

Håller med, du har inte gjort det. Alltså pudlat. Däremot piruetterat så det står härliga till.

Men då är vi överens. Avs ägande av misst-grad. Gott så.
Citera
2019-08-11, 01:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Noterar att du fått svar/kommentar från både "Ugglan" och "Fruktblessen".

Kan tillägga att brorsan inte har nån kontakt med sina adoptivföräldrar, alltså de som i NA uttryckte sin förtvivlan över att mordet på Lena ännu inte är löst. Tror det var i början av maj den artikeln publicerades. Nu är det strax mitten av augusti.

Det fetade: Hur vet du det? Vet du varför? Hade LW och brodern kontakt?
Citera
2019-08-11, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Men för helvete, lägg dig ner på magen å försök å få ner hela
ansiktet i marken så att ett djur inte kan komma åt det, lycka till med det.

Enligt ÅK så hade hon utsatts för "kraftigt våld mot kroppen", det kanske du kommer ihåg.

Till observandum, Detta inlägget var inte skrivet till mig @JokerMannen, (här ovan sett), utan till en annan medlem inom tråden nyligen postat, men, jag går in här och lämnar det som jag själv känner till, vilket jag tidigare deklarerat inom mina inlägg.

■ Ett tillhygge hade brukats av Gärningspersonen, och som då, vid det aktuella tillfället hade inriktats mot Hjärsta-kvinnan's då sårbara kroppsytor med uppsåt att döda sitt offer.

Mvh/ @Kurt Jokern Olsson
Citera
2019-08-11, 04:54
Medlem
Citat:
Ledsen men jag tror du gör en tankevurpa.
Att den funna kroppen under ett par dygn bedömdes vara "oidentifierbar" hänger ju ihop med att det inte omgående går att bortom rimligt tvivel slå fast att det är den försvunna LW man hittat. Inte ens ev tatueringar skulle med säkerhet kunna göra att Polisen direkt skulle våga meddela anhöriga att det är LW som hittats.

Vi måste betänka att kroppen helt oskyddad legat ute i mer än 4 dygn i mitten av maj. De flesta människor har ingen aning om vad detta i sig kan ställa till med vad gäller hur ett ansikte påverkas. Jag sätter en bra slant på att ingen som helst attack har riktakts mot LW:s ansikte, det är tiden och djuren som skadat det svårt, ingenting annat!

Hej @Carinah78

Tro får man göra inom kyrkan's väggar, utanför är verkligheten annorlunda, om du förstår vad jag menar ?

Jag vet hur mycket stryk, den stackars då utsatta 45-åriga trebarns-modern fick mottaga på sina olika sårbara kroppsytor.

Du skall ha klart för dig en sak @Carinah78, att det här handlade om en brutal och hänsynslös döds-misshandel som då utfördes av en själsligt sjuk individ med hjälp av ett tillhygge, inkluderat sparkningar, det här är betydligt allvarligare än vad du tror och tycks kunna tänka dig. Det här var horribelt.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-11, 05:29
Medlem
Citat:
Varken du eller JM är bevandrade i post mortem-processer vad gäller kroppar som ligger oskyddade utomhus under flera dagar, så mitt välmenande råd blir: Ge dig inte in på områden du inte har en aning om!

Ang det där med att jag skulle anse att LW förtjänade att bli mördad, ber jag att få hänvisa dig till min kommentar till kontot Ulanna nyss. Ni är båda lika bedrövliga på att läsa svensk text.

Hej @Carinah78

Som jag tidigare deklarerat, så var den avlidna kroppen däven [fuktig] och utsöndrade lik-odör då den kontrollerades av RättsLäkarna på den då aktuella mordplatsen. Den avlidna kroppen hade då fått vistats i utomhus-miljön drygt 4 dygn och 15 timmar, vilket jag i min tur tidigare deklarerat, vilket tycks ha undgått din uppmärksamhet.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Angående Hjärsta-kvinnan's då synliga kropps-skador efter misshandeln, så återkommer jag till dig och övriga medlemmar om detta Ds.
Citera
2019-08-11, 06:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är väl snarare bättre och enklare för rättsväsendet i Sverige om SD är oskyldig. Då slipper man stå till svars för de anmälningar och sök efter hjälp och stöd som LW gjort men som man ignorerat. Men man verkar främst koncentrera sig på att försöka lösa fallet snarare än att ta den enkla vägen ut för sig själva.

Vad gäller ditt nonsens om "extremt grova hot och trakasserier" så bör man nog ställa sig undrande till varför LW inte anmält dom extrema hoten som hon gjorde när hon inte fick kn*lla.

Dom uteblivna anmälningarna rimmar illa med din trovärdighet.
Citera
2019-08-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad gäller ditt nonsens om "extremt grova hot och trakasserier" så bör man nog ställa sig undrande till varför LW inte anmält dom extrema hoten som hon gjorde när hon inte fick kn*lla.

Dom uteblivna anmälningarna rimmar illa med din trovärdighet.

Där, just där avslöjar du dig att gå SDs ärenden.
Sedan allra första början i tråden har du konsekvent påstått att LW bara ljuger och klistrat negativa epitet på henne, att hot och trakasserier från SD inte förekommit, trots att flera uppgiftslämnare bekräftar att så är fallet

Samtidigt försöker du att tala om hur SD på alla sätt är en så hyvens kille som i själva verket är missförstådd och att han är det egentliga offret.

Du är lika enkelspårig i detta upprepade tjat som jag är när jag framhåller SD som en sällsynt vedervärdig människa med onda gärningar på sitt samvete.

Skillnaden är att jag VET hur det förhåller sig
och känner till de flesta inblandade..
Du, du vet ingenting och har liksom SD en rutten karaktär.

Tråden har sedan länge pga JM, Masken snoris, carina mfl kraftigt avvikit till att handla om oväsentligheter.
Om inte SD mördade Lena, vem var det då, och varför?
JG, HD, PJ, Peter Cabrio, mgl, beholder, eller vem?
För hon är väl mördad, är hon inte det? Har inte någon på ett grymt och bessinningslöst sätt mördat en livsglad och underbar trebarnsmor?
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-11 kl. 08:28.
Citera
2019-08-11, 09:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är märkligt. Det har ju tydligen skrivits flera hundra artiklar om den här utredningen nu, men ännu har alltså ingen journalist frågat Åsa Hiding varför hon säger sig misstänka just SD.
De har säkert frågan men inte fått något svar.
Har du aldrig hört talas om förundersökningssekretess?
Citera
2019-08-11, 09:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Carinah78

Tro får man göra inom kyrkan's väggar, utanför är verkligheten annorlunda, om du förstår vad jag menar ?

Jag vet hur mycket stryk, den stackars då utsatta 45-åriga trebarns-modern fick mottaga på sina olika sårbara kroppsytor.

Du skall ha klart för dig en sak @Carinah78, att det här handlade om en brutal och hänsynslös döds-misshandel som då utfördes av en själsligt sjuk individ med hjälp av ett tillhygge, inkluderat sparkningar, det här är betydligt allvarligare än vad du tror och tycks kunna tänka dig. Det här var horribelt.

Mvh/ @JokerMannen
Övervåld är väldigt typiskt för de mord där en man dödar en kvinna som lämnar honom.
Citera
2019-08-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Carinah78

Mvh/ @JokerMannen
Det först fetade:
Ledsen, men du har inte på minsta vis styrkt att du har den grad av kännedom kring kroppen, att jag därför rakt av köper dina påståenden. Tyvärr.
När du t ex skriver "sina olika sårbara kroppsytor", så medför det att du anser att det finns kroppsytor som inte skulle vara sårbara. Alla kroppsytor är förstås sårbara och då givetvis med stor variation vad gäller vilka skador och konsekvenser våld mot dessa olika områden kan medföra för möjligheten att överleva.
Däremot är jag enig med dig när det gäller att våldet mot LW varit både brutalt och hänsynslöst, sannolikt rentav besinningslöst.

Det andra fetade:
När det gäller vad jag tror om skador medvetet riktade mot människor, så finns det faktiskt ingenting jag inte kan tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in