Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Du har väl aldrig granskat SD så jag förstår inte varför du blandar in honom.
När jag bad dig klargöra hur du ser på skillnaden mellan att hänga ut eller granska LW så misstolkar du fullständigt.
Du som gärna tjatar om hur andra använder orden kan väl förklara hur du ser på skillnaden mellan granskning och uthängning och hur du sen tillämpar det när det gäller LW.
Varför kallar du det granskning när du upprepar samma sak flera gånger om dagen i flera månaders tid? Jag kallar det uthängning.
Låt mig ge dig ett aktuellt exempel på skillnaden mellan
att granska och
att hänga ut:
F n har ett av barnen W nyligen diskuterats här i tråden. Det handlar om alibi och om ett sånt finns eller ej. Då pågår en sorts
granskning.
Men om nån väljer att med lätt identifierbar beskrivning av vederbörande och kanske antyda att h*n kan vara den som dödat LW, då kallar jag det en
uthängning.
Nu börjar jag bli trött på dig och ditt onormala intresse för min person. Försök att fokusera på tråden i st f på lilla mig, tack!
Läs gärna här nedan vad skribenten
Draifos försöker hjälpa dig med. Det vore på sin plats att h*n fick ett tack från dig, men det är väl att önska det omöjliga, va?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ett försök att förklara skillnaden mellan uthängning och granskning:
Uthängning:
I de första hundra artiklarna som
Nerikes Allehanda publicerade 2018 gick man helt okritiskt polis och åklagares ärenden, och hjälpte glatt till med det sjuka drevet mot
den misstänkte mördaren. Det här kan man kalla
uthängning.
Granskning:
Sedan i maj 2019 vände
Nerikes Allehanda plötsligt tvärt, och började nu i en ny artikelserie kritiskt ifrågasätta hela spektaklet. Här närmade man sig något som faktiskt skulle kunna kallas en
granskning:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)