2019-08-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad tycker du om det sista i mitt inlägg, det du valde å inte kommentera?
Jag finner det högst otroligt att NW skulle klara att utföra detta mord på sin egen mamma, utan att visa någon som helst ånger efteråt. Tyckte jag var tydlig med det, särskilt då på hans lillebrors födelsedag. Tycker du inte att det vore väldigt märkligt och mycket otroligt själv, att pojken skulle vara så kall när familjen sörjer och är ledsna?
Citera
2019-08-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte fastställt alls. JM hittar på nya trådsanningar varje dag.

MH är den enda kvinna som vi i tråden känner till som öppet hatar LW.
Vad HD känner är mer oklart även om hon också skulle kunna tycka sig ha orsak att hata LW.
Hej Hoppsann ja jag tycker det varit mycket information från JokerMannen, i udda form av frågor, från början. Men hur kan han veta så mycket om han ingenting vet? Därför är det dock intressant, oavsett så vill jag ha svar på det jag undrar över för att bilda mig en klar uppfattning.
Citera
2019-08-10, 11:44
Medlem
Citat:
Däven är inte det ordet jag skulle använda.
Däremot så ruttnar en kropp som ligger som LW låg.
Det plus att rävar å grävlingar t.ex. ger sig på den, inte unikt att tungbenet
försvinner då dom tycks föredra hals samt kinder å läppar, mjukdelar.
Men det där viste du väl redan.
Fast jag tänker på att JokerMannen uppgav att de vände på kroppen och verkar fått en smärre chock, hur kan djur då varit där om ansiktet var vänt nedåt?
Det jag reagerar på är varför vederbörande ger oss detaljen att kroppen var mycket däven, och vad detta för detalj skulle vara av intresse, dessutom? Om någon vet, har kunskap om detta? JokerMannen verkar välja att inte svara på mina funderingar.
Senast redigerad av KonstApel006 2019-08-10 kl. 11:47.
Citera
2019-08-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Fast jag tänker på att JokerMannen uppgav att de vände på kroppen och verkar fått en smärre chock, hur kan djur då varit där om ansiktet var vänt nedåt?

Men för helvete, lägg dig ner på magen å försök å få ner hela
ansiktet i marken så att ett djur inte kan komma åt det, lycka till med det.

Enligt ÅK så hade hon utsatts för "kraftigt våld mot kroppen", det kanske du kommer ihåg.
Citera
2019-08-10, 11:52
Medlem
Citat:
Jag finner det högst otroligt att NW skulle klara att utföra detta mord på sin egen mamma, utan att visa någon som helst ånger efteråt. Tyckte jag var tydlig med det, särskilt då på hans lillebrors födelsedag. Tycker du inte att det vore väldigt märkligt och mycket otroligt själv, att pojken skulle vara så kall när familjen sörjer och är ledsna?

Då får vi hoppas att utredningen inte tänkte som du när dom kollade
upp honom, om dom nu har gjort en ordentlig koll på honom.

Jag vill fortfarande se att han kan avföras, på säkra grunder.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-08-10 kl. 11:58.
Citera
2019-08-10, 12:10
Medlem
Citat:
Men för helvete, lägg dig ner på magen å försök å få ner hela
ansiktet i marken så att ett djur inte kan komma åt det, lycka till med det.

Enligt ÅK så hade hon utsatts för "kraftigt våld mot kroppen", det kanske du kommer ihåg.
Carl-Janne...OM det är så att hon inte lagt sig där själv, utan tex fått sitt ansikte fullkomligt insparkat och därefter någon vänt på hennes kropp, så tänker åtminstone jag, att det varit svårt att komma åt ett ansikte som varken finns eller då syns. Tror du inte?
Senast redigerad av KonstApel006 2019-08-10 kl. 12:30.
Citera
2019-08-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God efter-natt @Carinah78

Jag kommer här nedan att ställa följande fråga till dig, och jag vill be dig vänligt att endast svar på själva frågan som sådan ställd.

Frågan: ) Varför tror du att den avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket var oidentifierbar vid det då aktuella tillfället ?

Mvh @JokerMannen
Ledsen men jag tror du gör en tankevurpa.
Att den funna kroppen under ett par dygn bedömdes vara "oidentifierbar" hänger ju ihop med att det inte omgående går att bortom rimligt tvivel slå fast att det är den försvunna LW man hittat. Inte ens ev tatueringar skulle med säkerhet kunna göra att Polisen direkt skulle våga meddela anhöriga att det är LW som hittats.

Vi måste betänka att kroppen helt oskyddad legat ute i mer än 4 dygn i mitten av maj. De flesta människor har ingen aning om vad detta i sig kan ställa till med vad gäller hur ett ansikte påverkas. Jag sätter en bra slant på att ingen som helst attack har riktakts mot LW:s ansikte, det är tiden och djuren som skadat det svårt, ingenting annat!
Citera
2019-08-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Trådsanningar kommer och går, men flera ts har tydligt visat att de vill att vissa ska bestå. T ex att LW får skylla sig själv att hon mördats för att hon har knullat med en gift man. Rosamund ville tjata in att det var minst 3 gifta män och C78 återkommer ständigt med lika och olika uttryck som i slutändan har samma betydelse, d v s att LW fick skylla sig själv att hon blev mördad, för hon hade ju haft sex med en gift man.
Ja usch hur kan någon rättfärdiga ett mord, oavsett deras gärningar i livet?
Citera
2019-08-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det du håller på med är uthängning, eftersom du sedan flera månader tjatar om samma information flera gånger om dagen.
Granskning handlar mer om att utforska och hitta nya infallsvinklar och ny information, men det gör du aldrig.
Du som gärna tjatar om hur andra använder orden kan väl förklara hur du ser på skillnaden mellan granskning och uthängning och hur du sen tillämpar det.

PS. Vet du varför JM skickar PM om dig?
Om inte du förstår skillnaden mellan att granska t ex SD och att hänga ut honom som mördare, är nog inte jag rätt person att hjälpa dig, tyvärr.

Ang din märkliga fråga om PM:
Hur tänker du dig att jag skulle kunna veta orsaken till att nån skickar PM rörande mig när jag inte ens vet att så sker?
Var är ditt förnuft?
Citera
2019-08-10, 12:29
Medlem
Citat:
Då får vi hoppas att utredningen inte tänkte som du när dom kollade
upp honom, om dom nu har gjort en ordentlig koll på honom.

Jag vill fortfarande se att han kan avföras, på säkra grunder.
Då får vi hoppas att utredarna inte tänker som dig haha...en så ung pojke hade garanterat brytit ihop för längesedan, och mycket troligt känner UW sina barn mycket väl. Över ett år har gått och jag garanterar att ingen utredare tänker som dig och de är noggranna och uppmärksamma på detaljer.
Citera
2019-08-10, 12:44
Medlem
Citat:
Lilla du Carinah...nu var det så att JokerMannen gett uppgifter om att Lena misshandlats med så kraftigt våld till oigenkännlighet, tyder det på att JokerMannen menar bålen då, eller bakbenen som är söndertrasat, menar du så Carinah?

Och sluta kritisera och påstå saker när du inte hänger med i diskussionen! Du är just slapp och dum, sluta kränk människor i tråden, du har ingen respekt för någon, inte ens för dig själv som med ord kan skriva att en mördad person får skylla sig själv, slapp och pinsam får stå för dig själv helt å hållet!
Varken du eller JM är bevandrade i post mortem-processer vad gäller kroppar som ligger oskyddade utomhus under flera dagar, så mitt välmenande råd blir: Ge dig inte in på områden du inte har en aning om!

Ang det där med att jag skulle anse att LW förtjänade att bli mördad, ber jag att få hänvisa dig till min kommentar till kontot Ulanna nyss. Ni är båda lika bedrövliga på att läsa svensk text.
Citera
2019-08-10, 12:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det jag reagerar på är varför vederbörande ger oss detaljen att kroppen var mycket däven, och vad detta för detalj skulle vara av intresse, dessutom? Om någon vet, har kunskap om detta? JokerMannen verkar välja att inte svara på mina funderingar.

Jag tvivlar på att JM vet mer än det som går att ta reda på offentligt, via media, tråden, pm från någon, läggningar och bloggar. Därtill kan man ju lära sig en mängd saker via nätet idag.

Har svårt med med att pilla på mobilen så istället för spoiler lägger jag in en varning för känsliga läsare.

Om en kropp legat utomhus i den värme som var i maj förra året påverkas den inte bara av djur, utan angrips även av diverse insekter och småkryp.
Kroppsöppningar som ligger öppet angrips först, sårskador drar till sig flugor och därefter andra småkryp.
Värmen gör att kroppen sväller och huden spricker. Vätska sipprar ut. Huden och de svällda vävnaderna får en mörk ton.

Om LW fått slag över huvudet och ansiktet är det inte bara fåglar, grävlingar, rävar, råttor och insekter mm som kan ha angripit ansiktet utan också värmen har gjort sitt.

Här kan man läsa lite om hur insekter kan angripa en död kropp:
https://www.fokus.se/2012/09/insekterna-som-avslojar-mordaren/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in