2019-08-10, 18:50
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag menade flygningen över både nord och sydpolen. De flög tvärs över Antarktis.

Vi 2:10 i det här klippet visas vilken väg över Antarktis som flygningen skedde:
https://www.youtube.com/watch?v=RdqwEaMsj2Y

Du såg annars planets rut i artikeln du länkade. Ska inte behöva titta på nåt YouTube klipp.
Citera
2019-08-10, 18:54
Medlem
Tremendouslys avatar
Btw...planet flög från Kennedy Spacecenter som är en grundbult i hela den fantastiska lögnen. Nej tack, nästa gång får du länka något mer trovärdigt från en oberoende källa.
Citera
2019-08-10, 18:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Tror du att alla som tror att jorden är rund är smarta människor och att alla som tror att den är platt är idioter?

Nej du behöver inte vara idiot som i sinnesslö för att tro att jorden är platt.
Du behöver däremot vara okunnig inom naturvetenskap och lida av ett kraftigt konfirmeringsbias. De flesta verkar dessutom lida av någon form av religiös fundamentalism som gör att de sätter sin tro framför enkla observationer.
Citera
2019-08-10, 18:57
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Min förhand bestämda tro är att jorden är ungefär som vid mina fötter, tills mamma och pappa babblade om den propaganda dom blev utsatta för som små och till att jag började skolan, då fick jag fantasier om häftig rymd och badbollar i tomma intet. Sen när jag började förstå att NASA är fejk, så litar jag inte längre på vad propagandan programmerat mig till att tro. Logisk fakta om fysik och sånt är ju självklart. Sen kan man vrida och vinkla den faktiska fysiken mot olika teser om vad jorden är, så länge det stämmer med fysiken. Fysik i rymden har vi bara att förlita oss på vad pengajättar talar om. Det är trots allt väldigt få personer som besökt eran påstådda rymd. Resten av alla andra är bara en flock som följer rymdgudarnas ord och animationer.
Du hade inget att säga om bilden?
Citera
2019-08-10, 18:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Btw...planet flög från Kennedy Spacecenter som är en grundbult i hela den fantastiska lögnen. Nej tack, nästa gång får du länka något mer trovärdigt från en oberoende källa.
OK, hur när Kennedy Spacecenter får man vara innan man diskvalificeras som källa?
Jag har frågat vilka källor du godkänner.
Citera
2019-08-10, 19:00
Medlem
Tremendouslys avatar
Jag skulle bli extremt positivt överraskad om världen såg ut så här https://i.redd.it/zbt6knzx7s101.jpg
Senast redigerad av Tremendously 2019-08-10 kl. 19:06.
Citera
2019-08-10, 19:02
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
OK, hur när Kennedy Spacecenter får man vara innan man diskvalificeras som källa?
Jag har frågat vilka källor du godkänner.

Oberoende källa = Någon som på eget bevåg vill ta fram sanningen bekostat av sig själv. Varför får inte du och jag etc köpa en båt och segla till Antarktis? Söka tillstånd hos vem,varför det?
Citera
2019-08-10, 19:06
Medlem
Citat:
Oberoende källa = Någon som på eget bevåg vill ta fram sanningen bekostat av sig själv. Varför får inte du och jag etc köpa en båt och segla till Antarktis? Söka tillstånd hos vem,varför det?

https://www.polarquest.se/resor/antarktis/till-sydpolen-med-flyg-20192020
Citera
2019-08-10, 19:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
... Logisk fakta om fysik och sånt är ju självklart....

Några fakta:
det är 1000 mil från nordpolen till ekvatorn.
ekvatorn är 4000 mil lång.
solen går ned med oförändrad storlek.
polstjärnan kan observeras lika många grader över horisonten som den breddgraden på observationen.
det är 400 mil från Sydney till Perth.
det går att flyga direkt från Sydney till Johannesburg på 12h
stjärnhimlen roterar åt olika håll på södra resp norra halvklotet
gyrokompassen visar att latituder inte är cirklar med origo i nordpolen.
ett gyro/pendel visar att jorden roterar.

Listan kan göras hur lång som helst.
Citera
2019-08-10, 19:09
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garlicdentist
https://www.polarquest.se/resor/antarktis/till-sydpolen-med-flyg-20192020

Du är helt i händerna på andra där dock. Samma maner som att du får flyga och besöka Nordkorea med guide dvs du kan inte undersöka något du inte får undersöka.
Citera
2019-08-10, 19:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Var kan man läsa om förbudet att besöka Sydpolen? Obs, oberoende källa.
Citera
2019-08-10, 19:12
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Några fakta:
det är 1000 mil från nordpolen till ekvatorn.
ekvatorn är 4000 mil lång.
solen går ned med oförändrad storlek.
polstjärnan kan observeras lika många grader över horisonten som den breddgraden på observationen.
det är 400 mil från Sydney till Perth.
det går att flyga direkt från Sydney till Johannesburg på 12h
stjärnhimlen roterar åt olika håll på södra resp norra halvklotet
gyrokompassen visar att latituder inte är cirklar med origo i nordpolen.
ett gyro/pendel visar att jorden roterar.

Listan kan göras hur lång som helst.

Och din slutsats är att vi bor på en badboll. Ändå kan du inte visa den badbollen på bild. Mycket märkligt.

Kan vi börja spekulera kring varför det inte finns oredigerade bilder hela(halva) badbollen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in