2019-08-10, 18:23
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Olika satelliter som tagit foton:

https://amp-businessinsider-com.cdn.ampproject.org/v/s/amp.businessinsider.com/best-photos-earth-moon-from-deep-space-2017-3?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQA#aoh=15654490 312108&csi=1&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com &amp_tf=Fr%C3%A5n%20%251%24s

Länka bilder, sa vi va. Du har länkat till en sju kilometer lång artikel som jag knappast ska behöva läsa.
Citera
2019-08-10, 18:25
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har du verkligen inte ännu förstått att tråden handlar om att jorden skulle vara platt?

Det är det vi ska få se evidens för, inte att jorden är rund - även om det i tråden redan finns mängder med sådant.

Näe, nu ska du visa att jorden är platt.

Vill du veta vad problemet är? Ingen av oss kan bevisa både det ena eller det andra. Därav existerar båda teorierna. Rätt så logiskt.

Man vet precis lika lite om världens form som för 500 år sedan.
Citera
2019-08-10, 18:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Hur ska jag kunna visa dig det, när låg luft innehåller för mycket partiklar för att det skulle kunna vara möjligt att se så långt?

Väntar fortfarande på bilder på vår fantastiska badboll. Hur går det för er?
Vilka källor godtar du till bilden?
Varför tror du inte luftpartiklarna omöjliggör en bild av den runda jorden?
Vi ser ju till exempel stjärnor längs hela horisonten oavsett var på jorden man är.
Det innebär att man ser tvärs över hela jordskivan. Hur går det till?
Citera
2019-08-10, 18:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Vill du veta vad problemet är? Ingen av oss kan bevisa både det ena eller det andra.
Korrekt, men det kryllar av evidens för att jorden är en sfär. Och ingenting för att den skulle vara platt. Hängde du med där?
Citat:
Därav existerar båda teorierna. Rätt så logiskt.
Nej, det finns ingen teori om att jorden skulle vara platt. I alla fall ingen vetenskaplig teori.

Om du påstår det ljuger du, eller så är du extremt dåligt påläst.
Citera
2019-08-10, 18:31
Medlem
Citat:
Man vet precis lika lite om världens form som för 500 år sedan.

Det stämmer att vi inte har ändrat syn på hur jordens form jmf med hur vi såg på det för 500 år sedan. Redan för 2000 år sedan hade vetenskapen klurat ut att jorden är rund.
Citera
2019-08-10, 18:35
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur vet jag att Antarktis inte är någonting annat än den isvägg som vissa FE människor tror?

Jag tror att isväggen och Antarktis är två olika grejjor.
Därför att folk har korsat Antarktis, utan att se någon isvägg.
Senast vi denna världsomflygning från pol till pol.
https://edition.cnn.com/travel/article/speed-record-circumnavigate-intl-scli/index.html

Tror du att jorden har en kant?
Citera
2019-08-10, 18:36
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Korrekt, men det kryllar av evidens för att jorden är en sfär. Och ingenting för att den skulle vara platt. Hängde du med där?
Nej, det finns ingen teori om att jorden skulle vara platt. I alla fall ingen vetenskaplig teori.

Om du påstår det ljuger du, eller så är du extremt dåligt påläst.

Berätta varför man i bibeln aldrig nämner nånting om ett klot. Trots att vissa använder argument som "så månen och alla planeter är runda men inte jorden..."

Månen var rund för oss även på Moses tid.

Tror du att alla som tror att jorden är rund är smarta människor och att alla som tror att den är platt är idioter?

Precis som man kan se en fotograferad bild på månen, så vill jag att du visar mig en bild som man enligt dig och din tro om rymdresor skulle kunna ta på din fantasiplats klotet jord.
Senast redigerad av Tremendously 2019-08-10 kl. 18:38.
Citera
2019-08-10, 18:37
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Därför att folk har korsat Antarktis, utan att se någon isvägg.
Senast vi denna världsomflygning från pol till pol.
https://edition.cnn.com/travel/article/speed-record-circumnavigate-intl-scli/index.html

Tror du att jorden har en kant?

Från pol till pol fram och tillbaks ja, dock har ingen åkt pol till pol till pol ett helt varv runt. Varför kan man ju undra

Den resan du länkar till skulle gå att göra även på FNs karta.
Senast redigerad av Tremendously 2019-08-10 kl. 18:40.
Citera
2019-08-10, 18:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Länka bilder, sa vi va. Du har länkat till en sju kilometer lång artikel som jag knappast ska behöva läsa.
Artikeln började ju med en bild.
Självklart vill du inte läsa något som motbevisar din på förhand bestämda tro.
Citera
2019-08-10, 18:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Berätta varför man i bibeln aldrig nämner nånting om ett klot. Trots att vissa använder argument som "så månen och alla planeter är runda men inte jorden..."

Månen var rund för oss även på Moses tid.

Tror du att alla som tror att jorden är rund är smarta människor och att alla som tror att den är platt är idioter?

Precis som man kan se en fotograferad bild på månen, så vill jag att du visar mig en bild som man enligt dig och din tro om rymdresor skulle kunna ta på din fantasiplats klotet jord.

Hehe, bibeln är ju inte precis en text som beskriver verkligheten.
Citera
2019-08-10, 18:46
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Artikeln började ju med en bild.
Självklart vill du inte läsa något som motbevisar din på förhand bestämda tro.

Min förhand bestämda tro är att jorden är ungefär som vid mina fötter, tills mamma och pappa babblade om den propaganda dom blev utsatta för som små och till att jag började skolan, då fick jag fantasier om häftig rymd och badbollar i tomma intet. Sen när jag började förstå att NASA är fejk, så litar jag inte längre på vad propagandan programmerat mig till att tro. Logisk fakta om fysik och sånt är ju självklart. Sen kan man vrida och vinkla den faktiska fysiken mot olika teser om vad jorden är, så länge det stämmer med fysiken. Fysik i rymden har vi bara att förlita oss på vad pengajättar talar om. Det är trots allt väldigt få personer som besökt eran påstådda rymd. Resten av alla andra är bara en flock som följer rymdgudarnas ord och animationer.
Citera
2019-08-10, 18:47
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Från pol till pol fram och tillbaks ja, dock har ingen åkt pol till pol till pol ett helt varv runt. Varför kan man ju undra
Jag menade flygningen över både nord och sydpolen. De flög tvärs över Antarktis.

Vi 2:10 i det här klippet visas vilken väg över Antarktis som flygningen skedde:
https://www.youtube.com/watch?v=RdqwEaMsj2Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in