Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
De som uttryckte åsikten som Djupfrys inte höll med om om att det var ett sexistiskt påstående att kvinnor saknade verklighetsförankring.
Vad menade han tror du med att de ville stena ihjäl dig?
Att de vill få tyst på kvinnor som tycker annorlunda. Att alla som inte håller med dem är ett hot mot deras egen verksamhet (jo som det drivs idag i Sverige är det en verksamhet mer än något annat).
Speciellt när det gäller kvinnor som inte håller med, då blir det ännu mer hotfullt eftersom då faller "vi mot dem" och de är möjligen rädda för att män ska förstå att alla kvinnor inte uppskattar en man som förväntas bete sig som en kvinna.
Okej, ställer upp mig för beskjutning. Jag uttalande att det kan finnas typiskt manligt och typiskt kvinnligt.
För övrigt har du skapat en halmdocka. Jag pratade om att många kvinnors politiska åsikter inte är verklighetsförankrat. Kanske slarvigt uttryckt förresten. Såhär då:
Många kvinnors politiska åsikter är inte förenade med ett praktiskt genomförande utan stora, ofta negativa konsekvenser, för diverse medborgare inklusive dem själva.