2019-08-10, 17:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är vettigt att påstå att de som påstår att dina åsikter om att kvinnor inte är verklighetsförankrade är sexistiska helst skulle vilja döda dig?

Jag är inte autistiskt lagd så jag förstår innebörden när jag läser någonting. Alltså att Djupfrys inte menar dessa ord ordagrant.
Det är dock hårresande i vilken grad man blir attackerad bara för att man skriver ut en åsikt som inte passar fröknarna här.
Citera
2019-08-10, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Hahaha, du har nu i flera inlägg gjort det fullständigt klart för alla att feminister även är i total avsaknad av humor. Är du så där korkad, eller är det någon typ av trollning du ägnar dig åt?
Ojdå, nu är det väl ändå du som påvisar din totala avsaknad av humor, liksom att du både är korkad och trollar?

Var det nån som sa sandlåda?
Citera
2019-08-10, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är inte autistiskt lagd så jag förstår innebörden när jag läser någonting. Alltså att Djupfrys inte menar dessa ord ordagrant.
Det är dock hårresande i vilken grad man blir attackerad bara för att man skriver ut en åsikt som inte passar fröknarna här.
Ja, och vad tycker du då om attackerna på de som uttryckte en åsikt som inte överensstämde med Djupfrys åsikt?
Citera
2019-08-10, 17:05
Avslutad
Citat:
Ja, och vad tycker du då om attackerna på de som uttryckte en åsikt som inte överensstämde med Djupfrys åsikt?

Hur kan det inte vara sandlåda att skriva att de vill stena ihjäl dig med mera? Men det är sandlåda att skriva att du uttrycker en sexistisk åsikt?

Vad är är en saklig diskussion?

Och om han inte menade ordagrant att han ville stena ihjäl dig, vad menade han då?

Att de ansåg att du uttryckte en sexistisk åsikt kanske?
Citera
2019-08-10, 17:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Vilka? Var tydligare.
Citera
2019-08-10, 17:10
Avslutad
Citat:
Vilka? Var tydligare.
De som uttryckte åsikten som Djupfrys inte höll med om om att det var ett sexistiskt påstående att kvinnor saknade verklighetsförankring.

Vad menade han tror du med att de ville stena ihjäl dig?

Att de är goda trevliga människor som hyser åsikten att vissa uttalanden är sexistiska?
Citera
2019-08-10, 17:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
De som uttryckte åsikten som Djupfrys inte höll med om om att det var ett sexistiskt påstående att kvinnor saknade verklighetsförankring.

Vad menade han tror du med att de ville stena ihjäl dig?

Att de vill få tyst på kvinnor som tycker annorlunda. Att alla som inte håller med dem är ett hot mot deras egen verksamhet (jo som det drivs idag i Sverige är det en verksamhet mer än något annat).
Speciellt när det gäller kvinnor som inte håller med, då blir det ännu mer hotfullt eftersom då faller "vi mot dem" och de är möjligen rädda för att män ska förstå att alla kvinnor inte uppskattar en man som förväntas bete sig som en kvinna.
Okej, ställer upp mig för beskjutning. Jag uttalande att det kan finnas typiskt manligt och typiskt kvinnligt.

För övrigt har du skapat en halmdocka. Jag pratade om att många kvinnors politiska åsikter inte är verklighetsförankrat. Kanske slarvigt uttryckt förresten. Såhär då:
Många kvinnors politiska åsikter är inte förenade med ett praktiskt genomförande utan stora, ofta negativa konsekvenser, för diverse medborgare inklusive dem själva.
Citera
2019-08-10, 17:27
Avslutad
Citat:
Att de vill få tyst på kvinnor som tycker annorlunda. Att alla som inte håller med dem är ett hot mot deras egen verksamhet (jo som det drivs idag i Sverige är det en verksamhet mer än något annat).
Speciellt när det gäller kvinnor som inte håller med, då blir det ännu mer hotfullt eftersom då faller "vi mot dem" och de är möjligen rädda för att män ska förstå att alla kvinnor inte uppskattar en man som förväntas bete sig som en kvinna.
Okej, ställer upp mig för beskjutning. Jag uttalande att det kan finnas typiskt manligt och typiskt kvinnligt.

För övrigt har du skapat en halmdocka. Jag pratade om att många kvinnors politiska åsikter inte är verklighetsförankrat. Kanske slarvigt uttryckt förresten. Såhär då:
Många kvinnors politiska åsikter är inte förenade med ett praktiskt genomförande utan stora, ofta negativa konsekvenser, för diverse medborgare inklusive dem själva.
Och Djupfrys vill inte få tyst på sådana som påtalar att de anser något vara sexistiskt genom att beskylla dem för att utmåla andra som lika onda som Satan som de vill ska stenas ihjäl?
Citera
2019-08-10, 17:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja kanske det, frågan är om vi ska inkorporera det i det svenska systemet också för att vissa ska vara nöjda?

Många antifeminister/kvinnohatande mammas pojkar vill ju det för att de ska bli nöjda och få fitta.

Och här måste du tänka positivt Ipsi, med vit sharia blir det iallafall vita män som förtrycker, våldtar och lemlästar oss och våra flickor istället för överhåriga män som du inte ens förstår vad de säger
hahahaha............

(Obs. jag är väldigt cynisk)
Citera
2019-08-10, 18:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Inlägg raderade. Håll er till ämnet, tack // Mod
Citera
2019-08-10, 18:03
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Du kallar mig våldtäktsman och förväntar dig en dialog???

Hur kan ni ens leva med er själva?

Jag tar en paus nu tror jag..

Gör det och återkom när du nyktrat till. När du i opåverkat tillstånd läser vad du själv skrivit kanske du förstår att jag varken kallat dig för våldtäktsman eller något annat, däremot ställt frågor till dig.

Men jag har för mig att du tidigare skrivit att du håller kuken i högsta hugg och är full av testosteron. Stämmer det, var det du?
Det var också en sån där kommentar som kom från ingenstans som svar på mitt inlägg om något helt annat.
Mår du egentligen bra?
Citera
2019-08-10, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Gör det och återkom när du nyktrat till. När du i opåverkat tillstånd läser vad du själv skrivit kanske du förstår att jag varken kallat dig för våldtäktsman eller något annat, däremot ställt frågor till dig.

Men jag har för mig att du tidigare skrivit att du håller kuken i högsta hugg och är full av testosteron. Stämmer det, var det du?
Det var också en sån där kommentar som kom från ingenstans som svar på mitt inlägg om något helt annat.
Mår du egentligen bra?

Ja, jag är full.

Jag kan ha misstolkat. Jag ber om ursäkt i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in