2019-08-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag har varit i Sandåslandet men hittade inte honom, jag snackade med en fiskare i Övre Soppero som påstod sig ha sett honom för ett tag sedan fiskades.

Glömde bort att fråga vad ett tag sedan innebär.

Dina teorier var långsökta. Men det finns många spekulationer här och det är ju bland annat det vi har Flashback till.

Du har min respekt i alla fall att du åkte och tittade efter honom.

JD är en av våra medmänniskor och vi ska ju förhoppningsvis hitta honom i liv! Så han kan komma hem till mamma och flickvän.

Tyvärr så bedömer jag det som högst osannolikt att han kommer hittas levande.
Citera
2019-08-10, 14:47
Medlem
Tror någon. Mer att D, N är inblandat
Citera
2019-08-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenh00k
Är barndomsvän med JD.. umgåtts med alla dessa grabbar. Jag tror att det uppstått tumult i lgh och JD är inte den som backar ur. Med alkohol i kroppen och ev benz så blir det bråk. MI och MS flyger på JD och slår han halvt medvetslös.
Kan säga att JD tål väldigt mycket stryk och de har nog varit så i detta fallet också. Dom har slagit på honom och han har inte gett upp utan försökt kravla sig upp trots de dom gett honom och i samband med detta så blir "misshandeln" plötsligt ett ev dråp. Dom slår något slag för mycket och JD slocknar. Sen utbrister paniken och i samband med det så blir JL också indragen. MI & MS tvingar JL att hjälpa till med att göra sig av med JD. Så jag tror egentligen att JL är den polisen ska trycka på. Han har ett instabilt psyke och att ha AT i cellen plus bli pressad brukar inte hålla ihop.

Tragiskt det som hänt tyvärr. Hoppas innerligt att sanningen kommer fram.

J.L skall ju tydligen ha setts till dagarna efter med både rivmärken och något större sår i fejan. Så nog var han med på fyllebråket som gick för långt.

Han delger säkert information till polisen då de haft lite sökområden att gå på, men han har nog inte 100% koll på vart de fört J.D. Då skvaller och teorier florerats om både gällivareresa och utemiddag samma dygn.
Citera
2019-08-10, 14:59
Medlem
kaptenh00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulten12
Tror någon. Mer att D, N är inblandat

D.N är inte inblandad i brottet eller gärningen.. Däremot har D.N vetat hela tiden vad som har hänt. Hon har dock inte öppnat upp sig om detta till polisen. En vecka drygt efter JD försvann så fick polisen nys om D.N och hon har nog sagt det mesta hon vet till polisen. Dock tror jag tyvärr hon berättade ett par dagar försent då MGM haft en vecka på sig att röja undan bevis samt göra sig av med JD.

Men att någon utöver MGM och D.N är inblandade det tror jag inte. Hade det varit så skulle nog JD varit funnen vid de här laget..
Citera
2019-08-10, 15:03
Medlem
kaptenh00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompapobi
J.L skall ju tydligen ha setts till dagarna efter med både rivmärken och något större sår i fejan. Så nog var han med på fyllebråket som gick för långt.

Han delger säkert information till polisen då de haft lite sökområden att gå på, men han har nog inte 100% koll på vart de fört J.D. Då skvaller och teorier florerats om både gällivareresa och utemiddag samma dygn.

Jo men det behöver ju inte ha med ett ev bråk att göra. Dessutom är det bara rykten som säger detta och ingenting som är bekräftat. Men att JL varit med vid ett ev "misshandel / dråp" har jag svårt att tro. Han är alldeles för instabil och har alltid varit den som springer iväg om bråk uppstår. Har själv bråkat en del med honom för ett par år sedan och då sprang han iväg. Dock kom han efter med en kniv och försökte hota. Så jag har svårt att se honom vara en av dom som "slår".
Citera
2019-08-10, 15:19
Medlem
DN vet nog ingenting om detta, hon var knappast på någon fest som MI vart med på
Citera
2019-08-10, 15:22
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Men om det varit sånt bråk så borde ju grannarna ha hört det?
Citera
2019-08-10, 15:43
Medlem
kaptenh00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand

De kan dom ju ha gjort också? Kan tänka mig att de är rätt stökigt vanligtvis på helger i dessa lägenheter med musik spelandes m.m. och har nog varit så i detta fall också.
Men om du som granne är "van" vid att de är livat m.m. i dessa lägenheter så reagerar du ju inte? Kan tänka mig att så är fallet i detta läge också.
Citera
2019-08-10, 15:43
Medlem
Lompisbos avatar
Citat:
Vi vet ju inte vad grannarna hört, eller vad de sagt till polisen. Det enda vi vet är det som polisen gått ut med. Allt annat är spekulationer och rykten! Dessutom finns det 10 lägenheter i huskroppen, varav en verkar vara tom och ytterligare två tillhör mgm. Då återstår sju lägenheter. Hur många var hemma? Är ju trots allt semestertider....
Citera
2019-08-10, 16:02
Medlem
Ska till Muodoslompolo och kika där samt Kitkiöjärvi, finns bra fiskeställen där och en del gemensamma bekanta.
Citera
2019-08-10, 16:12
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ska till Muodoslompolo och kika där samt Kitkiöjärvi, finns bra fiskeställen där och en del gemensamma bekanta.

Du verkar vara lite långsam på att förstå att JD inte åkt på någon fisketur...
Citera
2019-08-10, 16:33
Medlem
Citat:
Du verkar vara lite långsam på att förstå att JD inte åkt på någon fisketur...

Fast nu har ju en fiskare i övre soppero sett honom.

Hur ska det gå till.

Sluta kolla på csi och öppna dina ögon.

Kanske kollade JD in to the wild med di capricórnio
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in