2019-08-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slrtbrtfst
Ingen av de fjant gangster wannabe som finns i Kiruna har lust att riskera upp till 18 år i buren, speciellt inte för de småsummor det möjligtvis kan röra sig om.

Det här rör sig om en bråk som spårat ur och sedan har de gjort sig av med kroppen
Alla kriminella är fjantar som tar genvägar i livet och inte klarar de mest triviala saker.

Det är därför det sker självsanering, de har en konstellation med sin kriminella "vänner" och helt plötsligt en dag orkar de inte vänta som vanligt folk och snor istället något av polaren. Därtill blir polaren sne och självsanering sker. Nästa gång är det en annan i "vänskapsgruppen" som går åt.
Senast redigerad av Askarsson 2019-08-10 kl. 17:00.
Citera
2019-08-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenh00k
Jo men det behöver ju inte ha med ett ev bråk att göra. Dessutom är det bara rykten som säger detta och ingenting som är bekräftat. Men att JL varit med vid ett ev "misshandel / dråp" har jag svårt att tro. Han är alldeles för instabil och har alltid varit den som springer iväg om bråk uppstår. Har själv bråkat en del med honom för ett par år sedan och då sprang han iväg. Dock kom han efter med en kniv och försökte hota. Så jag har svårt att se honom vara en av dom som "slår".
En vän hade besökt JL på psyket och såg att han hade rivmärken i ansikte och ett Jack i skallen .
Citera
2019-08-10, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Fast nu har ju en fiskare i övre soppero sett honom.

Hur ska det gå till.

Sluta kolla på csi och öppna dina ögon.

Kanske kollade JD in to the wild med di capricórnio

Har följt tråden sedan start och enbart läst, men nu blir jag lite... Asså hur tänker du? Polisen vet definitivt mer än oss och du häktar inte bara 3 personer utan att ha kött på benet, förstår du? Du gör definitivt inte bra reklam för Kirunabor.
Citera
2019-08-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
En vän hade besökt JL på psyket och såg att han hade rivmärken i ansikte och ett Jack i skallen .

Vad hade J.L sagt vid besöket då? Inget konstigt?
Citera
2019-08-10, 16:58
Medlem
Är de nån som har några gamla bilder på D*nna N*lsson? Innan op? Typ skolkataloger?
Citera
2019-08-10, 17:00
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Finns ingen sådan källa, bara hitte på!

Jag läste i en tidning på nätet att de hittat blod i en lägenhet. Dock förtalte de inte hur mycket. Aftonbladet eller Expressen, de är de tidningar jag läser.
Citera
2019-08-10, 17:17
Medlem
Är M.S känd för att vara våldsam? Att M.I är de vet jag så tänkte om det han som står för våldskapitalet i den här trion som är misstänkta?
Citera
2019-08-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slrtbrtfst
DN vet nog ingenting om detta, hon var knappast på någon fest som MI vart med på

Om J.L mått dåligt efter händelsen, tror du inte att han berättat händelseförloppet för D.N påväg till och från gällivare och dagarna innan J.L:s häktning? De är ju trotsallt ett par.

Enligt jodlare igår, 9/8, skall denne ha sett en instagramuppdatering som raderades lika fort, där D.N skriver om saknaden av J.D och att hon aldrig kommer få se honom igen samt att hon hatar de som gjort detta mot honom.
Citera
2019-08-10, 17:45
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Fast nu har ju en fiskare i övre soppero sett honom.

Hur ska det gå till.
Inte alls, eftersom det inte är sant.
Citera
2019-08-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruvguppe
Är M.S känd för att vara våldsam? Att M.I är de vet jag så tänkte om det han som står för våldskapitalet i den här trion som är misstänkta?

MS har jag aldrig hört talas om i något brottsligt sammanhang alls förutom att han sägs ha varit knarkare när han bodde söderut.
MI har en lång lista av dumheter bakom sig, framförallt våldsamma
Citera
2019-08-10, 17:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ond bråd död.

Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Alla kriminella är fjantar som tar genvägar i livet och inte klarar de mest triviala saker.

Det är därför det sker självsanering, de har en konstellation med sin kriminella "vänner" och helt plötsligt en dag orkar de inte vänta som vanligt folk och snor istället något av polaren. Därtill blir polaren sne och självsanering sker. Nästa gång är det en annan i "vänskapsgruppen" som går åt.

Lever man ett sådant liv som JD har gjort så är risken "god" att en sådan person råkar ut för ond bråd död redan i unga år.
Citera
2019-08-10, 18:05
Medlem
kaptenh00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompapobi
Om J.L mått dåligt efter händelsen, tror du inte att han berättat händelseförloppet för D.N påväg till och från gällivare och dagarna innan J.L:s häktning? De är ju trotsallt ett par.

Enligt jodlare igår, 9/8, skall denne ha sett en instagramuppdatering som raderades lika fort, där D.N skriver om saknaden av J.D och att hon aldrig kommer få se honom igen samt att hon hatar de som gjort detta mot honom.

Den bilden och texten ligger kvar på instagram..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in