2019-08-08, 12:36
Medlem
Ro0ger79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleskafot
Nu var snuten visst och kollade garage, öppnat portar en efter en på Glaciären
Varför får jag känslan att det mesta är undanröjt redan? Det känns som att polisen ligger ett steg efter. J.D har ändå varit försvunnen i 13 dagar. Jag hoppas att de har hittat eller hittar något av värde som kan nysta upp det här. Jag kan inte dö ovetandes!
Citera
2019-08-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
En undran; Vad gör en 20 åring tillsammans med 2 st 40! åringar??? Vad har de för relation till varandra?
BO, var han kompis med dessa 3 alltså?
Vad skulle få dessa att erkänna sina handlingar? Är det ens möjligt?

Ja sanningen är den att 37 åringen trodde jag faktiskt hade skärpt till sig då han gifte sig, skaffade barn och fast förvärvsarbete, men uppenbarligen har han skiljt sig och ramlat tillbaka i gamla hjulspår.
Men M.I har det gått upp och ned för i livet med droger och andra problem. Notoriskt våldsam människa när han la den sidan till.
30 åringen som är häktad, ja hans storebror hängde mycket med dessa äldre grabbar och har ett ytterst brokigt förflutet som nu J.L verkar ha apat efter till max. Så anledningen att dessa människor umgås är droger.

Ska vi ta D*nna N*lsson så hette hon en gång i tiden Marie och var en ytterst bra tjej. Sen flyttade hon från Kiruna och efter det har det bara gått utför för henne. Dessutom kom hon tillbaka till stan som ett vrak, sönderopererad och totalt sjuk i huvudet. Involverade sig med M.I som gång efter gång misshandlat henne både ute bland folk och i hemmet.
Citera
2019-08-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne83
Ja sanningen är den att 37 åringen trodde jag faktiskt hade skärpt till sig då han gifte sig, skaffade barn och fast förvärvsarbete, men uppenbarligen har han skiljt sig och ramlat tillbaka i gamla hjulspår.

Han har inga barn.
Citera
2019-08-08, 14:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Glaciärgatan av stort intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleskafot
Nu var snuten visst och kollade garage, öppnat portar en efter en på Glaciären

Ja helt klart är att polisen sitter på betydligt mera uppgifter än vad vi vet.

Uppenbarligen är Glaciärgatan av stort intresse när en efter en av garageportarna öppnas där.
Citera
2019-08-08, 15:03
Medlem
Liz13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Han har inga barn.
M.S har barn.
Citera
2019-08-08, 15:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne83
Men M.I har det gått upp och ned för i livet med droger och andra problem. Notoriskt våldsam människa när han la den sidan till.
30 åringen som är häktad, ja hans storebror hängde mycket med dessa äldre grabbar och har ett ytterst brokigt förflutet som nu J.L verkar ha apat efter till max. Så anledningen att dessa människor umgås är droger.

Ska vi ta D*nna N*lsson så hette hon en gång i tiden Marie och var en ytterst bra tjej. Sen flyttade hon från Kiruna och efter det har det bara gått utför för henne. Dessutom kom hon tillbaka till stan som ett vrak, sönderopererad och totalt sjuk i huvudet. Involverade sig med M.I som gång efter gång misshandlat henne både ute bland folk och i hemmet.
Inte helt ovanlig förekommande bland dessa tjejer som vill utmärka sig och kan gissa mig det är en svag person mentalt och allt detta är bara för att få ngn form av trygghet samt ett förhållande med ngn sk bad boy kaka söker maka som regel, Tror nog att polisen har mer på hon är vad som känns bekvämt för henne själv dem lär nog plocka henne på förhör vad det lider och rikta trycket på henne kring alla detaljer kring detta försvinnande men hon kommer inte sjunga som en fågel så lätt.....
Citera
2019-08-08, 15:17
Medlem
torstenhingstens avatar
Donnan har väl barn?
Citera
2019-08-08, 15:24
Medlem
Tiden går och inte mycket information kommer ut, tydligen rör det sig inte om några genier enligt vissa här i tråden. Man tycker ju att de rimligtvis borde åka dit om det nu stämmer.

Missing people verkar dock ha slutat söka, vilket kan signalera att något har hänt. Inte mycket vettig information direkt, polisen har väl mer men oklart vad de har konkret.
Citera
2019-08-08, 16:13
Medlem
Kom igen nu Kiruna, kan vi få lite nu. Måste ju surras så in i helvete på byn!? Har de tre mönstermedborgarna några arbeten eller lösdriver de till vardags?
Citera
2019-08-08, 16:21
Medlem
De söks då med helikopter kring Parakka även idag enligt Nsd.
Citera
2019-08-08, 16:25
Medlem
DjPuttes avatar
Sitter och funderar om detta rör sig om en impuls handling dvs något hände vid ett moment dem bara skulle skrämma JD och sedan gick det snett, Färdas med en kropp långväga börjar jag tveka på för har det skett planlöst detta så måste man röja undan kroppen snabb och dumpa den på ett ställe nära där platsen för brottet har skett!

Tror mycket på att denna D*nna är en nyckel för att lösa brottet helt klart för känslan då man fick lite bakgrund att hon vart med samtliga inkl BO plingar en klocka högt, Kan vara så att HON är den som på ngt sätt aktiverat denna impuls handling vilket jag tror det är mer eller mindre genom att hon visat förnyade känslor mot JD och han har inte besvarat dem iom han är i ett förhållande redan då bruster det för denna D*nna och får ngn att slå JD eller dyl genom trigga på en lögn.....

Att polisen gör slagningar på adresserna som dessa har är naturligt frågan är är dem så korkade att dem gömt BO i ngt garage där man har frysmöjligheter i tomt utrymme, Tvivlar ngn av de misstänkta eller D*nna tillghör ngn större begåvningsreserv i större skala ska bli intressant se vem sjunger först efter ett tag i häktet och vem vill vara den som först säger vart dem gömt kroppen efter JD....
Citera
2019-08-08, 16:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fib79
De söks då med helikopter kring Parakka även idag enligt Nsd.
Om dem åkt ända dit med en kropp det ser jag inte riktigt troligt mer att dem dumpat ngt för röja bevis mot dem men kroppen ligger nog på ett annat ställe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in