Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Enligt de uppgifter jag har så hade OP inget på agendan under helgen och om så skulle vara fallet så handlar det ju om att prioritera.
Liknande argument har jag sett förr, men de behöver ledas i bevis också...
Jag ställer mig dock fortsatt ett gäng frågor:
Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Varför inte ta det i lugn och ro under lördagen/söndagen?
När skulle detta möte ha bokats?
han stir into heat själv över tidpunkten, verkligheten är både nyfull och komplex, kanske skulle sydafrikanen hem på lördag, kanske skulle personen flyga någonannanstans, kanske var det mest logiska tuidpunkte att bli utan livvakter, kanske blev det bara så, kanske var han otålig eller nyfiken, eller kanske inte...
Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Vad hade hänt om inte Palme fått några biljetter till föreställningen? (Förvisso inte så långt mellan biograferna i stan)
mötet kunde bokas på telefon hemma eller på jobbet, eller via bud till någon man litar på som harry S, eller på bions toa som en bok uppger, och jag det är nära mellan biograferna
Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Varför ha med Lisbet på "hemligt" möte?
enda sättet att få ihop det trovärdigt, kanske skulle någon sticka en mapp under armen på honom, kanske gamla kompisen tjena-tjena-tjena mixtra så att lisbet inte förstod vad som pågick ,här är papper du glömde på tåget, jag tror inte lisbet är insatt hon är inte av typen hållatystperson, sedan skall vi inte glömma att OP var utbildad underrättelse agent och kunde ta ett "drop" ute att det märktes)
Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Varför har inte Lisbet sagt något?
tror inte hon vet något, kanske vet hon något mer orelaterat, men håller tyst för att det blir sånt himla liv i media och allt läcks, men i stort sett är hon något suggererad att tro på CP
Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Sedan att ta ett möte mitt i natten och mitt inne i stan (utan livvakter)?
bästa tillfället, även om man misstänker att man e skuggad kan det göras diskret med tiden, platsen, och bion som alibi.
Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Måste varit någon han litade på och något angeläget?
ja, det var inte vemsomhelst, däriligger nog en del av gåtans lösning, men kom ihåg att många sydafrikaner var i stan och OP var mycket angelägen om deras sak och smickrad över deras behandling av honom som kung av resten av världen
Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Nu vet vi inte riktigt vart mötet i så fall skulle ha hållits, men bara det att Palme visar sig för vittnen på väg till mötet gör ju att det inte verkar speciellt hemligt.....
Tyvärr! Spännande, men inte mer än så för mig.
Nä en möjlighet som inte kan uteslutas, inte mer...
så fort man har konkreta vittnesmål (som i devil's advocate) bör det dock bokas som möjlighet
ja verkligheten överträffar ofta dikten, och några bevis har jag inte sett det är spekulationer och i bästa fall indicier.