Citat:
Ursprungligen postat av
raxmouse
Det är inte mitt problem att du har problem att förstå korrelationen mellan vad som sägs på swebbtv och hur det sägs "i regeringen".
Din definition av vad som är "djupa staten" är också begränsad, men "regeringar som kommer och går" med "tjänstemän" som permanent springer "näringslivets" ärenden- är väl ändå rätt orättvist att peka på som någon definition.
Som sagt, det finns en anledning att man maniskt måste uppfylla dolda avtal med människohandeln OJ jag menar "invandringen" och samma mani över "klimatet". Det är av monetära skäl som man inte adresserar. Att vara en nyttig idiot eller fullblods idiot- innuti den dolda statliga kontrollen- kan diskuteras- men att jag personligen skulle låtsats att genuina "regeringar kommer och går" får du själv blint hoppas på, för det kommer jag aldrig tro på. Det är bättre att ha en frisk perception om saker och ting, det är rätt onödigt att minska sitt medvetande.

När man börjar en mening med "det är inte ditt fel att du inte förstår mina argument" då har man redan förlorat.
Nåväl.
Jag förlitar mig på den borgerliga kolumnisten pm Nilssons ord och hemsidan "de fria"
Sen vill jag att du försöker förklara för mig vad du anser den djupa staten i Sverige är för något och hur deras koppling till swewebbtv är relevant.
Jag tror jag kan gissa mig till din definition och att du inkluderar alla journalister du inte gillar, samt intresseorganisationer som har en positiv syn på invandring, till "the deep state"
I så fall står vi väldigt långt ifrån varandra och denna diskussion blir meningslös.
Jag kan med glädje kapitulera och ge dig all ära om jag slipper fumla runt i OT ännu längre än så här.
Citat:
Även i Sverige är den djupa staten ett begrepp. Någonstans i katakomberna finns någon som skyddar vitala säkerhetsintressen när den politiska galenskapen går för långt.
Men gång på gång visar det sig att det inte är så. Säkerhetsapparaten är svag i förhållande till den politiska och mediala sfären. Eller till och med strykrädd.
Här är de frias definition
[quote]Den Djupa staten har haft ett eget liv, som regeringen själv. Den består – fortfarande – av
Utvalda toppanställda i ett dussin närmast Pretorianska byråer, som Säpo, RPS och FRA
De bästa generalerna, amiralerna och andra militära agenter
Långsiktiga riksdagsledamöter och departementsråd
Generaldirektörer för viktiga reglerande verk./QUOTE]
Gängse opinion är att den djupa staten är ett tvärsnitt av säkerhetssystem och kommersiella intressen som överlever det politiska systemet.
Face it. Rosenbad har ingen särskild makt över youtube. Swebbtv råkade uttala sig klantigt och blev tillfälligt avstängd av en algoritm.
Youtubes annonsörer har tyvärr större inflytande över innehållet än vad konsumenten har.
Vid manuell granskning så häcdes denna avstängning.
Ingen opinion av anonyma användare på Flashback eller påtryckningar från mörka makter har varit en bidragande orsak.