Citat:
Ursprungligen postat av
Gavins-Friend
Reagerade på detta med. Vet att det är ett stort problem för alla såna här företag (twitter t.ex. har mycket jobb med det) att rätta sig efter landet det sker i. Hets mot folkgrupp? Äh va? Vem har bestämt det, är ju svenskt begrepp.
Nja högsta hönsen på google är ju SJW.
Hets mot folkgrupp ska man i så fall dömas för om det nu är aktuellt. Såvitt jag vet är SWB inte dömda för någonting i svensk domstol och inte heller anmälda för något brott.
Det här godtyckliga särbehandlandet av åsikter börjar bli ett genuint stort problem. Yttrandefrihet är riktat gentemot staten med är endast av historiska skäl. När företag idag är starkare än staten och helt kontrollerar de plattformar där debatten pågår då måste lagen anpassas. På samma sätt som att banker inte kan neka dig konto för att du är homosexuell. Fundamentala rättigheter måste upprätthållas i ett demokratiskt samhälle.
I övrigt sällar jag mig till demokraten Elisabeth Warrens förslag om att stycka upp de här jävla techjättarna. Och jag tycker också att Trump på andra sidan av den politiska skalan kan gå längre och ge t.ex. Huawei näringsförbud i väst. All den här sjuka datainsamlingen (framförallt den kinesiska) bör betraktas som det största hotet mot nationell säkerhet.