2019-08-09, 23:27
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag kollar på swebbtv ibland. Speciellt när de diskuterar kommunal bugetpolitik.

Min kritik riktar sig till ditt påstående om regeringen. Du kan inte mena allvar med ditt påstående.

Det är korrekt att korrupta delar av staten har panik över samtalet som görs på exempelvis swebbtv.

"Fjärde statsmakten" är en serie man behandlar ämnet, finns på swebbtv.

Journalister är en del av den "djupa stat". Att prata om resursbrister, hur samhället brustit i många avseenden, olika politiska avtal som inte förankrats hos majoriteten av folket- är till problem för marionetter med anledning.

Varför censureras fristående samtal och journalistik annars menar du? Vilken tur att det var ett misstag så motståndet inte växte ytterligare i rask takt. Det rullar som det lutar?
Senast redigerad av raxmouse 2019-08-09 kl. 23:29.
Citera
2019-08-09, 23:54
Medlem
Nu tror jag inte att stängningen av Swebbtv beror enbart på ett avsnitt.. men vilket var det sista avsnittet som sändes innan nedsläckningen?
Citera
2019-08-10, 00:00
Medlem
Finns det något sätt att begära ut handlingar från regeringskansliet för att identifiera att eller om staten har med nedstängningen att göra?
Citera
2019-08-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej. Regeringen har inte haft möte med Google och Alphabet ägs absolut inte av judar.

LOL
.

De fem största institutionella ägarna (det institutionella ägandet utgör 80%) är följande, notis under vad jag får ut om deras bakgrund:

VANGUARD GROUP INC
Grundat 1951 av John C. Bogle, New Yersey. Inga uppgifter om judisk bakgrund.

FMR LLC
The company was founded as Fidelity Management & Research (FMR) by Edward C. Johnson II in 1946. -- Johnson came from a family of New England Puritan ancestry. Således inte judisk bakgrund.

BLACKROCK INC.
BlackRock was founded in 1988 by Larry Fink, Robert S. Kapito, Susan Wagner, Barbara Novick, Ben Golub, Hugh Frater, Ralph Schlosstein, and Keith Anderson. Minst två av dessa är judar, jag orkade inte kolla alla men delvis med judiska grundare uppenbarligen.

STATE STREET CORP
The company traces its roots to Union Bank, which received a charter in 1792 from Massachusetts Governor John Hancock. Hanckock var med och grundade USA, inte jude. Union Bank är inte judisk.

PRICE T ROWE ASSOCIATES INC
Thomas Rowe Price, Jr. founded T. Rowe Price & Associates in Baltimore in 1937. Thomas bakgrundshistoria tyder inte på judisk bakgrund.

Källa:
https://www.nasdaq.com/symbol/googl/ownership-summary
Samt Wikipedia.

Det förefaller felaktigt att påstå att Alphabet Inc ägs av judar.
Men jag är ingen aktiexpert, jag kanske missar något här?
Inlägget är enbart syftande till att försöka klargöra påståendets riktighet, jag lägger ingen egen värdering i ägarnas och grundarnas religiösa bakgrund.
Citera
2019-08-10, 01:05
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Enligt uppgift från MSB (offentlighetsprincipen) så finns inga mejl till Google eller youtube med påtryckningar.

Finns ett mejl från MSB till Sara Övreby , samhällspolitisk chef på Google, där hon bjuds in till ett möte 25 juni i London. "The meeting will cover aspects related to electoral integrity, strengthening institutions of democracy, promoting social cohesion". "The meeing will include high-level and expert-level repr. of Australia, Canada, EU, Germany, Japan [etc]".

Hade det funnits påtryckningar hade nog Samnytt eller Fria Tider luskat fram det.

Jag tänker inte svara på folk som skriver att mejlen är dolda eller att MSB inte vill redovisa för dem.

Förstås möjligt att regeringen har mejlat. Det har jag inte undersökt.
Givetvis skickar MSB inte mail till Google och ber dem ta bort videos, speciellt då mail-konversation är öppna handlingar.
MSB har ett så kallat "Trusted Flagger"-konto hos Google, och kan själva blockera videos.

Trusted Flagger
Citat:
The YouTube Trusted Flagger program was developed by YouTube to help provide robust tools for individuals, government agencies, and non-governmental organizations (NGOs) that are particularly effective at notifying YouTube of content that violates our Community Guidelines.
Citera
2019-08-10, 01:18
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Nu tror jag inte att stängningen av Swebbtv beror enbart på ett avsnitt.. men vilket var det sista avsnittet som sändes innan nedsläckningen?

Detta var det sista innan nedstängningen:
https://youtu.be/AGSXZNaQBxQ

Detta var det första efter återaktiveringen:
https://youtu.be/Ti4VMK-Xuz4
Citera
2019-08-10, 01:22
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Givetvis skickar MSB inte mail till Google och ber dem ta bort videos, speciellt då mail-konversation är öppna handlingar.
MSB har ett så kallat "Trusted Flagger"-konto hos Google, och kan själva blockera videos.

Trusted Flagger

Står ingenting där om att ett truster konto kan ta bort klipp, står bara att ens anmälning mot ett klipp blir extra uppmärksammat hos YouTubes redaktion.
Citera
2019-08-10, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Det är korrekt att korrupta delar av staten har panik över samtalet som görs på exempelvis swebbtv.

"Fjärde statsmakten" är en serie man behandlar ämnet, finns på swebbtv.

Journalister är en del av den "djupa stat". Att prata om resursbrister, hur samhället brustit i många avseenden, olika politiska avtal som inte förankrats hos majoriteten av folket- är till problem för marionetter med anledning.

Varför censureras fristående samtal och journalistik annars menar du? Vilken tur att det var ett misstag så motståndet inte växte ytterligare i rask takt. Det rullar som det lutar?

Jag tror uttrycket halmgubbe är relevant här.
Du hänvisar till den djupa statens rädsla för swebbtv ( den permanenta del av tjänstemän som går näringslivet och intressegruppers ärenden och som består medan regeringar kommer och går) och jag påtalar att det är långsökt av dig.
Vi kan enas om att vara oeniga och avsluta denna diskussion men jag vill vara någolunda konsekvent och åtminstonde ge dig en till chans att förklara vad du menar. För ditt ovanstående inlägg för inte diskussionen framåt
vh.
Citera
2019-08-10, 01:29
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Står ingenting där om att ett truster konto kan ta bort klipp, står bara att ens anmälning mot ett klipp blir extra uppmärksammat hos YouTubes redaktion.
Ja, klippet "tas bort" tills dess att klippet/kontot manuellt har granskats av Google.

Min gissning är att Google sällan besvärar sig med manuella granskningar i fall som detta, de litar väl på att en myndighet vet vad dem gör och har en giltig anledning till att censurera en video.
Citera
2019-08-10, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Haha nej, det har dom inte. Finns hur mycket klipp som MSM laddat upp som är direkta lögner och som dessutom verkligen är hets mot folkgrupp.

Här har du ett exempel.
https://youtu.be/UucjbGmJILk

AP påstår att palestinierna firar attacken mot New York och Pentagon, vilket är en lögn! Firandet har INGENTING med 9/11 att göra. Det är helt taget ur sin kontext.

Hur förklarar du att det får ligga kvar?

Det verkar som du har fel.

https://www.snopes.com/fact-check/false-footaging/
Citera
2019-08-10, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterisen
Vad ska länken bevisa? Den säger inte ett skit.

känner exakt samma sak.

varför startar man en tråd med sådant underlag
Citera
2019-08-10, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag kollar på swebbtv ibland. Speciellt när de diskuterar kommunal bugetpolitik.

Min kritik riktar sig till ditt påstående om regeringen. Du kan inte mena allvar med ditt påstående.

Du underskattar hur organiserade vänster-fanatiker tagit över myndigheter och delvis regeringen idag i Sverige. Se bara hur landet sköts, vad som händer med barn från dagis och skola. Ta miljöpartiet som exempel, de hade ju samröre med våldsbejakande Islamister och något annat parti hade ju tillsatt sharia-orienterade domare, i Sverige. Vänsterorganisationer har idag tagit över myndighets-Sverige, precis som de gjort i många andra länder. Det framkom ju även att så var fallet i USA. Något man tagit i med hårdhandskarna mot när det började uppdagas. Det här är ett reellt problem som många står naiva inför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in