2019-08-10, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Bra, men förvänta dig inget svar, så fort trollen tas ut i ljuset blir det tyst.
Denna idiot har flera gånger tidigare avslöjats med lögner och fantasier, bäst att inte mata dom.
Sedan är det tragiskt att så många häckar här för att håna och ljuga, de tillför tråden inget. Det är det värsta brottet man kan tänka sig som utförts men .. ja gamar kommer fram vid alla as.

En annan grej, fanns skriken inspelade?
Då kanske man kan analysera dessa och få reda på vem det kommer ifrån?
Vore ju avslöjande om det visar sig vara HD, då kan fuskarparet ruttna bort bägge två bakom galler.
Jag vet en grå illaluktande cell på Hinsan hon kan vara inlåst i de närmaste 25 åren.
SD blir avlivad på Kumla, så gott som säkert.

Vill/behöver inte ha något svar från JM men som sagt... upp till bevis för densamme.

Enl dalaan finns inga skrik inspelade. När dom ringde SOS från bilen hade skriken upphört (om jag fattat det rätt).

Ps Jag litar inte mycket på någon i tråden men jag har en känsla av att dalaan är den man kan tro på. Nu hade JM ett ypperligt tillfälle att visa att hen är trovärdig (utan att outa sig själv eller någon annan trådskrivare)... svårt att tro att ett bättre tillfälle kan komma. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-08-10 kl. 07:24.
Citera
2019-08-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Sluta sprida denna bild!
Det finns absolut INGENTING som verifierar påståendet om att LW:s ansikte avsiktligt skulle ha vanställts! Varken genom misshandel eller m h a syra/alkali.

Synd att du med det fetade visar att du sällar dig till dem som inte förmår läsa ordentligt vad jag skriver. Du är kort sagt slapp.

Det var trådens lille detektiv som kritiserade mig för att jag kritiserat LW.
Jag försvarade mitt skrivande genom att visa vederbörande att om man lever som en omoralisk hycklare, likt LW, kan man dessvärre därför pådra sig postum kritik. T o m trådens lille detektiv förstod att jag, med det jag skrev, naturligtvis inte menade att hon förtjänade att dö. Men inte du, KonstApel006?
Pärlor för svin etc..

Edit: Jag har redan tidigare skrivit om att jag är beredd att stå till svars för vartenda ord jag skriver och skulle inte för ett ögonblick tveka att säga min uppfattning direkt till LW om detta hade varit möjligt.

Lilla du Carinah...nu var det så att JokerMannen gett uppgifter om att Lena misshandlats med så kraftigt våld till oigenkännlighet, tyder det på att JokerMannen menar bålen då, eller bakbenen som är söndertrasat, menar du så Carinah?

Och sluta kritisera och påstå saker när du inte hänger med i diskussionen! Du är just slapp och dum, sluta kränk människor i tråden, du har ingen respekt för någon, inte ens för dig själv som med ord kan skriva att en mördad person får skylla sig själv, slapp och pinsam får stå för dig själv helt å hållet!
Senast redigerad av KonstApel006 2019-08-10 kl. 09:13.
Citera
2019-08-10, 09:27
Medlem
Blessedfruits avatar
Blev lite nyfiken på följande:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=7276770

Kanske någon här är insatt i det fallet? Om han enbart var misstänkt pga sitt utseende och svajiga alibi är det väl inte så konstigt att han avskrivs. MGM i Lenafallet har ju betydligt mer på sin meritlista. Men jag blir lite nyfiken apropå de många och långa resonemangen i vår tråd kring hur länge man kan vara skäligen misstänkt. Jag trodde att man kunde vara det hur länge som helst? Misstänkta måste tillkomma och avskrivas hela tiden i olika utredningar. Det är väl det utredningar går ut på!? Vad jag reagerade på här var dels att det blev en nyhet att mannen avskrevs som misstänkt, dels att orsaken till avskrivningen anges vara:

”– I och med att han varit misstänkt i nästan två år så är det ganska länge, och då bör man inte vara det längre i en sådan här utredning, säger kommissarie Lars Johansson i Skövde.”

Att det blev en nyhet beror väl förmodligen på att SR verkar ha gjort en reportageserie och att det ännu är nyhetstorka, men ändå. Här har vi ändå ett exempel på en åklagare som avskriver någon med hänvisning till att det är orimligt att vara misstänkt för länge.

Nu kommer säkert flera av er att ta detta som intäkt för att fortsätta hävda att MGM borde avskrivas. Jag tänker tvärt om att det tyder på att det finns bra anledningar att behålla honom som misstänkt.
Citera
2019-08-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tror du att LW:s barn tycker om att läsa vad du skriver? Du gör det inte lättare för barnen i deras sorg.
Jag undrar också som i dina banor, men nu undrar jag ändock om det inte finns någon särskild anledning till att kroppen var just däven, eller är alla likkroppar såhär dävna? Varför blir en likkropp just däven?
Citera
2019-08-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag undrar också som i dina banor, men nu undrar jag ändock om det inte finns någon särskild anledning till att kroppen var just däven, eller är alla likkroppar såhär dävna? Varför blir en likkropp just däven?
Du får ta det med den som uttryckte sig så (JM)... jag har inte gjort det och skulle aldrig göra!
Citera
2019-08-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du får ta det med den som uttryckte sig så (JM)... jag har inte gjort det och skulle aldrig göra!
Ok jag tänkte att du kanske hade kunskap om det, men någon annan svarar nog om de vet.
Citera
2019-08-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Syftar du på PJ👤 och Mollganina ?

Ar*n låg och sov med Mollgan i sin säng, medan modern befann sig på nedervåningen därstädes för att slå in några födelsedagspresenter till sonen för kommande bemärkelsedag ?

Est*r var inom England och hade det lugnt och skönt, och N*a satt bakom bullerplanket och rökte på samt drack några öl ... tänk så det kan bli Sherlock.

Nu till verkligheten och det intressanta, skriken kom från en person som med hjälp av ett tillhygge och sparkar ville få ur sig sitt inre hat mot Len* Wesstr*m ?

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Hälsa PJ👤
Intressant att skriken kommer från själva gärningspersonen, är detta verkligen fastställt, så det inte bara är en spekulation? Vilket fruktansvärt raseri i så fall, betyder detta då att gärningsperson stod Lena nära eller åtminstone kände henne?
Misshandlad till oigenkännlighet så tänker jag svartsjuka/avundsjuka/hat, är GM en kvinna?
En mycket allvarlig psykiskt sjuk kvinna som var avundsjuk/svartsjuk och därför så hatisk?
Undrar också om alla likkroppar är dävna, eller varför informerar du annars att just denna likkropp var däven?
Senast redigerad av KonstApel006 2019-08-10 kl. 10:08.
Citera
2019-08-10, 10:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Intressant att skriken kommer från själva gärningspersonen, är detta verkligen fastställt, så det inte bara är en spekulation? Vilket fruktansvärt raseri i så fall, betyder detta då att gärningsperson stod Lena nära eller åtminstone kände henne?
Misshandlad till oigenkännlighet så tänker jag svartsjuka/avundsjuka/hat, är GM en kvinna?
En mycket allvarlig psykiskt sjuk kvinna som var avundsjuk/svartsjuk och därför så hatisk?
Undrar också om alla likkroppar är dävna, eller varför informerar du annars att just denna likkropp var däven?
Det är inte fastställt alls. JM hittar på nya trådsanningar varje dag.

MH är den enda kvinna som vi i tråden känner till som öppet hatar LW.
Vad HD känner är mer oklart även om hon också skulle kunna tycka sig ha orsak att hata LW.
Citera
2019-08-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ok jag tänkte att du kanske hade kunskap om det, men någon annan svarar nog om de vet.

Däven är inte det ordet jag skulle använda.
Däremot så ruttnar en kropp som ligger som LW låg.
Det plus att rävar å grävlingar t.ex. ger sig på den, inte unikt att tungbenet
försvinner då dom tycks föredra hals samt kinder å läppar, mjukdelar.
Men det där viste du väl redan.
Citera
2019-08-10, 10:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det handlar väl inte om att försöka "få SD att bli oskyldig"?

I Sverige, likt de flesta stater med hög rättssäkerhet, så ÄR man oskyldig tills dom fallit och detta även om man är hur mycket misstänkt som helst!

Nu gäller ju inte den sortens assumption här på Flashback som du förstås väl känner till. Dock bör man med iakttagande av respekt och försiktighet kunna peka på vissa märkliga omständigheter utan att för den skull utpeka nån specifik person med namn. Ung eller gammal, man eller kvinna -alla skall kunna granskas!
NB! Jag skrev granskas, INTE hängas ut!
Det du håller på med är uthängning, eftersom du sedan flera månader tjatar om samma information flera gånger om dagen.
Granskning handlar mer om att utforska och hitta nya infallsvinklar och ny information, men det gör du aldrig.
Du som gärna tjatar om hur andra använder orden kan väl förklara hur du ser på skillnaden mellan granskning och uthängning och hur du sen tillämpar det.

PS. Vet du varför JM skickar PM om dig?
Citera
2019-08-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God efter-natt @dalaan

Det spelar ingen roll vad du och jag kan komma överens om i detta fallet, det handlar om Flashback's regelverk och att jag oavsett vad kommer att bryta mot regeln 1.06, och jag vill inte befatta mig med ett sådant onödigt risktagande, varken inom tråden, eller via PM.

Till observandum, du, och även ni tillsammans @dalaan's, är hjärtligt välkomna att ställa frågor till mig angående mordet på Lena Wesström och då både i tråden så som via PM.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Jag äger ingen som helst rätt enligt KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, att varken i tråden eller via PM skriva ut namnet/namnen på den förundersöknings-ledaren så som förundersöknings-ledarna, vilken eller vilkas namn du nu efterfrågar, för att på sådant sätt kunna bättre utröna vilka uppgifter inom denna nu pågående mordutredningen som jag har tillgång till. Tyvärr så kan jag inte tillfredsställa dig med detta, vilket i din/eran tur får accepteras.

Mvh/ @JokerMannen

Du kanske äger rätt å förklara varför KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding har
gett dig tillgång till utredningen som ligger under förundersökningssekretess.
Citera
2019-08-10, 11:14
Medlem
Citat:
Testesteron+alkohol ok men borde han inte tabbat sig något väldigt då så mordet varit utrett för längesedan i så fall? Eller blir man expert på att planera mord efter intag av testesteron och alkohol? Förlorar man samvetet också? Tänker främst på lillebrors sorgsna ansikte denna dag, tror du NW klarar att leva med det verkligen? Jag vill gärna tänka som sagt, att UW vetat om ifall hans son var så pass våldsam, och så full med hat, tror du inte?

Vad tycker du om det sista i mitt inlägg, det du valde å inte kommentera?

Citat:
Dom här sakerna tillsammans gör att jag tycker att det finns fog för ett intresse
för honom, och av den anledningen skulle jag gärna se ett vattentätt alibi så
att han kan strykas definitivt
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in